-
ForfatterIndlæg
-
15. september 2013 kl. 12:41 #51797
Svenskeren
28 IndlægHej
Nu vil jeg igen spørge jer til råds, og det er på denne som jeg overvejer at købe. Er det at betragte som en youngtimer? Nej det mente jeg heller ikke. Men anyway mit kørselsbehov er ikke det store, jeg bor i byen og er for det meste singlebillist med behov for at fragte mindre ting ud og ind af selvsamme by ( kbh). Er der nogen af jer derude der har erfaringer med bilen nedenfor.
15. september 2013 kl. 13:17 #56272
stefan
147 IndlægE30’eren er en herlig bil. Jeg har dog ikke prøvet den med traktormotoren. Hvorfor ikke finde en med den herlige m20 motor. Jeg havde en 325i den var fed Og lyden er fin!
15. september 2013 kl. 14:12 #56275Svenskeren
28 Indlæg@stefan said:
E30’eren er en herlig bil. Jeg har dog ikke prøvet den med traktormotoren. Hvorfor ikke finde en med den herlige m20 motor. Jeg havde en 325i den var fed Og lyden er fin!Jamen jeg er helt enig, har dog ikke behov for en på hvide plader, og har endnu ikke fundet nogen benziner på gule!
15. september 2013 kl. 14:48 #56276
Ryhl
303 IndlægDet er da vist hvad de fleste vil betragte som en Yongtimer …
Hvis man overordnet holder sig til at “klassiker”, er 25 år og derover … så er den jo netop også det, eller på vej !
Men jeg ville finde det forholdsvis ligegyldigt, hvis jeg kunne lide bilen …. :-) Man bliver aldrig enig med alle, om de begreber, – og det er jo også først og fremmest en selv, man skal stille tilfreds.
15. september 2013 kl. 15:03 #56277Svenskeren
28 Indlæg15. september 2013 kl. 17:52 #56278
Ryhl
303 IndlægDet var nu også mest for at have et fundament til at starte op på Ryhl:-) Kunne bare godt bruge lidt af jeres erfaringer mht pris, anvendelighed osv..
16. september 2013 kl. 22:59 #56284Ib Erik Söderblom
423 IndlægVil nu også sige: Kan du li’ den, så tag den.
Lev med, at majoriteten af os herinde, betragter diesel på samme niveau, som når folk kalder selleri for mad!
17. september 2013 kl. 08:48 #56285
Claes
129 IndlægJeg synes det er en fin bil. Jeg kan ikke forstå hvorfor man spørger om det er en youngtimer eller ej. Det er vel helt underordnet. Forsikringsmæssigt tæller kun alderen. Over 25 år kan den klassiker-forsikres, ihvertfald i mit forsikringsselskab.
Herlig vogn, jeg er personligt heller ikke meget til diesel – slet ikke når man ved hvordan motoren går i en BMW-benziner med 6-cylindre. Men – jeg tror snart der kommer en diesel-underverden i “youngtimer-klassen”. Så – vælg selv. Med eget hjerte.
17. september 2013 kl. 10:49 #56286
Mads H
73 IndlægJaaaah – fed vogn!
Jeg kan så godt lide den oprindelige E30 Touring – den var en livsstilsstationcar og lagde ikke skjul på det. Upraktisk og småfjollet, beregnet til tandlæger og advokater fremfor landmålere og dyrlæger.
Og så er M21-maskinen bare en af de fedeste dieselmaskiner fra perioden. Den har temperament, går roligt og blødt og har alle tiders superfede myndige og brummende 6-bener-soundtrack. Jeg har bemærket at jeg under tiden er temmelig alene med min dieselbegejstring, men faktisk går M21 ved almindelig kørsel (når varm…) ligesom en M30. Den er ikke så turbineagtig som lillebror M20 – men den larmer ikke, og kommer forbløffende nær en M30. Men accleration lyder altså godt! 6-benet skønsang med turbofløjteri.
Jeg siger køb!
17. september 2013 kl. 23:59 #56287Svenskeren
28 Indlæg@Mads H said:
Jaaaah – fed vogn!
