Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    Jan Christensen
    6 Indlæg

Hej , ja jeg er så ham den “nye”. 

Jeg har også et lille rust projekt i værkstedet som jeg hygger mig med i ny og næ , en Alfaromeo Alfasud 1.5 Veloce som trænger ganske voldsomt til en hjælpende hånd . Startede op på projektet i Oktober og nu er jeg begyndt bygge op istedet for at skære af. Et stort projekt er det ja , som mange ville nok have opgivet . Men i kender det jo fra jer selv ..

Sidste år blev jeg færdig med min Alfasud 1.5 QO , den har jeg gemt af vejen til foråret hvor den skal ud og køre igen til div træf. Det var lidt om min garage.. 

http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/diverse_bil/99404-projekt_alfaromeo_alfasud_sprint_1_5_veloce

http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/diverse_bil/86359-alfasud_foer_og_efter____  

Kai
    583 Indlæg

Wauu!!!

Du har godt nok reddet noget, andre ville have dødsdømt.

Jeg har ikke meget forstand på pladearbejde (heller) men det ligner virkelig grundigt arbejde.

Jan Christensen
    6 Indlæg

Tak Kai , et skulderklap kan vi alle bruge. Det er også 5 gang jeg gør det , men Sprint projektet er nok det mest omfattende jeg har prøvet. Syntes det er en flot model , serie 1 , ingen plastic her og der , kun chrom.

dirch glad
    20 Indlæg

Det synes jeg er godt gået, det er jo svært at holde gejsten på sådan en opgave som Sprinten. Jeg har selv renoveret et par biler der var slemme, men ikke så slemme. Jeg er tidligere “Alfist” og jeg synes også der er noget særligt over chrom-modellerne.

LarsN
    49 Indlæg

Entusiastisk projekt af ren kærlighed. Stor respekt og hatten af!

Dennis
    217 Indlæg

Velkommen til Jan.

Jan Christensen
    6 Indlæg

Tak allesammen , ja den hang jo noget med næbbet da jeg hentede den Dennis , har du garage i den gamle brandstation ??  Men den skal nok komme til ære og værdighed igen. Dejlig bil..

Dennis
    217 Indlæg

Hej Jan

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Avavavaavvv! Den kender jeg jo også – da jeg har garage samme sted som Dennis…godt den blev reddet fra hækken, men for dælen det ser giftigt ud. 

Jan Christensen
    6 Indlæg

Pladedele ?? næsten umuligt , lidt kan opdrives i udlandet , ellers laver jeg dem selv. Det er en del af udfordringen , og de pladedele som skal bruges der hvor den virkelig er rustet kan som regel slet ikke købes. Har svejst de første 3 m2 plade i bilen , men der er heller ikke sprunget over noget overhovedet. 

Bremsedele og undervogn kan godt købes , ellers har jeg en del bekendte i Italien som kan hjælpe mig med div special dele.

Sprinten her, er en ener når den er færdig , kender ikke til andre Alfasud Sprint serie 1 i DK ?? Der er nok af serie 2 og 3 men der er meget plastic på de modeller , og det bryder jeg mig ikke om. Men smag og behag  :-)

Dennis
    217 Indlæg

Hold da op, det gør jeg jo ikke mindre imponerende. Vil det sige at du former de fleste pladedele i hånden? Bruger du engelsk hjul osv?

Jan Christensen
    6 Indlæg

Nej ikke hjulet , men ellers alt andet . The old fasion way :-)

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Virkelig imponerende. Er du pladesmed?

Jan Christensen
    6 Indlæg

Nej tømrer :-)  og nu pedel.   Men har en del erfaring med biler og pladearbejde fra mange projekter har også svejst i en del år både med pind og co2 på en fabrik som laver trykbeholdere og brændeovne. 

Syntes det er en udfordring at få bilerne bygget op igen , så man ligger ligesom hjertet i det eller hvordan skal jeg ellers forklare det ??  Det er ihvertfald en stor tilfredshed at se bilen færdig og kende hver en krog og hjørne på den. Og det er der bare mange der ikke kan forstå at man gider bruge så meget tid på , men det kan jeg …. og det er vel det vigtigste :-)

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.