-
ForfatterIndlæg
-
28. marts 2014 kl. 20:51 #72152
Nikolaj Petersen
4 IndlægJeg vil lige vise min bil frem.
Bilen er efterhånden lidt en sjældenhed herhjemme, og i Europa som helhed.
Det drejer sig om en Toyota Celica RA28 ST2000.
Specielt RA28 (Liftback) modellen er sjælden efterhånden, da den kun er eksporteret fra Japan i 75-77, modellen kan kendes på “Mustang bagenden”. Modellen med den mere gængse coupé bagende kaldes TA22 eller TA25 alt efter årgang.Bilen var i rimelig ringe stand da jeg købte den. Der er brugt en del penge og krudt på at få den på vejen igen, men nu er den synet og klar til at køre foråret i møde.
Der er MANGE ting der skal laves på bilen før den står flot. Først og fremmest skal jeg have interiøret samlet færdigt og så skal der skiftes diverse småting som jeg har liggende. Blandt andet har jeg baglygter og gæller med original chromkant, istedet for de sorte der sidder på.
Kofangerne var også malet sorte da jeg købte den, men var så heldig at finde et sæt i stortset “mint condition”.
28. marts 2014 kl. 22:11 #72158Ib Erik Söderblom
423 IndlægFantastiske Toyota !
Dejlig, smuk bil.29. marts 2014 kl. 05:46 #72165
Kai
583 IndlægFedt, pas godt på den.
Ham jeg købte min første, og tredie bil, af, lavede sådan en til sig selv.
Manden var (er) perfektionist, bilen var virkelig flot.
Den blev opbevaret i muret garage, hvilket var et problem.
Han opvarmede garagen med en gasovn ….
Beskrivelsen af, da vognmandens grab smadrede ned i taget af det forkullede lig, og smed den op i containeren, med alt andet affald, kan stadig bringe en underlig følelse frem, i mig.
Jeg elsker 70’er Celicaer!
En dag må jeg prøve at tiltuske mig en prøvetur i sådan en :-)29. marts 2014 kl. 10:51 #72230Oktan
644 IndlægMmmmmmmmmmmm…den er bare れいみょう
29. marts 2014 kl. 15:38 #72235
Nikolaj Petersen
4 IndlægTak for de pæne kommentarer, her kom lige et billede mere, fra jeg var ude og trille lidt i det skønne forårsvejr i dag.
29. marts 2014 kl. 16:39 #72240
Anders Bilidt
648 IndlægEj hvor er den altsaa laekker Nikolaj!! :-)
De er ved at vaere alvorligt sjaeldne, og dertil er der en stoet stigende interesse i Nippon klassikerne, saa det er en rigtig lille guldklump du har fundet dig der. Pas godt paa hende…Jeg var selv ude og kigge paa tre forskellige TA22 foer jeg koebte min Trueno TE61. Desvaerre var de ikke gode nok til prisen, men en eller anden dag skal jeg nok faa mig en 1. generations Celica. Og aerlig talt saa ville jeg vaere ligeglad med om det var en TA22 eller en RA28. Begge er jo super cool. Med TA22 faar man en japser Camaro og med din RA28 faar man en japser Mustang.
Var den RA28 min, saa ville jeg blot finde et saet faelge som skriger NIPPON lidt hoejere. Masske SSR Super Shark eller lignende…?? Og saa ville jeg ogsaa forkaele den med et saet originale Toyota JDM spejle ude paa forskaermene, selvom det selvfoelgelig bliver lidt omstaendigt da hullerne i doerene saa skal lukkes og lakeres.
Men det ville altsaa – i hvert fald i mine oejne – lige vaere prikken over i’et paa en i forvejen pivlaekker klassiker…30. marts 2014 kl. 10:23 #72258
Claus Ebberfeld
604 IndlægLækker vogn, Nikolaj – farven understreger virkelig det med mini-Mustang. Kofangerne var du heldig med, for især foran er det jo noget, der definerer bilens design. Det er godt lavet, og jeg håber at se den i virkeligheden derude engang.
30. marts 2014 kl. 22:09 #72278
Nikolaj Petersen
4 IndlægKai
Hvis du kommer på Herning-egnen må du sige til, så giver jeg en tur..Anders
Sådan et sæt Nippon fælge ville klæ’ den ja, de er bare ikke til at finde i Europa synes jeg, og jeg er bange for de bliver dyre fra USA eller Japan, med told osv. Dem der sidder på nu er original hjul fra en AE86 Corolla, jeg synes faktisk de passer ret godt til den.
Angående spejlene, jeg har overvejet, men jeg tror at idéen lige skal vokse lidt på mig :)
Det er sjovt du siger det med Camaro og Mustang.. Det er typisk hvad folk gætter på, når de ikke ved hvad bilen er for en størrelse, når de ser den forfra bliver der udbrudt Camaro, mens bagfra, Mustang.Claus
Ja, jeg var meget heldige med at finde et sæt kofangere, de er i enormt høj kursus især i USA, da de er født med grimme 70’er kofangere derovre, så et sæt i mint stand går for en del tusinde dollars derovre.31. marts 2014 kl. 21:36 #72306
Per Einarsson
120 IndlægVau Nikolaj, det er en fed vogn. Jeg er simpelthen så imponeret over disse små rappe japanere fra dengang. Og det er virkelig interessant at der er så mange specialudførelser.
Denne her er en lækker kompakt maskine. Glæder mig til at se den i virkeligheden.
29. april 2014 kl. 23:15 #74311Mikael Foldager
2 IndlægHej med dig!
Sikke en flot version du har der!
En drøm for mig.
Jeg har netop købt mig en RA40 (Celica Liftback 1979).
Jeg mangler nogle reservedele til den og kan Google mig frem til lidt af hvert.
Men mit store problem er de indvendige beklædninger til bagagerummet – de mangler.Mit spørgsmål til dig er – hvor køber du dele til din bil?
30. april 2014 kl. 11:53 #74348
Anders Bilidt
648 IndlægHej Mikael,
Tillykke med din 2. gen. Celica! :-)
Du maa se at faa startet en traad om bilen, saa vi kan faa lidt billeder at se. Be’om…Mht dele saa proev evt. Toyota Club Danmark. Der er vist en hel del derinde som ogsaa interesserer sig for klassiske Toyota’er. Ellers maa du paa ebay.com og soege, for netop din model af Celica’en blev der solgt temmelig mange af i USA. Hvis det viser sig at vaere helt umuligt at skaffe en eller anden saerlig stump, saa maa du sige til. Jeg koerer jo selv klassisk Toyota herude i Hong Kong, og er saa smaat ved at have mig lidt kontakter i Japan. Det er jo ikke ligefrem den nemmeste metode at skulle sende dele fra Japan til Hong Kong og saa videre til Danmark, men det er da alt andet lige en mulighed…
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.