Forum-svar oprettet
-
ForfatterIndlæg
-
17. marts 2014 kl. 00:59 #70782
Svenskeren
28 IndlægJeg vil gerne tilbyde en service. Jeg har en god og meget pålidelig ( viaretro)-ven der gerne tager ud og besigtiger potentielle biler i nærheden af Göteborg, hvis der er nogle af jer læsere der har fundet en bil i interesserer jer for. Denne ven er absolut kritisk, og ikke blind, er desuden dansktalende og ivrig læser. Mvh Svenskeren.
22. februar 2014 kl. 13:40 #69325Svenskeren
28 IndlægHej
Jeg ved ikke om det er samme bil, der nu befinder sig i Göteborg. Men jeg blev også nysgerrig. Jeg har derfor haft en god ven ude og kigge på denne og kan kun sige at den ser flot ud på billederne….men virkeligheden er en anden. Sminken er hastigt anlagt, og mascaraen er løbet på sine steder, også under.
http://www.blocket.se/goteborg/Fiat_2300_S_Coupe__64_51873001.htm?ca=3&w=331. januar 2014 kl. 10:22 #67745Svenskeren
28 IndlægSøren & ruldal- Tak for jeres rettelser, det er noteret, og vil ikke blive gentaget. Ivrigheden tog overhånd, og tasterne blev angrebet lidt for hurtigt. God fredag!
3. december 2013 kl. 22:21 #63751Svenskeren
28 IndlægJeg ville også sætte pris på kommentarer ang , denne
http://www.dba.dk/porsche-911-32-coupe-1976/id-502374871/
Hvis nogen skulle kende noget til den. Mvh16. november 2013 kl. 13:03 #58252Svenskeren
28 IndlægJeg kan hermed fortælle at jeg ikke blev den U/lykkelige ejer af den berlina, da en anden kom mig i forkøbet. Jeg havde en del mail kontakt med sælger, og jeg ærger mig mere og mere over at jeg ikke nåede det. Har dog en Fiat dino som skal have lidt kærlighed her henover vinteren. Tak for gode råd.
7. november 2013 kl. 01:19 #56978Svenskeren
28 IndlægI andre må da også gerne skrive lidt om hvad der er værd at være opmærksom på ved en evt. gennemgang. Sælger skriver at der er lidt skrab ved nedgearinger fra 3 til anden, men at dette skulle være normalt pga. slidte synkromeschringe ( stavning tvivlsom) . Derudover er gummilisterne til bagdørene/forruderne ikke gode.
7. november 2013 kl. 01:13 #56977Svenskeren
28 IndlægHej Jens.
Kan du evt sige mig hvad avgiften bliver på denne model. Tager over og kigger lidt nærmere Fredag. Mvh30. september 2013 kl. 15:10 #56492Svenskeren
28 IndlægOktan: Den skulle nok have ligget der i stedet, altså klippet. Det gik bare lidt stærkt. Det undrede mig også at jeg ikke havde set den herinde tidligere, men det må være glippet. Kan stadig blive forundret over, at der allerede dengang ikke var forbud mod det vanvid, meen det er også lidt spændende.
18. september 2013 kl. 09:01 #56028Svenskeren
28 IndlægTak for svaret Sune, det løste sig og alle var glade. Nu ville jeg gerne slette denne tråd; ved dog ikke hvordan man gør?
17. september 2013 kl. 23:59 #56287Svenskeren
28 Indlæg@Mads H said:
Jaaaah – fed vogn!
Jeg kan så godt lide den oprindelige E30 Touring – den var en livsstilsstationcar og lagde ikke skjul på det. Upraktisk og småfjollet, beregnet til tandlæger og advokater fremfor landmålere og dyrlæger.
Og så er M21-maskinen bare en af de fedeste dieselmaskiner fra perioden. Den har temperament, går roligt og blødt og har alle tiders superfede myndige og brummende 6-bener-soundtrack. Jeg har bemærket at jeg under tiden er temmelig alene med min dieselbegejstring, men faktisk går M21 ved almindelig kørsel (når varm…) ligesom en M30. Den er ikke så turbineagtig som lillebror M20 – men den larmer ikke, og kommer forbløffende nær en M30. Men accleration lyder altså godt! 6-benet skønsang med turbofløjteri.
Jeg siger køb!Mads H. Jeg siger tak. Men er også svært begejstret for alle jeres andre kommentarer, og det er jo sådan noget der giver et indtryk af en bil. Nu er usikkerheden jo ikke noget der skal afgøre, og jeg er da stadig ganske lun på bilen….Tak for jeres meninger, min egen venter jeg dog med til efter prøvekørslen.
15. september 2013 kl. 15:03 #56277Svenskeren
28 Indlæg15. september 2013 kl. 14:12 #56275Svenskeren
28 Indlæg@stefan said:
E30’eren er en herlig bil. Jeg har dog ikke prøvet den med traktormotoren. Hvorfor ikke finde en med den herlige m20 motor. Jeg havde en 325i den var fed Og lyden er fin!Jamen jeg er helt enig, har dog ikke behov for en på hvide plader, og har endnu ikke fundet nogen benziner på gule!
15. september 2013 kl. 10:27 #56268Svenskeren
28 IndlægHej Jeg har tilladt mig at forespørge sælger angående lidt mere information om pågældende bil, da jeg selv stammer fra det område i Sverige og desuden er sikker på at bilen blot er en ud af en større samling der sælges grundet pension. Hvis denne info allerede er trådens læsere bekendt, beklager jeg min uvidenhed. God søndag.
14. september 2013 kl. 09:41 #56253Svenskeren
28 Indlæg
@Jacob B said:
Den lyse er sindsygt flot, og kabinen er et kapitel for sig!!!… Som sagt tidligere er den i mine øjne den helt rigtige både mht motor og karrosse!!11. september 2013 kl. 09:12 #56208Svenskeren
28 Indlæg@Jens Langdahl said:
Hej Svenskeren.Den eneste danske pris jeg har, er en anslået pris på en Fulvia Zagato 1,3S. Prisen er fra Bil-Revyen 1970, deadline 1. februar 1970. Her opgives prisen til ca. 62.000 kroner, hvilket giver en afgift på 10.900. Hertil kommer som sædvanlig benzinafgiften, så man skal regne med en samlet afgift på 15.000 for en 1970 model.
Efter et hurtigt blik på prislisterne i årbøgerne, vil jeg antage, at prisstigningerne fra 1970-1972 ligger på 25-30%, der var høj inflation i de år. De ovennævnte 10.900 skal derfor erstattes med et beløb omkring 14.000 kroner, så du ender nok på omkring 18.000 i alt.
Alt dette med forbehold, der er taget udgangspunkt i en anslået pris.
Tak for svaret Jens du er en klippe!