-
ForfatterIndlæg
-
22. november 2014 kl. 15:31 #86961
Klaus R
143 IndlægSidste nye i garagen er en moden dame fra 11/1975 – en Alfetta GT 1,8 fra første årgang.
Bilen har lige de detaljer, der desværre forsvandt med ph2 modellerne, der også skiftede navn til GTV. Bemærk gælderne bag sideruderne, den lille klap over benzindækslet, ingen kromlister i kølergrillen, og ingen kofangerhorn.
Bilen er importeret fra Holland, og har kun haft en ejer før mig. Fremstår original og aldrig svejset.
Smukt patineret, og i forrygende stand. Monteret med sportsudstødning med bananmanifold og lidt skrappere knaster, yder damen 130-135 HKDe monterede fælge er dog fra en lidt nyere årgang, hvorfor der er indkøbt et sæt Cromodora 6×14 alu-fælge der skal monteres med mere korrekte 185/70 dæk når fælsmeden er færdig med dem..
Og de sorte plader er også bestilt, så nu venter vi bare på foråret .
22. november 2014 kl. 16:16 #86967Oktan
644 IndlægJeg har set , og hørt, den i levende live, her ude ved mig.
Den er superlækker! .. og lyden er supersprød.
Fik alle mine besøgende til at fare ud af porten
for at checke hvor den dejlige lyd dog kom fraTillykke med den Klaus
22. november 2014 kl. 16:31 #86968
Soren W
390 IndlægFeeed Alfetta Claus. Lige den rigtige model med de små kofangere. Den er bare perfekt på nær fælgene. Så godt at høre at du allerede er i gang på den front. Var det den, der stod til salg på Stumpemarked i Fredericia.
Der beundrede jeg standen på den . Skøn, skøn, skøn…Tillykke med den, så mangler vi bare foråret
22. november 2014 kl. 17:14 #86970
Klaus R
143 IndlægTakker for de pæne ord. Og ja – CX drengene kunne godt lide lyden, og skulle selvfølgelig også afprøve bagsædepladsen i sådan en……
Det er den fra Fredericia, og den var bare for fin til ikke at skulle hjem til min garage. Så nu kan den hygge sig der i godt selskab med de andre sydlandske furier.
Har i øvrigt helårsdækning, så når vejret er til det, triller vi som regel en tur ;-)
22. november 2014 kl. 18:07 #86971
Jørn Jarnved
52 IndlægHej Klaus
Super bil og i den helt rigtige farve efter min smag! Kan huske i midt 70’erne da jeg hang ud i Stenløse centeret med gutterne på vores Yamahaer (med skivebremse) da kom lige pludselig en GTV’er i cremehvid og jeg var solgt!! Omdrejningstælleren sad lige foran driveren og resten som ikke var så vigtigt sad i midten.
Tillykke med den og husk at få den fedtet ind:-)22. november 2014 kl. 18:40 #86972
jewer
894 IndlægKanon bil, Klaus. Glæder mig til at se den ude i den virkelige verden. Stort til lykke med den.
22. november 2014 kl. 22:08 #86978Oktan
644 Indlæg@Jørn Jarnvad : Ha ha … det er sku’ sjovt du nævner det: ( og kan huske det ) omdrejnings-tælleren der sidder der hvor
stort set alle andre biler har deres speedometer, Lige i midten af førerens åsyn. DET lagde jeg øjeblikkelig mærke til og syntes er top-cool23. november 2014 kl. 10:50 #86986
Klaus R
143 IndlægAlfetta’en har været fedtet ind fra den var ny, og har flere gange efterfølgende fået turen. Alt udført nænsomt, og omhyggeligt rengjort bagefter.
Det fremgår også af både gamle rudemærkater på damen, samt af den logbog der fulgte med bilen.Instrumenteringen er også et af mine favorit showting ved modellen – fuldstændigt tosset, og alligevel fantastisk. Og hvem andre end en italiener kunne få sådan en ide?
Aldersmæssigt må Jørn Jarnved være samme årgang som undertegnede. Jeg kørte dog Kreidler, men var også totalt fascineret over Alfetta GT da den kom frem. I dag finder jeg den fortsat fantastisk, og kan egentlig ikke forstå, at den ikke har fået rigtig klassikerstatus endnu. Måske fordi modellen overlevede lidt for længe? Eller fordi for mange af dem har lidt en krank skæbne som udgangspunkt for mere eller mindre vellykkede ombygninger?
