-
ForfatterIndlæg
-
19. september 2014 kl. 22:16 #83172
Klaus Larsen
3 IndlægJeg står i den dejlige situation at jeg skal ud og købe en klassisk bil :-) har i forvejen en vw t1 117 fra 1954 som jeg er rigtig glad for – men efter der er kommet et par unger til i huset, så er det blevet lidt trangt med pladsen. Jeg er typen der køre sædet heelt tilbage da jeg er 2 meter høj. Det giver sjældent meget plads på bagsædet…
Jeg vil gerne have noget der er lidt sporty i udseendet, har fx kigget på Porsche 928 og BMW 635csi ( Porsche har jeg ikke prøvet endnu – men har fået at vide at den er ret rummelig i forholdt til fx. 356 / 911 som ellers altid har været drømmebiler for mig)
Jeg er ikke til Jaguar eller amerikanske modeller.Er der nogle gode forslag til rummelige biler man burde overveje?
På forhånd tak :-)
19. september 2014 kl. 23:13 #83178
jewer
894 IndlægJeg er forvirret? Du skriver at du kigger på klassiker hvor der skal være plads på bagsædet til dine unger – og samtidig skriver du, at det eneste du har kigget på er 635 CSI og 928? På hvilken af disse bilers bagsæde vil du finde plads til ungerne når du har kørt sædet helt tilbage? Hvad er dine præferencer i øvrigt? Hvor gammel må bilen være? Motorstørrelse? 2 eller 4 døre? For- eller baghjulstræk? 4-hjulstræk? Hvad er dit budget? Kan du se hvor jeg vil hen? Vi må have nogle/mange flere oplysninger :>)
20. september 2014 kl. 00:08 #83183
Jens Langdahl
731 IndlægMed en pas-højde på 197 cm kender jeg selv problemet. Uden børn at tage hensyn til, endte jeg selv med en Bertone, men den dur afgjort ikke, hvis du også skal bruge pladserne på bagsædet. Havde du skrevet for en uge siden, så havde jeg anbefalet dig at tage til Bella Italia i Nyborg sidste lørdag, hvor du ville have haft muligheden for at prøvesidde adskillige kandidater. Uden at kende den økonomiske ramme kunne en Lancia Flavia Coupé som Vincenzos (han skriver ofte herinde) være en mulighed. Eller måske en Fiat Dino Coupé? De er dog begge svære at finde i DK. Peugeot 504 Coupé kunne måske også bruges? Som Alfa-mand vil jeg da også nævne Alfetta GT/GTV, men aner ikke hvor meget plads der reelt er på bagsædet.
I øvrigt har Jewer ret, det vil gøre det nemmere at være konstruktiv, hvis vi fik lidt flere oplysninger. Men det lykkedes da at finde fire forskellige kandidater, der hverken er engelske, amerikanske – eller tyske ;-)
20. september 2014 kl. 00:14 #83186westmus
122 IndlægEn sportslig bil hvor der er plads til familien og som skal være specielt. En Lotus Omega må da være det perfekte valg for en der heller mod det tyske. Der er plads, den er lynhurtig og velkørende og samtidigt en rigtig specialitet der burde drage alle rigtige bilentusiaster når den parkeres rundt omkring.
20. september 2014 kl. 00:22 #83191
Jens Langdahl
731 IndlægEnig westmus, jeg tænkte i lignende baner. Men bed så mærke i, at Klaus skrev “sporty i udseendet”, og det er vel en kvalitet en Omega og lignende hurtige Saloons/sedan’er ikke rigtig besidder. Men den kører uden tvivl i cirkler rundt om de fire jeg nævnte – og har langt mere plads!
20. september 2014 kl. 01:26 #83202westmus
122 IndlægLangdal , jo men bagsædepladens hos langt de fleste traditionelle sportslige biler harmonere jo overhovedet ikke med ønsket om plads til lange ben og børn på bagsædet samtidigt. I mange af dem er bagsædet vist mere til pynt end det er noget der har været hensigten skulle kunne bruges i andet end højst nødstilfælde.
Vil mene at sådan en Lotus prepareret Omega har så rigeligt med klassiker bils kvaliteter til at opveje at det er en 4 dørs sedan. Den er jo f.eks meget mere speciel og sjælden end de nævnte 928 og 635.
20. september 2014 kl. 09:04 #83226Klaus Larsen
3 IndlægGodmorgen – Og tak for hurtig respons :-)
Jewer: Jeg har kigget på en 635 og den er ikke verdens største – Men jeg vil sagtens kunne tage familien med. Ang Porsche, så skriver jeg jo netop at jeg endnu ikke har testet den, men har blot fået at vide af en bekendt at det nok var den jeg skulle gå efter hvis man gerne ville have en Porsche med forhåbninger om lidt ekstra plads – den har så i forhold til min smag ikke helt udseendet med sig.. :-)
Budgettet er 50 – 250.000
årgang hvis de skal have det look jeg er efter er 1960 – 1985.
