-
ForfatterIndlæg
-
15. marts 2015 kl. 13:53 #98197
Vincenzo
38 IndlægJeg ville se tiden lidt an. Skulle du, efter moden overvejelse, beslutte dig for en lakering. Bør du være opmærsom på, at det kan blive endog meget vanskeligt at ramme præcis samme grå som du drømmer om. Autolak laves af helt andre ingredienser i dag. Det vanskeliggør
opgaven. Jeg har brugt en del tid på emnet i forbindelse med et muligt farve skift på en Lancia Flavia. Jeg valgte at lade være. Det KAN lade sig gøre. Men det kræver at du kan fremskaffe en lakprøve. Altså en stykke malet metal fra dengang, og det må ikke have været udsat for vejr og vind. Det kan godt blive svært. I hvertfald bliver det dyrt. Kan du nøjes med “tæt på” er det mere overkommeligt.15. marts 2015 kl. 20:23 #98623
Peter Vang
45 IndlægVores og min Kadett er blevet malet om i omkring 1980 og nu i guldmetal og ikke gul-metal (ja bemærk forskellen på på guld og gul)
Alle dem jeg har snakket med kan godt lide den i Guld, den tidligere ven på delebilen kone laver regnskab for en en autolakerer, de kunne ikke finde farven, då en stump af bilen kom til deres hovedkontor i DK og de kunne heller ikke finde farven…
Så bilen er malet i bunden med en Audi-farve !!!!!
Få bilen malet i den farve du syntes er god, så kan du nyde den når du kører en tur i den og bedst, find en Porsche-farve for så er det jo næsten originalt :-)
Og en fed bil, bare få den på gaden, jeg vil glæde mig til at møde den16. marts 2015 kl. 13:23 #98684
Runesten
222 IndlægVicenzo, men får jeg ikke samme problem hvis jeg nu bare vil lakere den i originalfarven, som er Orange? Jeg tror ikke den lak de er på nu er den originale fra fabrikken, selvom farven er.
16. marts 2015 kl. 15:26 #98687DW
378 IndlægJeg tror på, at hvis man holder sig til de kulører der kunne fås til pågældende model det pågældende produktionsår (vær opmærksom på Tyskens metode) tror jeg ikke du har et nævneværdigt økonomisk udsving, med mindre her er tale om en RS eller en 901….
Min egen 912 fra 1966 var oprindelig rød, men jeg valgte en Helelfenbein, vær igen opmærksom på at kulørerne kan have nuance forskel fra årgang til årgang, i mit tilfælde bliver kuløren mere “ren” jo længere op i årgang vi kommer.
Jeg havde også den smukke Slate-gray og Gulf-Blue i tankerne men blev ved at vende tilbage til den creme-hvide.
Bilen blev lakeret på den gammeldags facon, med gammeldags “vitamin-rig” hvor kulør og lak er i een. alle behandlinger blev lavet med en uges mellemrum for at lagene kunne “sætte” sig. Det tog godt og vel 2 måneder men var ventetiden værd.
Glæder mig til at se hvad du beslutter dig for.16. marts 2015 kl. 18:00 #98693
Soren W
390 IndlægEnig med dig Dan. Med mindre at Steve McQueen eller Allan Delon var første ejer, og der findes mange historiske billeder af bilen fra den gang, eller at der er tale om en topmodel produceret i få styk, så gør det ikke den store forskel på prisen, så længe farven er original. Og glæden ved at køre i den lakeret i yndlingsfarven vil rigeligt opveje den evt. marginale prisdifference…
16. marts 2015 kl. 20:35 #98694
Vincenzo
38 IndlægAfhængig af omlakeringens grundighed, vil det ofte være muligt at finde original lak et eller andet sted på bilen. Der er jo også den mulighed, at Porsche har en kompetent klassiker service der kan hjælpe. Det kan jeg fortælle at Lancia ikke har.
16. marts 2015 kl. 21:29 #98695
Peter Cocopelli
79 IndlægDu kan være helt rolig hvis du vælger at male den i den originale orange.
Du kan få oplyst originalfarven hos Porsche ved at oplyse stelnr. (Der findes i øvrigt kun 3 varianter af orange til F-modellerne. Blutorange, Signal orange og Gulf orange.)
Opskrifterne til Porsches orginale farvekoder er meget velspecificerede og en seriøs autolakerer med orden på sit udstyr bør kunne ramme den præcise farve igen. Og vælger du en autolakerer med lidt Porsche erfaring og som anvender en af de originale lak leverandører til Porsche (Glasurit, Lechler eller Herbo) skal du være meget uheldig for at ramme ved siden af. Men hvis du ikke planlægger med en komplet omlakering er det jo ligegyldigt.. Du kan jo også risikere at lakken nu er falmet eller at den forrige lakerer ramte forkert..Jeg er nu stadig ret sikker på at du både får nemmere ved at sælge og en bedre pris ved at holde bilen 100% original. Men det er jo bare penge. Glæden ved at køre rundt i en bil i sin favorit farve er jo noget HELT andet. Min var iøvrigt sølvgrå originalt, men blev siden lakeret Gulf Orange.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.