-
ForfatterIndlæg
-
13. marts 2015 kl. 12:43 #97987
Runesten
222 IndlægHej med jer
Jeg er meget tæt på at købe en Porsche 911 fra de sene 60ere.. Den har i dag en lakering der er nogenlunde, men den kunne godt trænge til at omlakering. Det virker ikke specielt grundigt det der er lavet tidligere, den har lidt farveforskelle, plus den har en lille boble på skærmen. Nu kommer så mit spørgsmål. Vil det være komplet helligbrøde at lakere den i en anden original porschefarve end hvad den oprindeligt kom med? Bilen er orange, som egentlig ikke er nogen tosset farve til sådan en sen 60er bil. Jeg er dog forelsket i Steve McQueens 911 i Slate Grey. som er fra samme år som min. Der er altså tale om en farve som er korrekt for modellen og årstallet, men ikke er bilens oprindelige farve. Vil det have nogen effekt på værdien af bilen mon? Eller måske bare ubetydeligt.
Der er meget få 911 f-modeller til salg, så det er ikke fordi man bare kan lede efter en Slate Grey.
Jeg kunne godt leve med den orange som sagt, men hvis den alligevel skal omlakeres, så kunne man jo overveje den anden løsning. Hvad tænker I?13. marts 2015 kl. 15:24 #98022jakob356
170 IndlægHvis det gøres helt til bunds overalt, og i en garanteret original tidstypisk Porschefarve, og i en god kvalitet, kan jeg ikke forestille mig det gør noget.
Bilen har så pænt et design, at den ikke behøver en strålende farve for at se flot og iøjnefaldende ud. Og du bliver sikkert gladere for den i din favoritfarve. Det er sikkert også en bedre konservering af karosseriet end den nuværende.
Men “en lille boble på skærmen” betyder jo typisk en mør gennemtæring indenunder. Tag hellere hen og bese bilen ordentligt.
13. marts 2015 kl. 15:28 #98024
Runesten
222 IndlægJeg har set bilen flere gange og det ligner egentlig mere en “fejl” under seneste lakering. Altså det er ikke porøst. Det er også “fladt” i forhold til rustbobler.
Sælger som virker meget reel siger at det har været der siden han købte bilen for 5 år siden og at det ikke har ændret sig overhovedet.
Det er dog nok en god ide lige at få den´gennemset et sted.13. marts 2015 kl. 15:45 #98026
Ole Wichmann
815 IndlægRuensten, fed bil, køb, køb…
Jeg ville nok beholde den i orange, men Slate Grey er også flot.
Men hvis du køber det er det din bil, og så skal du male den i den (original) farve du bliver gladest for.
13. marts 2015 kl. 15:55 #98027
Jacob B
216 IndlægSlate Grey og Gun Metal Grey er to af mine absolutte favoritfarver!
Hvis bilen havde sin originale maling, ville jeg sige, at du ikke skulle røre den for værdien og historiens skyld… Men når bilen har været omlakeret før, og det samtidig ikke er lavet ordentligt, så ville jeg ikke tænke to gange, før den røg til maleren!
Men som Jakob skriver, få det lavet ordentligt og OVER ALT, så vil det helt sikkert kun øge bilens værdi!
Flot årgang af 911’eren, og der er ikke mange i den flotte Slate Grey!!
KØB :-)
13. marts 2015 kl. 18:06 #98030
Soren W
390 IndlægFedt Runesten. Er det den orange 911er, der har været i MotorClassic for nogle år siden?
13. marts 2015 kl. 18:11 #98031
Runesten
222 IndlægHej Søren
Det er ikke den. Den du nævner var faktisk til salg fornylig, men det var ikke mig der købte. Den var ellers helt urestaureret, men skulle have lavet ting som jeg ikke selv ville kunne og som jeg vurderede til at være for omfattende til mine evner. Den blev solgt hurtigt i øvrigt.
Denne har ikke været udbudt til salg før.
13. marts 2015 kl. 18:41 #98033
Soren W
390 IndlægJeg elsker blutorange, men den grå er også virkelig fed. Alle farver, der er lidt væk fra normalen er fine. Okay, jeg kunne nok godt leve med en sølv, eller en sort, eller en rød, eller en hvid meeeen…
Jeg tror, der er lige så mange, der IKKE kan lide den orange, som der er folk der kan lide den. Så længe du maler den i en originalfarve tror jeg ikke det ændrer værdien eller salgbarheden.Lad os høre om det bliver din…?