Har kig på en M635 fra 1985, og den er egentlig noget nyere end jeg tidligere har kigget efter – ville egentlig helst have noget der var veteran også ifht. økonomien i det (forsikring / vægtafgift).Om den har baghjulstræk eller forhjulstræk, 2 eller 4 døre er ikke et krav – Den må gerne have lidt sportslige køreegenskaber mht. motor størrelsen – Men det er helt klart udseendet jeg går mest efter. I forhold til hvad jeg selv har kigget på, så er det 2 dørs coupe modeller – selvom jeg godt ved at det ikke er dem med mest plads, men jeg siger heller ikke at vi skal køre jorden rundt – Det skal som minimum bare være fysisk muligt at få alle 4 ind i bilen ;-)
Langdahl: jeg takker for input, de vil blive studeret nærmere :-)
Westmus: Lotus Omega er også en dejlig bil, men alt for ny til min smag, medmindre jeg kunne få den presset ind som daily driver :-)
20. september 2014 kl. 09:06 #83227
Peter Plys Karlsen
586 IndlægDer er plads i den her…
Attachments:
20. september 2014 kl. 14:09 #83235westmus
122 IndlægAt bruge en Lotus Omega til daily driver burde da være nærmest helligbrøde for enhver ægte bilentusiast. Med sine små 25år på bagen har den netop den kristiske alder hvor den både er for ny og for gammel og hvor bestanden derfor svinder hurtigst. Det er nok netop nu man skal slå til hvis man skal have et fint eksemplar til alm menneske penge. Den er stadigt så ny at kun få ejere passer på dem som originalbiler der skal bevares (selv om der kun er lavet få af dem) og med dens historie, performance og sjældenhed den kan umuligt blive andet end en af fremtidens dyre samlerbiler.
Er der egentlig ikke fornuftig plads i Audi 100 coupe? Den har da alderen, coupe looket og er tilstrækkeligt speciel/sjælden til at selv ikke bilentusiaster kan se at det er noget lidt specielt. Den er endda i familie med din VW t1’er.
20. september 2014 kl. 15:06 #83240
Svip
42 IndlægHvad med en CX Prestige? Der er plads til selv den højeste franskmand. Og dine børn vil nyde komfort en præsident værdig.
20. september 2014 kl. 17:02 #83243
jewer
894 IndlægTakker for uddybelsen:>). Har du været ude at prøve en 911? En kammerat har transporteret sine 2 børn rundt på bagsædet af sådan én da de var 10 – 12 – 14 år gamle. Brask herindefra har lige været til Oldtimer Grand Prix i sin 911’er sammen med sin søn og en tredje kammerat. Det var kammeraten der sad på bagsædet – både derned og hjem. Han er godt nok ikke så fandens høj, men alligevel…
Da en 911 er blandt dine drømmebiler – og hvis du ikke har prøvet sådan én – så ville jeg helt klart gå efter den.For øvrigt: Det ser ud til, at du godt kan lide tyske biler, så hvad med en Bitter SC eller evt. CD?
20. september 2014 kl. 17:06 #83244
jewer
894 IndlægNogle italienske outsidere kunne være Iso Rivolta Lele, De Tomaso Longchamp eller Lamborghini Urraco. De er sjældne – men burde med held og en del søgen kunne fås i fornuftig stand inden for dit budget.
20. september 2014 kl. 17:11 #83245
jewer
894 IndlægNåh – checkede lige lidt priser på de tre italienere. De er steget en del siden jeg sidst kiggede:>). Men jeg mener nu stadig det burde kunne lade sig gøre at finde én af dem til ca. dit budgets øverste grænse.
20. september 2014 kl. 17:55 #83246jakob356
170 IndlægHvad med en Mercedes coupé fra 60’erne til 80’erne?
W111 er i særdeleshed dejlig, og kan fås for omkring 100K.
Måske et noget bastant konservativt design, ihvertfald set forfra, men hamrende godt skruet sammen. Noget du nok vil værdsætte som tyskbilskører. Og virker også ret sporty, når du kommer fra de 30 heste i VW’en*Citroën CX er også skøn og rummelig, med et enormt lækkert design. Og kan køre ekstremt hurtigt, hvis det skal være, hvis du kommer op i de store motorer. Og børnene vil elske den!
(* Ingen nargøren herfra: Dem har jeg haft mange af og de er dejlige og charmerende)
mvh
JAKOB
191cm
+ Citroën CX GTi, Mercedes-Benz W111 Coupé, Porsche 356, mm…20. september 2014 kl. 23:57 #83256
MK3RST
6 IndlægHej Klaus , lidt bud på en børne venlig bil …
Opel Commodore coupe , A eller B model , har selv haft en B , der er masser af plads ….
Ford Osi , måske ikke den fedeste motor , men fedt design ….
Ford taunus 20 m ts coupe ( p5 ) , måske lidt afdæmpet i design , men syntes den har ” noget ”
Held og lykke med søgningen
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.