Jeg kan så godt lide den oprindelige E30 Touring – den var en livsstilsstationcar og lagde ikke skjul på det. Upraktisk og småfjollet, beregnet til tandlæger og advokater fremfor landmålere og dyrlæger.
Og så er M21-maskinen bare en af de fedeste dieselmaskiner fra perioden. Den har temperament, går roligt og blødt og har alle tiders superfede myndige og brummende 6-bener-soundtrack. Jeg har bemærket at jeg under tiden er temmelig alene med min dieselbegejstring, men faktisk går M21 ved almindelig kørsel (når varm…) ligesom en M30. Den er ikke så turbineagtig som lillebror M20 – men den larmer ikke, og kommer forbløffende nær en M30. Men accleration lyder altså godt! 6-benet skønsang med turbofløjteri.
Jeg siger køb!Mads H. Jeg siger tak. Men er også svært begejstret for alle jeres andre kommentarer, og det er jo sådan noget der giver et indtryk af en bil. Nu er usikkerheden jo ikke noget der skal afgøre, og jeg er da stadig ganske lun på bilen….Tak for jeres meninger, min egen venter jeg dog med til efter prøvekørslen.
19. september 2013 kl. 06:24 #56296
stefan
147 Indlæg@Mads H said:
Jaaaah – fed vogn!
Jeg siger køb!Jeg lagde en m30 maskine i min – nøj hvor blev den hurtig. Kombineret med kw undervogn og diff spær var den godt nok fed. Ved almindelig kørsel var det mest naturligt at starte i 2. Gear. Min havde forresten 318i skilt monteret på bagsmækken. – mest for at give golf GTI ejerne blod på tanden :)
19. september 2013 kl. 11:31 #56301
Mads H
73 IndlægHvordan f…. fik du den igennem syn? Hvad med bremser & sårn?
22. september 2013 kl. 08:01 #56371
Anders Bilidt
648 IndlægAbsolut skoen bil!! :-D
Og ja, det er da helt klart en Youngtimer nu til dags. Personligt tror jeg ogsaa at en velbevaret (hmmm… proev du at finde en!!) Touring kommer til at vaere en af de mest eftertragtede E30’ere i loebet af de naeste aar, efterhaanden som modellen langsomt opnaar rigtig klassiker status.Jeg ejede selv en Lachssilber BMW 320i Touring for nogle aar tilbage mens jeg boede i Malmoe. Var sindsygt glad for den!! Faktisk nok en af de hverdagsbiler jeg har ejet som jeg holdt mest af…
Og indtil knap 2 aar siden brugte jeg en rigtig fin 2-doers 325e fra ’85 som min helaars hverdags youngtimer til trods for et forholdsvist stort koerselsbehov. Det klarede den i bedste BMW-stil uden klagen eller problemer… ;-)
22. september 2013 kl. 15:53 #56380
stefan
147 Indlæg@Mads H said:
Hvordan f…. fik du den igennem syn? Hvad med bremser & sårn?Det nåede jeg aldrig :) med hensyn til syn, så er ombygningen fuldt ud lovlig i tyskland med 325 bremserne. Ved godt jeg har været lovbryder. Jeg er dog af den opfattelse, at tyskerne tænker med hovedet og fornuften modsat herhjemme, hvor der nok mest tænkes i bureaukrati og penge – uden skelen til fornuft. Dermed lovbruddet.. Ejeren efter mig monterede lattergas, så blev den rigtig grum..
3. oktober 2013 kl. 14:15 #56540Ib Erik Söderblom
423 Indlæg@stefan said:
@Mads H said:
Hvordan f…. fik du den igennem syn? Hvad med bremser & sårn?Det nåede jeg aldrig :) med hensyn til syn, så er ombygningen fuldt ud lovlig i tyskland med 325 bremserne. Ved godt jeg har været lovbryder. Jeg er dog af den opfattelse, at tyskerne tænker med hovedet og fornuften modsat herhjemme, hvor der nok mest tænkes i bureaukrati og penge – uden skelen til fornuft. Dermed lovbruddet.. Ejeren efter mig monterede lattergas, så blev den rigtig grum..
I sådant et tilfælde, mangler her seriøst en : “I like”.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.