13. marts 2015 kl. 19:40 #98034
Rasmus Wind
37 IndlægVærdimæssigt tror jeg det afhænger meget af, hvilken 911’er man maler på. Er det en hysterisk original “S”‘er tager man et markant større smæk end på en “T” uden matchende numre. På en “T” i “driver-stand” handler det nok mest om de sidste par procent af prisen, hvis man skal handle – det vil givetvis være noget, som en potentiel køber vil bruge til at presse prisen nedad, hvis arbejdet er lavet ordenligt kan man nok bruge det som argument til at holde den oppe…
Og så er du nok ikke den eneste, der er forelsket i Mr. Mcqueens gamle grå 911’er fra Le Mans ;-)
14. marts 2015 kl. 15:34 #98139
Claus Ebberfeld
604 IndlægJeg er enig i, at det med værdien nok afhænger af, hvor værdifuld en modelvariant der er tale om.
Men bortset fra det, så ville jeg også selv have svært ved at vælge: Begge er superlækre farver. Grå synes jeg er virkelig topfrækt på en klassiker, og jeg hælder nok svagt til den farve. Men den anden er selvfølgelig nemmere at finde på parkeringspladsen….
14. marts 2015 kl. 15:44 #98141
Runesten
222 IndlægDer er tale om en original T’er med matching numbers der som nævnt er lakeret en enkelt gang før, men der er tydelige nuanceforskelle fra skærm til bagklap fx.
Når den står som her i den grå farve er den sgu ret perfekt synes jeg. (Bortset fra de amerikanske forlygter).
Attachments:
14. marts 2015 kl. 20:57 #98146
Peter Cocopelli
79 IndlægDu vil altid få mest ud af at istandsætte en 911 F model til “original”. Især når den allerede er så tæt på at være original.
Skifter du farve skal du forvente at næste køber vil kalkulere med en omlakering til original farve igen. Så udover at tabe dine omkostninger til omlakeringen taber bilen også i værdi ( medmindre den lak den har nu allerede er værdiløs).Jeg ville nok bare købe den og køre som den er. Så er du næsten sikker på at tjene penge på at eje den..
Alternativt kunne man overveje folie!!!, hvis den grå farve er et must. Du skal nok bare forvente en hel del kommentarer. (men jeg kunne nu nok godt finde på at gøre noget ligende hvis jeg finder den rigtige bil med den forkerte farve)15. marts 2015 kl. 09:43 #98181
Runesten
222 IndlægHej Peter
Tak for svar. Ja det er nok rigtigt at den grå farve til trække ned hvis det er en purist der en dag skal overtage.
Jeg tror egentlig også at jeg venter med at male den, det kan jo være jeg kommer til at elske den orange farve. Det kræver dog at den mystiske plet på bagskærmen ikke er noget der skal laves.
Så bliver de første projekter at skifte instrumentbræt og derefter lygter til europæiske.
Nå jeg skal jo lige have købt den først. Fohåbentlig næste uge :)15. marts 2015 kl. 11:51 #98186westmus
122 IndlægDer er lidt habit (direktør cruiser) over den i såden en anonym grå farve, mens den orange farve jo nærmest skriger kørehandsker. Generelt var pang farver vel meget tidstypiske til sporty biler fra den tid. Tænk f.eks på Miura’en, hvor mange af dem der er gule, lysegrønne osv. Samme farve scala fandt man også i katalogerne hos de amerikanske muskelbiler. Men det var jo også en tid hvor man generelt ikke var bange for farver, tænk bare på samtidens tøj.
Orange var tilsyneladende endda en forholdsvis populær farve til 911’eren.
15. marts 2015 kl. 12:25 #98188
Claus Ebberfeld
604 IndlægNu synes jeg aldrig en 911 F kan være rigtig anonym, Westmus, men dit billede har lige fået mig til at ombestemme mig: Orange!
Og hvis det er den konkrete bils oprindelige fabriksfarve, så er det jo så let.
Copopellis bud er (selvfølgelig) det jeg ville gøre, hvis det var min: Køb og kør! Det har mest med bekvemmelighed og projektets tidshoprisont at gøre – men er sikkert også det klogeste rent værdimæssigt.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.