Af første aftapning blev der kun fremstillet ca. 21.500 stykker, og med den stål- og samlekvalitet italienerne benyttede i midten af 70’erne, er det jo nærmest et under, at der findes nogen af dem i dag………
Der kommer lige et par billeder af fælge og interiør.
Attachments:
23. november 2014 kl. 16:49 #86996
jewer
894 IndlægLækkert med de ekstrainstrumenter i midterkonsollen.
Jeg må så også være ca. samme årgang. Kørte i hvert fald ofte gennem den smule Stenløse Center, der var i 1975, på min Dax. Nabobyen skulle jo besøges en gang imellem :>). Stenløse Center er s’gu noget større i dag.24. november 2014 kl. 08:55 #87038
Jacob B
216 IndlægTillykke Klaus – Fremragende valg! (Men så er garagen da også ved at være fyldt op, selvom Madam Blå er sendt på græs?)
Jeg kørte sjovt nok også Kreidler, og har en overvejene hang til italienere… alligevel er jeg meget uenig i fælgene, da jeg synes, at Ronal A1’erne er noget af det smukkeste til en Alfetta GT/GTV!
Cromodora fælgen er også skøn, men i mine øjne komplimenterer den ikke GT’ens elegante linier lige så smukt, som Ronal fælgen gør med sit enkle og rene design.
Men det er en smagssag, og bilen er super skøn lige meget hvilke sko du giver den på!
Tillykke med hende :-)
Mvh. Jacob
24. november 2014 kl. 10:48 #87039
Klaus R
143 IndlægJewer – Honda Dax….. Fed lille 4-takts knallert. Jeg blev dog først 15 i 1976, så er nok lige et par årgange efter dig.
Jacob – Ronal A1 fælgene er for nye til min Alfetta GT, og derfor bliver de skiftet.
De passer rigtigt godt til den faceliftede GTV med plasitkofangere og hvad de ellers fandt på at belaste det oprindelige design med, men på de første modeller – som jeg netop finder utroligt meget mere elegante og raffinerede i designet – er det bare ikke den rigtige fælg.
Måske også noget aldersbetinget ;o)Madam Blå er ikke sendt helt på græs endnu, så garagepladsen er lidt af en udfordring – især når den næste anskaffelse lander omkring årsskiftet……… Er ved at forberede fruen på at sådan en bil sagtens kan stå i stuen ;o)
24. november 2014 kl. 12:41 #87040Oktan
644 IndlægOi ! Fede fælge.
Vi må snart ha’ en knallert-tråd her på ViaR.
Jeg havde: NSU Quickly, SCO, Nova, Express, Monark, Monark Topper, Puch 2 gears, Puch 3 gears, Puch Maxi,
Vespa Ciao og et par stykker mere jeg ikke kan huske24. november 2014 kl. 16:07 #87044
Ole Wichmann
815 IndlægTillykke med den fine Alfetta GT, den helt rigtige model.
Hvis den er lidt våd, så kan det være fordi jeg kom til at savle på den i Fredericia.
Den var også lidt dyr, men man kan nok aldrig restaurere en rustspand op til det niveau, og så er det jo ikke et spørgsmål om pris…
En gang vil jeg også have sådan en…24. november 2014 kl. 20:31 #87068
Alfetta Mads
22 IndlægOgså et tillykke herfra. Har også savlet over den…. dog kun på mit tastatur de mange gange jeg besøgte den på Sport Klassiks hjemmeside. Havde nu også bibeholdt Ronal fælgene, som er perfekte på transaksel bilerne. Designet og de 15 tommer med 195/60, giver lige bilen den rigtige tyngde
Fik for øvrigt knallert i 1972…en Tomos – sikke noget L…! Flere af mine kammerater kørte 4 gears Everton…suk.24. november 2014 kl. 21:10 #87069
Claus Ebberfeld
604 IndlægTillykke, Klaus R! Ja, den så jeg jo også, og det er nok den bedste tidlige GTV jeg har set. Instrumenteringen mangler kun, at viserne kører i hver deres retning!
(Eller: Det gør de måske?)
Har i øvrigt lige i dag set denne 1974’er i Viborg til 70.000: Ikke nær så fin, men også billigere.

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.