-
ForfatterIndlæg
-
22. april 2015 kl. 21:19 #100914
Anders Prip
102 IndlægEfter godt et halvt års profil her på ViaRetro er jeg glad og stolt over nu at kunne kalde mig selv klassikerejer.
Lad mig derfor præsentere: Signora Melanzane!
Hun er en York rød Lancia Fulvia coupé 1,3S fra 1975. Jeg havde egentlig regnet med hun skulle have heddet Frk. Fulvia, men et vittig kollega så farveligheden med en grøntsag, så navnet blev et andet. Det passer også bedre til en 40 årig dame med patina.Jeg har Alfa GT Junior som en absolut ønskebil, men der har min timing ikke været god. De er stukket af prismæssigt til mit budget. Så den havde jeg ikke i kikkerten, og derfor heller ikke en Fulvia. Jeg havde bildt mig ind at de var tæt på hinanden i priser. Jeg har derfor prøvet at spore mig ind på en Alfa Giulia, og egentlig regnet med at jeg skulle være blandt de 70% ;-)
Men så på Fredericiamessen stod hun der! Og jeg var fascineret af hende. Jeg slog dog ikke til der, men ringede til sælger en lille uge senere, Og hun var solgt til en anden! Lidt skuffet slog jeg som det første op på en lokal klassiker forhandler side, og der var hun så. Der var blevet handlet nogle biler et par forhandlere imellem og Fulviaen var endt i min baghave så at sige. Hun skulle ikke smutte for mig endnu en gang så jeg fik købt hende.
Bilen kom til England i 2010 og blev købt af en dansker der boede der. Han tog den med til Danmark og fik den indregistreret her. Som en pudsig ting havde han fået anhængertræk monteret, så han kunne fragte sin motorcykel rundt.
Jeg har nu i knapt en uge nydt at køre i Fulvia, det er svært ikke at smile hele tiden. Der er lidt slør jeg skal have ordnet, og så skal jeg nyde endnu mere turene og træffene hen over sommeren. Glæder mig til at møde jer derude!Attachments:
22. april 2015 kl. 21:23 #100917
Anders Prip
102 IndlægLidt flere…
22. april 2015 kl. 21:31 #100918
Ole Wichmann
815 IndlægTillykke med Fulvia.
Min kone har en italiensk veninde der hedder Fulvia. Hun kiggede lidt da jeg sagde “din far må have været glad for Lancia”.
Jeg har set din Fulvia et par gange i Fredericia, og husker netop jydekrogen.
Fin bil, nyd den…22. april 2015 kl. 21:35 #100919
Anders Prip
102 IndlægPrøver igen…
Attachments:
22. april 2015 kl. 22:32 #100925
Jacob B
216 IndlægTillykke Anders!
Skøn farve og selvfølgelig også en rigtig skøn bil… Nyd den og vi ses på vejene.
Mvh. Jacob
22. april 2015 kl. 23:03 #100926
Claus Ebberfeld
604 IndlægSkønno vogn og den krog skal du nok blive glad for!
22. april 2015 kl. 23:12 #100927
Soren W
390 IndlægTillykke Anders. Helt klart godkendt valg. Fulvia er en skøn bil, (sommer dog endnu aldrig har kørt).
26. april 2015 kl. 19:36 #101107Smeden
110 IndlægSådan en smuk bil ☺
Må jeg henlede opmærksomheden på denne tråd!
http://retrorides.proboards.com/thread/142841/1972-lancia-fulvia-coupe-pastures
Både til oplysning, inspiration og eller skræk og advarsel!
Rigtig god fornøjelse med køretøjet!
26. april 2015 kl. 20:40 #101110
Anders Prip
102 IndlægTak for de pæne ord, ja det er en smuk lille vogn. Jeg er overbevist om hun vil bidrage til mange gode stunder.
@Smeden , hvad mener du? Skræk og advarsel?! En Fulvia ruster da ikke og el systemet er skudsikkert ;-)
Tak for hintet, jeg vil læse bloggen med stor interesse. Jeg vil kvittere med denne film jeg så i dag, og jeg tænkte faktisk på din Jag da jeg så den
26. april 2015 kl. 22:11 #101114Smeden
110 IndlægMange tak :-) Ham Harry har ret mange fine biler ;-) Og jer har mere end en gang savlet over den coupe!
Det var nu ikke så meget rust og el jeg tænkte på med skræk og advarsel! Fulviaen i tråden bliver udsat for en lang række forbedringer! Både originale og uoriginale! Jeg syns dog den er meget informativ og velskrevet! Han begår nogle fejl og lære af dem! Jeg er sikker på man som nybagt ejer kan lære lidt af at læse den! Så man undgår de samme faldgrupper! Om man så bliver inspireret til at ligge sig ud med Originalpolitiet må være op til ens egen samvittighed!
27. april 2015 kl. 08:26 #101146
Martin Lindø Westergaard
53 IndlægStort tillykke, Anders. Det er en virkelig fin og charmerende bil.
27. april 2015 kl. 16:44 #101158
Rasmus Wind
37 IndlægSer virkelig fin ud, tillykke med hende – ses derude!
27. april 2015 kl. 19:26 #101163
K. Reinholdt
25 IndlægTillykke med den, i min bog er en god Fulvia over Junior. Men det holder jeg nu mest for mig selv :0)
27. april 2015 kl. 20:01 #101166
Vincenzo
38 IndlægTillykke med din fine Lancia.
Jeg er med Reinholdt i Fulvia / Junior sammenligningen. Forvent ikke at finde mange flere med den holdning. Hvis det stadig er den originale på bilen, er det en Rosso York. Nogen af “drengene” fra Dansk Lancia Register mødes på Jyllandsringen næste weekend. Desværre er jeg selv forhindret, men bor du ikke alt for langt væk. Er der her en god chance for sparke dæk med ligesindede. Samtidig kan man så også lige se lidt classic race på ringen. Forhåbentlig ses vi i løbet af 201527. april 2015 kl. 21:09 #101167
Ole Wichmann
815 IndlægVincenzo jeg må skuffe dig, jeg er også af samme mening.
Jeg har sagt det før, en Bertone er da en rigtig dejlig bil, men den er næsten så perfekt at den mangler kant. Fulvia har i bogstaveligste forstand meget mere kant og er sjældnere, så den foretrækker jeg. (Og det skulle komme fra en MGB ejer…).
Og ja, vi ses PÅ ringen.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.