-
ForfatterIndlæg
-
28. maj 2017 kl. 16:49 #132583
Michael Sehested Lund
32 IndlægMan tager kølergitteret fra en Volvo lastbil og lader et græsk tempel falde ned i det som et halvt nedrullet gardin, der tilmed er for smalt. Sådan kan fronten beskrives på Rolls Royce Sweptail, et trækplaster på Concorso d’Eleganza 2017 lige nu – BMW Group er som bekendt hovedsponsor.
Coachbuilt er løsenet og for vi, der elsker klassiske biler, må det være gefundenes fressen, for det er jo per definition en sjældenhed allerede fra begyndelsen.
Jeg har på det seneste beskæftiget mig med designmæssige misfostre og i den sammenhæng, passer Rolls Royce Sweptail fint ind i konteksten. Den har efter sigende kostet ejeren £10 millioner. Gnaver misundelsens orm på højtryk eller er det en sygdom? Svenskerne kalder det ligefrem at være avundsjuk. Når jeg ser Sweptail, får jeg det på samme måde, som når jeg ser interiøret i Trump’s gemakker på toppen af Trump Tower. Jeg mærker ikke ormen og er glad for, at jeg ikke har råd. På den anden side kører spørgsmålet rundt i hovedet på mig, ville jeg selv gøre det samme, hvis jeg havde råd…?
Når enden er god er alting godt, for her er Rolls Royce Sweptail da lidt speciel, man fornemmer bl.a. hækken på en sejlbåd. Spændende at tænke på, at den måske bliver fundet i en lade eller tilsandet bag en forladt bygning i en ørkenstat om tredive år…
Attachments:
29. maj 2017 kl. 16:07 #132630
A VINTAGE RUN
313 IndlægGod artikel syntes jeg. Jeg bliver imponeret over designet og udførelsen som trods alt er en præstation da det uden tvivl vil blive designet videre på igennem de kommende årtier. Om misundelses-ormen så også må kigge med kan jeg godt acceptere fordi den selvfølgelig skal have en plads i vognen..
Njal
31. maj 2017 kl. 01:26 #132745
Flemming Nielsen
82 IndlægFronten af en Volvo lastbil parret med et græsk tempel er godt set og beskrevet @Michael S. Lund ;-)
Men hvis der som Njal siger ligger inspiritation til videre design, så lad det da endelig blive de RUNDE forlygter. For pokker da hvornår havde en Rolls endsige en Volvo truck sidst runde forlygter. Hvornår havde en nyere bil i det hele taget runde forlygter sidst? – altså runde som i cirkelrunde enkeltstående, og ikke noget cirkulært skjult bag en plamage af plasticglas. Jeg er mand og jeg elsker runde forlygter. Basta!
Attachments:
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.