Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Henrik
    6 Indlæg

Halloejj – OK tilbyder nu også Oktan 100 – hvilket jo lyder ret dejligt når jeg skal bruge min 98 – og antallet af Shell stationer med V-Power nogle steder er begrænset. OK rekommanderer selv produktet til “nyere benzinmotorer med indsprøjtning” – er der kvalificerede holdninger til hvordan det ser ud i forhold til klassikere? – fx Alfa Nord og Busso V6

Klaus R
    143 Indlæg

Erfaringer er nok lige tidligt nok, al den stund at det først lige er introduceret.
    Umiddelbart kan jeg ikke forestille mig, at det adskiller sig væsentligt fra Shell V-Power, så jeg betragter det mest som en udvidelse af adgangen til benzin med højere oktantal.
    Imidlertid løser det ikke det væsentligste problem for os ejere af lidt ældre biler – nemlig tilsætningen af ethanol.

Henrik
    6 Indlæg

Ethanol – enligthen me please?

Klaus R
    143 Indlæg

Bare søg på ethanol, benzin og veteranbiler, og det vælter frem. Skidtet er ikke godt for gamle typer benzinslanger, membraner i karburatorer osv.
    Det er politisk bestemt af bedre-/uvidende Christiansborgfolk. I f.eks. Norge kan man fortsat købe ren benzin.

Leo Jensen
    154 Indlæg

Lovgivningen pålægger i bæredygtighedens navn benzinselskaberne at tilsætte 10% bioethanol til 92 og 95 oktan benzin.
    Shell har så vidt jeg kan finde frem til også ethanol i deres V-power, så mon ikke også det findes hos OK ?

http://www.castrolshop.dk/images/Bioethanol%20artikel.pdf

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Jeg talte for flere år siden med en informationsmedarbejder hos Shell Danmark for at få et klart svar på, om der var ethanol i V-Power. Jeg fik den gang at vide, at ethanol det var et lovkrav til alle benzintyper, så der er med garanti også ethanol i OK’s oktan 100.

Kenneth Bon Nielsen
    42 Indlæg

Der er mellem 4,6 – 5,0% ethanol i Oktan 100 fra OK.

Produktdatabladet findes her:
    https://www.ok.dk/globalassets/pdfer/benzin-og-diesel/produktspecifikation-oktan-100.pdf

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.