Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Jacob B
    216 Indlæg

Att. Claus:

Søgte du ikke noget lidt nyere end Honda’en, som samtidig skal kunne fragte dig sikkert rundt i vintervejret?

Må jeg præsentere: http://www.bilgalleri.dk/marked/Bil/1772687-volvo-340

Umiddelbart overordentlig velholdt, med garanti både sikker og driftsikker, og med de hjul, så lugter den jo lidt af JDM ;-)

Passer stand og kilometer (??), så er det jo små penge!

Mvh. Jacob

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Det er i hvert fald nogle lækre hjul! Men mon ikke det var nemmere at sætte lignende hjul på Hondaen?!?

Niels Abild
    218 Indlæg

hvad med min fine daf 55 som jo er forgængeren til Volvo 340,min har kun kørt 50.000 og står uden rust i original lak og leveres ny synet med nummerplader for 25.000 kr
    kapelmesteren

Attachments:
    ruldal
    148 Indlæg

De første i 300 serien af Volvo er 100% nyklassikere i min optik. Der var engang da jeg var knægt man ikke kunne sparke sig vej for dem. I dag er langt de fleste væk. De havde også et træls ry for at ruste.

Men teknikken er super interessant i mange henseender. For det første var det Volvo´s første bil der kunne købes med enten gode gamle “rödblock” volvomotor, eller med Renaultmotor. Sidstnævnte er noget svag til volvoens panser i min optik.
    Dernæst kom de også med det meget interesserende setup som bla.a Alfa GT nemlig gearkasse bagi for at opnå en bedre vægtfordeling.
    Det var et eller andet sted opskriften på succes, for en Volvo 363CS vandt nemlig EM i rallycross i 1980 ! Det er der nok ikke mange der er klar over ?

Og så ser sådan en 363CS da superfed ud..

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.