-
ForfatterIndlæg
-
9. januar 2013 kl. 10:09 #51507
Kai
583 IndlægClaus skrev, for nogen dage siden, at vi da burde have en lille rediger-knap, på de indlæg vi har skrevet, men det har vi ikke (jeg har ikke).
Er det noget der overvejes, så selvopdagede stavefejl osv. kan reddes?På andre fora, jeg bruger, er der en 5-15 minutters tidsfrist, så man ikke kan slette hele indlægget fordi man en dag er fuld eller forfulgt etc., hvilket, synes jeg, virker helt fint, ellers forsvinder kronologien i tråden.
9. januar 2013 kl. 12:00 #51902
Søren Navntoft
326 IndlægHej Kai
Vi som administratorer ser edit/ændre knappen hele tiden. Jeg må indrømme at jeg troede at denne funktion var tilgængelig for brugere også. Jeg synes det er helt nødvendigt at brugere kan rette deres indlæg i forum. Jeg vil forsøge at finde ud af hvorfor denne funktion ikke er mulig som bruger, og naturligvis rette det hvis muligt.
Søren Navntoft
9. januar 2013 kl. 13:43 #51903
Kai
583 IndlægTakker.
PS. Muligheden er til stede på forumdelen.9. januar 2013 kl. 14:33 #51904
Flemming Nielsen
82 Indlæg
– eh, den mulighed er da tilstede . . . ?
9. januar 2013 kl. 14:46 #51905
Flemming Nielsen
82 Indlægnåh, dit indlæg blev ikke vist her da jeg skrev mit …
– men nu forstår jeg at du faktisk mener kommentar (på bloggen) og ikke indlæg i forum, og den funktion er jeg meget uenig i – jeg tror det ville være til større skade end gavn.
Som jeg hører andre brugere tilkendegive imellem linierne, er dagens kommentarer i forvejen en smule forvirrende at hitte rede i, pga sidste kommentar ikke altid ligger i bunden men knytter sig til andre tidligere kommentarer, hvis brugeren har valgt at reply direkte på en anden bruger.Kommentarmuligheden på blog er vel en form for hurtig blivende respons, som man som bruger ikke skal efterredigere i – da det ville medføre uanede problemer og diskussioner.
Hvis man virkelig er kommet til at tåge sig ud i noget man ikke ønsker skal forblive på sitet til evig tid, er det vel bare at give Claus eller Søren besked, så er jeg sikker på at de gerne vil hjælpe med at rette eller helt slette.
9. januar 2013 kl. 14:49 #51906
holmen
456 IndlægHelt enig – stavefejl kan man da leve med. Ellers er et undskyld hvis man har talt over sig på sin plads. Og som sidste udvej – en venlig forespørgsel hos Søren eller Claus
9. januar 2013 kl. 15:02 #51907
Søren Navntoft
326 IndlægDet er rigtigt at det ikke bliver muligt at kunne redigere i kommetarer. Claus og jeg laver gerne, og har allerede gjort det, ændringer for læserne om nødvendigt. Stavefejl er til at leve med.
Jeg forstod også at det specielt er Forum indlæg brugere gerne vil kunne rette. Og det var også her jeg mente at der vil komme opgraderinger.
9. januar 2013 kl. 15:10 #51908
jewer
894 IndlægJeg synes også det er forvirrende at den nyeste kommentar ikke altid ligger nederst. Man risikerer jo at gå glip af noget.
9. januar 2013 kl. 15:24 #51909
Jacob B
216 IndlægJeg er 100% enig!
I “gamle dage” kunne man forlade en tråd ved nummer 42, fordi der ikke var skrevet mere, og så skulle man blot ned til nummer 42 igen og læse videre, når man igen fik tid… Det kan man ikke i dag, fordi der pludselig er en masse “skjulte” indlæg, blandt de indlæg som man allerede har læst tidligere!?
Det fungerede jo fint tidligere, hvor man bare skrev “#32 bla bla bla”, hvis man ville kommentere på noget der blev skrevet i indlæg nummer 32?
Apply-funktionen måtte godt forsvinde for mit vedkommende!
9. januar 2013 kl. 16:07 #51910
Søren Navntoft
326 IndlægVi skal lige huske at skelne mellem Forum indlæg og kommentarer i denne tråd.
Jewer og Jacob, Det er rigtigt at vi har valgt at have indlejring af kommentarer i 3 niveauer. Claus og jeg talte meget i starten omkring dette emne. Vi nåede frem til at indlejring gav den bedste kvalitet på kommentar tråden, men vidste godt at det var lidt forvirrende i starten for brugere med det “gamle” system godt indarbejdet.
Vi har dog fået ros fra mange for denne indlejring, og vurderer at læserne er splittet 50/50 i holdningen til denne funktion. Personligt synes jeg begge konfigurationer har deres fordele og ulemper, men er overbevist om vores kommende opgradering af kommentarfuktionen hvor brugere kan sortere og evt. rate kommentarer i kommentarvisningen vil give et bedre overblik.Men jeg er meget lydhør overfor Jeres ønsker og vurdering af dette. Jeg er endvidere helt klar for ændringer flertallet af brugere måtte ønske.
Søren
9. januar 2013 kl. 16:23 #51911
Flemming Nielsen
82 IndlægHelt enig, Søren – mht fordele og ulemper af indlejrede svar, og jeg finder at den nye udgave trods alt er bedre end de gamle #henvisninger, og ser frem til de forbedringer du her nævner.
Men igen, den ønskede funktion vedr. brugers egen edit her i Forum, findes jo allerede :

– så der behøves jo ingen opgradering på dette punkt, men derimod finder jeg at forum indlæg savner hieraki, eller i det mindste en nummerering.9. januar 2013 kl. 17:44 #51912
Kai
583 IndlægQuote from sn på 9. January, 2013, 16:07
Vi skal lige huske at skelne mellem Forum indlæg og kommentarer i denne tråd.Jewer og Jacob, Det er rigtigt at vi har valgt at have indlejring af kommentarer i 3 niveauer.
KLIP
Men jeg er meget lydhør overfor Jeres ønsker og vurdering af dette. Jeg er endvidere helt klar for ændringer flertallet af brugere måtte ønske.
Søren
Oversigten over nye indlæg på blog, kan du fjerne avatar, og gøre listen længere (med flere indlæg) uden at gøre den fysisk længere?
Det vil hjælpe lidt på overblikket, og minde mere om det der på MotoRetro.9. januar 2013 kl. 18:22 #51913
jewer
894 IndlægQuote from sn på 9. January, 2013, 16:07
Vi skal lige huske at skelne mellem Forum indlæg og kommentarer i denne tråd.SørenJøps! Det er naturligvis kommentarer til de daglige artikler, jeg mener. Jeg bakker selvfølgelig 100% op om siden uanset – det er en fed, fed side, I har fået lavet – jeg er bare så skidebange for at der er nogle guldkorn, der ikke kommer min vej :>)
Forum synes jeg fungerer rigtig godt.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.