Forum Bilmærker Tyske mærker Porsche reparation
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #110199
    Runesten
    222 Indlæg

    Hej med jer

    Min Porsche bruger for meget olie. . Bilen er en 3.2 fra 1988 og har kørt 195.000 km. En mekaniker der har kigget på bilen før mit ejerskab mente at den skulle have renoveret topstykker. En anden mekaniker jeg lige har haft den til mener det er olieringe der er gået. Uanset hvad er det jo noget med motoren ud. Lad os antage at det er olieringe, så kan man vel lige så godt give motoren den store tur eller? Det mente mekanikerMekaniker sagde at sådan en renovering ville ligge på 50.000 – 70.000 kr. Hvad tænker i? Jeg har tænkt mig at få en second opinion uanset hvad hos en anden. Kan I anbefale en god mekaniker på Sjælland til at udføre arbejdet såfremt det er en renovation af motoren der skal til.
    På forhånd tak.

    #110206
    Soren W
    390 Indlæg

    Sidder olieringene ikke ved ventilere i topstykket? Altså et topstykke job?
    Men motoren ud i en 911 er vel overkommeligt?

    Jeg har kun hørt godt om Porsche Centrum i Køge, som en af mine venner har brugt. De ved i hvert fald hvad de laver…

    #110240
    jensen
    46 Indlæg

    jeg ville absolut køre en tur forbi Porsche Centrum køge og få kim til at høre/kigge på den.

    hvis du selv tager den ud og kan efterlade den i vintertiden hos Kim tror jeg også at prisen bliver rimelig for en renovering.

    #110254
    Peter Vang
    45 Indlæg

    Vil da lige komme med et indspark….
    Var i folkeskolepraktik i 1987-1988 og var en uge i praktik hos Porsche Centrum i Køge….
    Mandag morgen kendte jeg intet til forskellen på skive og tromle-bremser men efter 3 dage viste jeg godt hvad forkellen er (en fra min klasse var hos Skoda og han lærte at feje)
    Nej jeg fik lov til at lave noget og lærte meget
    Og har siden hørt at Porsche centrum er et super godt værksted (nu godkend som Porsche Klassik værksted) og snak med Kim Clausen, det er ikke det billigste men godt :-)

    #110465
    Gert
    3 Indlæg

    Hejsa.
    Mener der også er nogle stempelringe der hedder Olieringe.

    Go Weekend

    #110683
    Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

    Olieringen er den nederste ring, som skal hjælpe med at give en jævnt fordelt oliefilm på cylindervæggen.

    Ringen over, er den som tætner for olien, så der ikke er blå røg.

    Topringen tætner for kompression/forbrænding.

    Få dem alle skiftet !

    #110891
    Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

    Der er jo også det gode gamle spørgsmål om, hvor meget olie der er FOR meget? Jeg aner intet om Porschemotorers olieforbrug, men kender da engelske, franske og italienske biler, der godt må bruge en liter olie per 1000 kilometer. Min gode gamle GT6 brugte dobbelt så meget, men gik ellers godt. Så jeg fik først renoveret motoren, da der knækkede et stykke af et ventilhoved.

    Men det var da rart at slippe for oliefilmen bagpå efter renoveringen :-)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.