Forum Spørgehjørnet: Helt generelt ud i den blå luft Procedure i forbindelse med indregistrering af importeret veteran
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Lau Mortensen
    25 Indlæg

Det er muligvis allerede beskrevet, men er der en af de mere erfarne folk, som vil opridse i grove træk hvad proceduren er når man skal have indregistreret en importeret veteran?

Om alt går vel, så burde jeg her i løbet af juni være klar med min Rover. Den er ikke kommet i perfekt stand endnu, men det er bedre end da jeg købte den… alt virker efterhånden, og den burde kunne synes, når den lige får hjul på igen og de sidste par småjusteringer mv.. Så tænker jeg, at jeg kan lave det sidste næste vinter, eller vinteren efter, eller…

Jeg har de hollandske registreringspapirer, men er ikke sikker på proceduren. Den skal til toldsyn, men hvor retter jeg så henvendelse derefter?

Gør jeg klogest i at kontakte et firma som f.eks. Quickimport, når jeg er nybegynder, eller er der en herinde, som vil give en step-by-step vejledning?

På forhånd tak.
    Med venlig hilsen
    Lau

jakob356
    170 Indlæg

SKAT har lavet en OK vejledning i hovedtræk her:
    https://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2236520

Toldsyn og registreringssyn foretages lige efter hinanden. Kør hen til en synshal, hvor de er til at snakke med: Har du søgt hos skat og fundet en identisk bil, der allerede har nummerplader på, kan du nok tage de data med i synshallen og nok få skrevet dem ind for din også. F.eks. egenvægten. Nogle meget krakilske synsmænd vil sikkert kræve at du har en frisk autoriseret vejeseddel med i stedet for. Det koster også penge og du skal finde og køre hen til vejemanden. Ring måske og hør hvad de synes i din yndlingssynshal.

Til synskørslen skal du selvfølgelig lige have en endagsprøveplade (klistermærke) til 100 kr.