Viser 15 indlæg - 1,756 til 1,770 (af 2,180 i alt)
  • Forfatter
    Kai
    583 Indlæg

@jewer said:
    Det kan jeg da. Kai:>) Opel Diplomat V8 – serie II i dette tilfælde. Ud fra hukommelsen bygget fra ca. 1969 til ca. 1977.

Fandtes også som Kapitän og – såvidt jeg husker – også som Admiral – begge med 2,8 rækkesekser. Er lidt i tvivl om Admiral egentlig fandtes som serie II?

Fed bil den Diplomat! Corvette-V8’er med 230 HK. Jatak!

Hhmmm. Hukommelsen er ikke hvad den har været – men jeg tror det er nogenlunde rigtigt :>)

Tak Jesper.

Jeg kom i tvivl om det var en Admiral eller en Diplomat. Den smule jeg fandt via Google fortalte mig at der vist også er lidt forvirring omkring det. Billedudsnittet jeg satte på viste en forblinklygte på siden, den er også forvirrende, da det vist er et meget dansk fænomen.

CAM00084.jpg

Forden ved siden af, sådan en må jeg bare eje, fuck hvor jeg bare synes at den er lækker (selv uden dobbeltforlygter).

Ang. Jespers bud på næste bil i gætterækken, er jeg helt enig.

jewer
    894 Indlæg

Det er altid en Diplomat når det er en V8’er. Kapitän og Admiral har altid rækkesekser men det er vist rigtigt at Admiral kan have lodretstående forlygter mens Kapitän altid har vandretliggende forlygter.

jewer
    894 Indlæg

Heh – har lige måttet google lidt rundt omkring de store Opeler. Hvis jeg skal gengive kombinationerne af motorer og modeller i henhv. Serie A og Serie B, så får jeg ondt i pegefingrene! 

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Rigtigt Jewer, Mitshubishi Colt Galant…

Oktan
    644 Indlæg

..og det her er en ?

Kai
    583 Indlæg

Fuck, den er sgu syg, den der.

Der er da doneret en del Mercedes-dele, men bagenden er mere noget både skoda 105 og Fiat 127+Trabant bagende.

Det er kort og godt et vild mix af alt, og måske er det kun fælgene der kan minde om noget Mercer?

Oktan
    644 Indlæg

Ja den er ikke helt rask.

Et foto mere:

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Langskud…: Spanien?

Soren W
    390 Indlæg

Indkast: Japaner?

Oktan
    644 Indlæg

Nix og nix…vi skal til et helt andet kontinent.

Kai
    583 Indlæg

Kontinent og VW hjul, så må vi jo danse samba?

Jeg er dog stadig ikke nær på at finde et svar.

Oktan
    644 Indlæg

Samba…yep

Oktan
    644 Indlæg

Åvkæææj:

Oktan
    644 Indlæg

And now for something completely different:

(Nix, det er ikke en amerikaner)

Kai
    583 Indlæg

Gurgel havde jeg aldrig hørt om, jeg synes at XEF egenligt er lidt fed, på en meget skæv måde.

Læs kommentarerne til denne side, de er meget skønne, udviser noget stolthed: http://hooniverse.com/2010/06/22/get-shorty-gurgel-xef-might-present-choking-hazard/

Viser 15 indlæg - 1,756 til 1,770 (af 2,180 i alt)

Emnet 'billedequiztråden' er lukket for nye svar.