-
ForfatterIndlæg
-
22. april 2013 kl. 19:44 #51678
holmen
456 IndlægEr ved at planlægge et road trip her til sommer – enten midt juni eller begyndelsen af august.
Turen går fra København og til Århus via Kalundborg.
Planen er at indtage Århus en fredag eftermiddag, find nogle arkitektoniske højdepunkter og så mad, vin og søvn for derefter at vende næsen mod Herning for endnu mere arkitektur.
Derefter er det frit, idover at turen skal gå ned om Fyn og henover storebælt og så hjemaf mod nord.
22. april 2013 kl. 20:15 #54351Herluf
28 IndlægHvad med at stoppe ved Korsør vi ønsker ikke flere indvandrer her ovre vestpå ???????
I kunne i stedet for leje jer ind på diverse snuskede hoteller investere i en gammel tidstypisk campingvogn Jeg går ud fra at i skal køre i den gamle oliebrændende Jaguar den burde jo nemt kunne slæbe en husvogn med det par km
22. april 2013 kl. 21:24 #54359
Connoisseur
243 IndlægSeriøsitet Herluf, ikke det tågesnak.
Nå, men I må lige præcisere hvilken slags arkitekturielle stilarter som bedst falder jer ind.
Arkitektur er et vidt begreb.
24. april 2013 kl. 20:50 #54384
Claus Ebberfeld
604 IndlægDet lyder som en god tur, det der: Og tag dig ikke af Herluf, Holmen – han er vant til at køre i en gammel bus.
Jeg tænker nogle gange på, hvor jeg selv ville overnatte, hvis jeg skulle gøre det i min egen by. Og så ville jeg pege på Guldsmeden, hvor der dog er ringe parkeringsmuligheder. Hvorfor jeg ville vælge Villa Provence. Ene og alene på grund af gårdhaven. Og den aflåste parkering.
Herning har jeg boet i engang. Så jeg ville køre videre til Ringkøbing i stedet.
Men gode ruter på Fyn: Absolut Margeritruten ved Sollerup Skov, Korint hedder det vist. Pragtfuldt. Og så et lille badehotel…
24. april 2013 kl. 22:12 #54385
H.P Thygesen
34 IndlægEt lille Gehiem Tip:
26. april 2013 kl. 16:23 #54420
holmen
456 IndlægJeg forstår egentlig heller ikke hvorfor der blev bygget alle de broer – men nu hvor de er der, så må vi lige over og se til alle bonderøvene og vise hvordan man skal føre sig frem ;-)
Campingvogn er unødvendig – der er masser af plads på både for og bagsæde til en lille lur. Vil dog helt sikkert forbi PH hotellet. Og enig, Herning er ikke just det mest inspirerede sted på jorden – tro mig, jeg ved det. Har selv boet der et år. Før immigrationspolizei kom efter mig og sendte mig retur til hovedlandet :-D
tak for input – er sikker på at det rækker. Dog havde jeg en ide om at der var flere ture fra Ringkøbing ned langs vestkysten, men jeg ager måske fejl.
26. april 2013 kl. 22:30 #54432Ib Erik Söderblom
423 IndlægSom Claus er inde på, prøv at kigge på Margueritrutens forløb. Det er et udemærket udgangspunkt for pæne ture.
26. april 2013 kl. 23:17 #54435
Claus Ebberfeld
604 IndlægFra Ringkøbing ned langs Vestkysten ER faktisk en lækker tur, Holmen – det er bare ikke den rette vej mod Fyn, men hvis det betyder mindre, så kan jeg bestemt anbefale den. Og tag den så hele vejen ned til den knastørre hede, for der kommer man igennem ganske smukke landskaber, som ikke ligner noget andet jeg kender i Danmark.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.