Viser 15 indlæg - 1,711 til 1,725 (af 2,180 i alt)
  • Forfatter
    Oktan
    644 Indlæg
    Oktan
    644 Indlæg

McCulloch’s Paxton Products division, based in Los Angeles, California, signed a one-year contract with Ford to supply its variable-ratio, oil-cooled, centrifugal VR57 supercharger exclusively for the 312-cu.in. Ford V-8 in 1957. Paxton delivered between 100 and 125 VR57 Phase I superchargers to Ford in December 1956 to meet NASCAR’s homologation rules, according to Moody. Twelve D-code Thunderbirds and an unknown number of passenger cars built in January 1957 received the Phase I superchargers, identified by the large clamp used to hold the two halves together.

Oktan
    644 Indlæg

..og det jeg så som ‘halv-måne formet logo på ventildækslet’ er

jo Thunderbird emblemet

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Jeg føler mig fristet til at give serveretten til Kai, for han har jo fuldstændig ret – det er en motor! :-D

På den anden side vil det jo udvande udfordringerne i tråden, så Oktans glimrende ræsonnementer må trods alt “belønnes” med en pligt til at servere en ny opgave. Det er nemlig fuldstændigt rigtigt hvad der skrives. Thunderbird logoet og kompressoren afslører, at der er tale om motoren i en Ford Thunderbird “F-code” fra 1957. I øvrigt tak for den lille engelske læseøvelse, jeg vidste ikke, at der var bygget en homologerings-special før bilen kom i fri handel. Din serv!

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

God aften de herrer – undskyld jeg afbryder

jewer
    894 Indlæg

Helt galt på den var man da ikke:>) Det var – så vidt jeg husker – Paxton der leverede superchargere til Studebaker Avanti.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

God aften Plys, afbrydelser er altid OK når man gør det høfligt. Den BMW/Apfelbeck-motor har alligevel gjort et vist indtryk på dig, jeg håber da ikke, det blot er fordi du er blevet traumatiseret af opgavens omfang dengang. :-)

T-birds er ret cool biler, jeg kan faktisk lide dem alle op til 1966, derefter går der for meget Liberace i den. Som du skriver, elegant design, men h… k… hvor er amerikanske biler altså store i virkelighedens verden!

Kai
    583 Indlæg

@Jens Langdahl said:
    Jeg føler mig fristet til at give serveretten til Kai, for han har jo fuldstændig ret – det er en motor! :-D

Nogen gange må det åbenlyse være selve svaret :-)

Jeg er lykkelig for at ikke skulle serve, det er mig umådeligt svært at finde på noget.

Oktan
    644 Indlæg

?

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

JUHUUUH

Oktan
    644 Indlæg

Here we go Plys:

jeg er sikker på der findes smartere og hurtigere måder at down-size en billede-fil på,

men jeg gør følgende:

Ska’ det gå hurtigt og er kvaliteten ikke afgørende:

..hvis du kører Windows ( jeg er blank på Mac’s ) åbner du programmet ‘Paint’.

Smid billedet derind . Gør ‘et-eller-andet’ f.eks. snup ‘Blyanten’ ude i menu’en til venste

og sæt brug den til at sætte en lillebitte prik på billedet.

Luk ‘Paint’ ned, og den spørger om du skal gemme ændringerne…Klik ‘Ja’.

Vupti: billedet fylder en brøkdel.

( Og beviset at ‘paint’ er noget komplet crap som billedebehandlings-program)

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

God aften

Ole Wichmann
    815 Indlæg

1. billede: BMW? Jeg synes rattet kunne ligne…

2. billede: Lancia Fulvia.

Oktan
    644 Indlæg

@Oktan said:
    ?

ikke-noget-snyd.jpg

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg
Viser 15 indlæg - 1,711 til 1,725 (af 2,180 i alt)

Emnet 'billedequiztråden' er lukket for nye svar.