Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Forfatter
    Anders Prip
    102 Indlæg

Så har jeg fået sat lidt eget præg på min Lancia Fulvia. Der er blevet sat et sæt, nyeligt indkøbte, Carello lygter, hhv. en tåge og en fjernlys, på. Jeg går efter at give Fulviaen et mere motorsportsligt look, og der syntes jeg disse tidstypiske ekstralygter passer perfekt. Jeg tænker også at montere et sportsrat, og Campagnolo Ragno fælge, hvis jeg kan få fingre i et sæt.
    Bilen blev jo døbt Signora Melanzane af en kollega. Navnet står også nu på “hendes” venstre forskærm.

Anders Prip
    102 Indlæg

Med beskyttelseskapper på

Attachments:
    Ole Wichmann
    815 Indlæg

Frisk initiativ, her er lidt inspiration:

Attachments:
    Soren W
    390 Indlæg

Kan du få den synet med to forskellige lygter på? Eller er det derfor du har kapper?
    …og hvorfra stammer bilens navn?

Anders Prip
    102 Indlæg

Syn…det har jeg ikke tænkt på. Men der kører da andre rundt med lignende lygter, så jeg har bare kørt løs med monteringen.

Navnet kom sig, da jeg kort tid efter købet af den, var kørende i den til møde i HQ. Så sad vi kollegaer og causerede lidt over det at have en klassisk bil, og om en sådan er han, hun eller intetkøn. Jeg mente jo at Fulvia absolut kun kan være hunkøn, og jeg omtalte bilen som Frk. Fulvia. Så var den en kollega der mente at med bilens alder og farve måtte navnet da være Signora Melanzane, FRU Aubergine. Der måtte jeg altså bøje mig, for med 40 år på bagen OG patina så må det være en Signora. Og nu har hun så fået en plastik operation. Og den skrappe rally udgave af Fulvia har tilnavnet Fanalone, og det betyder jo “Store Lygter”….både i direkte og overført betydning. Jer er helt klart en Fanalone mand.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Hvor ser den altsaa godt ud Anders!
    Man bliver jo helt glad indeni… :-)
    Uanset om man saa vaelger at holde sin Fulvia i underspillet gade-look, eller om man koerer den helt ud med haardkogt rally-look, saa passer saadan et saet Carello bare droen godt.
    Ihhhhh… man faar jo helt lyst til en Fulvia!! Gerne en serie 1 til mig tak – maaske i moerkeblaa eller musegraa.

Anders Prip
    102 Indlæg

Tak @02Anders, og jeg bakker helt op om den musegrå :-) Eller hvad med en orange, jeg har en svaghed for orange biler.

Attachments:
    Anders Bilidt
    648 Indlæg

Orange er altid godt paa klassiske biler! Men det er lige netop den graa som jeg taenkte paa. Det ser altsaa bare moeggodt ud. Men den er nu heller ikke helt skidt i Melanzane…. ;-)

Anders Prip
    102 Indlæg

Der bliver arbejdet lidt på Fulviaen. Jeg har ikke nået mine planlagte projekter + at der kommer jo altid mere til, og det er jo 15. marts lige straks!

Den ene forlygte er angrebet af rust på parabolen, så jeg satte mig for at forsøge udbedre dette! Af med kofanger foran, og alle lygter. En af de planlagte opgaver var nemlig at gøre motorrummet pænere, så det passede fint.

Jeg forsøgte så at liste glasset af parabolen, og syntes det gik fint. Forseglingen kunne jeg få lirket ud i stumper med en fatningskruetrækker der blev slebet til, og derefter forsøgte jeg at presse glasset af med håndtaget af en skruetrækker indefra…..
    Så gik jeg på Ebay og fandt i Frankrig et par NOS Carello lygter. Godt nok averteret passende til Fiat 850, men numrene stemte overens. De landede efter 1 1/2 uge, og passer perfekt. Lygtehusene blev renset og fik en nyt lag lak, så de ser rigtig flotte ud, hvis jeg selv må sige det.

Anders Prip
    102 Indlæg

Nå, da så kofangeren var af kunne jeg se at lakken var en del krakeleret på nederste frontstykke. Så i gang med at slibe ned, det var godt nok et træls job ved udstansningerne. Men jeg får vel følelsen tilbage i tommelfingeren igen.
    Der kom et lag grunder og sprayspartel på, og så overvejer jeg om jeg skal give det et lag body på det allernederste stykke inden farven skal på.
    Karburatorerne er et af de planlagte projekter, dem vil jeg have adskilt og renset, og monteret med nye pakninger osv.
    Det var godt a pain in the butt, at få dem af. Jeg er noget spændt på hvordan det skal lykkedes mig at få monteret dem igen. Men nu glæder jeg mig faktisk til at få lagt rent papir på filebænken og komme i gang med at adskille. Efter en gang natronblæs selvfølgelig, det er det helt nye har jeg forstået.

Torben EVO
    13 Indlæg

Godt at se der bliver arbejdet på bilen så den kan blive helt fin og klar til 2016 sæsonen. Karburatorrenoveringen bliver et rigtig hyggejob når arbejdet kan udføres indendøre. Vinterprojekter udendørs eller i en kold garage bliver sjældent til noget trods intentionerne. Husk at tage foto af karburatordele efterhånden de demonteres – man kan godt glemme rækkefølge af fjedre, skiver o. lign. og kun EEN karburator af gangen. Jeg mener ViaRETRO på et tidspunkt havde link til weber adskillelse.
    Torben

holmen
    456 Indlæg

Kan kun tilslutte mig opbakningen til Weber projekt indendøre om vinteren. Det giver en god mængde tilfredsstilles når man ved at karburatorene er blevet renset og indstillet korrekt.
    Med de milde temperaturer vi har for tiden så kan det godt lade sig gøre at arbejde på klassikeren trods mangel på gulvvarme, isoleret garage og et fuldstændigt plant gulv.
    Glædelig jul

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Anders det ligner et rigtig hyggeprojekt. Omfanget er ikke så stort at du risikerer at forårskørslen kommer i fare.
    Når du nu er i gang, så kan du lige montere en 2 kg ildslukker, så du er klar til Hillclimb sæson 2016.

Holmen, mig bekendt kan man ikke indstille en Weber forkert. Der er vist kun en tomgangsskrue. Resten gøres ved at skifte dyser.

God jul.

Anders Prip
    102 Indlæg

Ole; ildslukkeren er på plads, og jeg snublede over en selekniv i sidste uge, så der er ingen undskyldninger fra min side. Hillclimb skal jeg deltage i.

Og det er altså et par Solex jeg har, så justering bliver overladt til fagmand.

Glædelig jul.

Soren W
    390 Indlæg

Hej Anders, hyggeligt med lidt garageupdates. Overvej at trille bilen til autolakerer for at få malet forpanelet. Det er udsat for mange stenslag, men spraydåser giver kun et mikro lag. Glædelig til at mødes til Hill Climb i 2016…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.