Forum Introducér dig selv og din bil Morten H – bilswinger med stort B
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Morten H
    5 Indlæg

Bosiddende i Aarhus og med bred smag, hvad angår biler. Arveligt belastet – mit fædrende ophav har ejet over 60 biler. Jeg nærmer mig…

Opvokset på bagsædet af Renault’er og Citroën’er, herunder R16, R20, R30, GS, GSA, Visa og senere, da jeg selv fik kørekort, ZX, BX og Xantia, hvilket har smittet lidt af på mig gennem tiden. Har derfor bl.a. været omkring;
    – Citroën BX x 2, XM og Xantia – det var det med arven – er ikke helt færdig med dem endnu, tror jeg…
    – Renault R4 – ex postbil
    – Volvo 740 – den KLART mest slidstærke
    – SAAB og900 – den mest charmerende og måske den af mine dagligdagsbiler jeg har været allermest glad for…
    – Alfa 156 – på mange måder den fedeste bil jeg har ejet, men også KLART den mest irriterende og upålidelige (Alfa Romeo havde erobret verden, hvis der havde været bare en anelse styr på kvaliteten af den model).
    – Alfa 164 – kort bekendtskab. Fin bil, men 156-oplevelsen stod stadig lysende klart – unfair overfor 164, set i bagklogskabens klare lys..
    – Adskillige BMW’er – langt hen ad vejen det mærke, der står mig mest nær, og derfor også det mærke der fylder mest i porteføljen.. Endnu aldrig en med 4 cylindre. Kun R6 – det både dur og lyder fantastisk…
    + en del andet….
    – Har netop købt en SAAB 9-5 2.0T som dagligdags-bil. Afventer optimeret styreboks. Jeg Ææælsker Turbo-power!

Klassikere kom jeg relativt sent i gang med (flere af ovennævnte hverdagsbiler bliver det med tiden, er jeg sikker på…). Havde dog for 10 år siden en 1968 Morris 10-hundrede som projekt. Blev solgt da den var næsten færdig…

De seneste 2-3 år har der igen været råderum og plads til en klassiker – her nævnt i rækkefølge:
    – 1979 Opel Manta 2,0 S – tja.. Den røde velour-kabine var super lækker!
    – 1963 Fiat 1500 Vignale Coupé (deler) – formentlig den mest sjældne og specielle bil, jeg kommer til at eje..
    – 1971 Lancia Fulvia 1,3 S (deler) – meget helstøbt bil med et hav af utrolig lækre detaljer
    – 1973 Clan Crusader – quirky på den bedst tænkelige måde og med Lotus blod i årene…
    – 1976 TVR 3000M – bang for the money og med en fantalastiske Essex V6 !
    De er alle er ekspederet videre…

Det var blevet tid til en hæk-motoriseret Porsche – troede jeg – men de ser ud til at være noget over budget for tiden. Så hvis alt går efter planen, kører jeg i starten af februar sydover for at hente en Lancia Montecarlo fra 1976. Jeg glæder mig som et lille barn !!! Tror sgu jeg beholder den :-) Har allerede lavet bestillingsseddel på adskillige lækre stumper og upgrades (både dyr og lang) fra montehospital.net klar…

Mine drømmebiler tæller – udover Porschen – der helst skal være en 911 2,4S: Ferrari F40 (gerne LM spec), Lamborghini Countach + Espada, næsten alt Maserati (inkl. biturbo Ghibli og Shamal), dog især Mistral, Khamsin og på mærkelig vis allermest en Mexico, AC Le Mans Coupé, Bizzarrini, ISO, Facel Vega og mange andre spændende vogne… BMW M1 står RIGTIG højt på listen ! En Ferrari F355 med manuelt gear tager jeg også gerne med… En Citroën SM MÅ jeg bare eje på et tidspunkt… Jeg starter dog gerne lidt mere beskedent med en GS/GSA – et fint supplement til den Montecarlo jeg forhåbentlig snart har i garagen…

Mads H
    73 Indlæg

Uuuuh, det bli’r spændende at følge… En 76er MC – det kan kun blive et spændende ejerskab. Jeg har aldrig prøvet at køre én, men efter hvad man læser og hører, så kører de jo – når de kører – så man får tårer i øjnene. En italiensk Lotus…

Jeg har stadigvæk en dommedagsteori om at en Monte monteret med en hidset Delta HF-kværn kunne blive alle tiders CXidespring. Eller måske bare med Volumex-blæser på, hvis det ellers virker…

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Så sent som i går aftes sad jeg og så på Montecarloer på nettet.
    Er det en af dem på Mobile du skal hente?

Jacob B
    216 Indlæg

Det bliver spændende Morten… og hvis du har besluttet dig for den sydpå, så kunne det være, at jeg skulle tage det fine samlesæt som du så på hos Peter ;-)

Hold os venligst opdateret!!

Mvh. Jacob

Morten H
    5 Indlæg

Hej Jacob,

Jeg tager i hvert fald sydpå MED trailer – så må vi se, om bilen kan leve op til forventningerne !

Peters var faktisk i bedre stand en ventet, men også mere adskilt end ventet og dermed nok en lidt for stor mundfuld for mig lige nu…

/Morten

Morten H
    5 Indlæg

Og jeg holder jer opdateret… Den er nu reserveret og ikke længere at finde på Mobile !

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Du Swinger virkelig med stort H, Morten. Glæder mig til at høre mere. Og glæder mig, at I er nogle derude, der gør alvor af det: Respekt! Og held og lykke.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.