Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Bo S
    1 Indlæg

Jeg er den glade ejer af en Alfasud 1.3 SC fra 1983. SC står for “Super Comfort” :-) hvilket dækkede over en langbenet gearkasse og et lidt mere luksuriøst interiører.
    Den har kørt 35.000 km og står i original lak og fejlfri kabine.
    Den har ikke de voldsomme præstationer, men køreglæden er i top på en snoet landevej :-)

Kai
    583 Indlæg

Jeg synes at sådan en er sindssyg lækker, jeg smiler bare af at se på billederne.

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Og jeg smiler af navnet “Super Comfort! Desuden er det jo helt vildt imponerende, at den står i original lak.

Jacob B
    216 Indlæg

Den er bare så fin Bo… og på smukke Ronal A1’ere!

Jeg kørte klubrally i en standard 1,5 TI’er fra 79, og den kørte i cirkler omkring Golf’er, Ascona’er, Kadett’er, Corolla’er osv., selvom de havde betydelig flere kræfter = Undervognen og balancen i vognen er sublim!!

Nyd den :-)

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Og jeg tror jeg vil foretrække sådan en lidt mere langbenet 1.3’er, end Ti’eren, som hverdagsklassiker.

Sæderne ser også lidt mere menneskelige ud, end de skålformede jeg havde i min, så måske er der tilmed lidt mere lårstøtte ?
    Det var en udpræget mangel i min egen, i forhold til mine Latterligt Lange Lækre Stænger :-)
    Og så det at nå rattet, når sædet var i bagerste hak :-D (blev fikset med en adaptor-tingest).

Dejlig bil, Bo !!!

Stadig en smuk og smækker bil. Dejligt at se, at der er nogen, der holder dem kørende på de danske veje…

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Sikke dog en pragtfuld lille Sud!
    Min bedste kammerat i England har en ligesaa imponerende hidsiggul Alfasud 1,5Ti fra ’79, som ligeledes staar ganske original og uspoleret. Skoen lille italiener.
    Dejligt at se at de ogsaa findes i DK…

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.