Viser 15 indlæg - 1,651 til 1,665 (af 2,180 i alt)
  • Forfatter
    jewer
    894 Indlæg

Det billede Lohmann har lagt ud synes jeg ligner en Monica, så det gætter jeg på.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Nej en Monica har en anden C- stolpe og en lavere front.

billedet er grynet, men har den ikke Jaguar XJ6/12 fælge?

Hvis det er et Jaguar koncept burde jeg kende den…

Pininfarina?

quiz3.JPGquiz2-1.JPGBilledet er lidt grynet, men det skyldes at det er scannet fra Motorjournalen 11/1973.

Og nej, det er ikke en Monica. Og ja Ole, du burde kende den!

Du har nemlig ret i, at det er Pininfarina. Mere nøjagtigt et koncept, vist på Paris motorshow i 1973, på basis af en Jaguar XJ 12.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Her har I mig tilbageee!

Kai
    583 Indlæg

Den virker for stor til at være en VW kitcar, men den ligner meget.

Der er nogen proportioner der er helt skæve, sikkert fordi at hjulenes placering er dikteret af noget andet.

Ryhl
    303 Indlæg

Det er en Tom Tjaarda prototype, fra han var hos Ghia, og samtidig med han lavede De Tomaso Pantera – som det godt kan anes.

Jeg måtte google, for at finde det nøjagtige navn, – trods alt ulæseligt på fronten ;-)

Nogen der kan den udenad … ?

Kurt
    61 Indlæg

God aften.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Ryhl & Kurt, svarene er rigtige.

I må slås om serven efter først til mølle princippet.

Kurt
    61 Indlæg

Hvem er hurtigst på tasterne? Jeg tager chancen.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Jeg tager også chancen:

Fiat, Otto Vu, 1952-54, 1996 ccm, – ?

Kurt
    61 Indlæg

OK, jeg troede det var sværere, åbenbart ikke.

Billedet viser første serie af FIAT 8 V. Anden serie har både for- og baglygter placeret anderledes (og er vel lidt i familie med Siata). Desuden øges kompressionen fra 8,5 til 9,5 m.m. og dermed effekten fra 115/6000 omdr. til 127 HK/6600 omdr. Kun “serie”produceret i 114 eksemplarer. Man kan undres over, at der bliver udviklet en V8 motor, som kun bliver produceret i så få eksemplarer, og aldrig brugt siden. Det må have været dyrt. Selv tror jeg forklaringen skal findes i udviklingen af FIAT 1400 (tipo 101), som tog lang tid. Det var meningen den skulle udvikles i samarbejde med Chrysler, som bl.a krævede en bredere bil, så der kunne sidde 6 personer i bilen, ligeledes skulle den være forsynet med V8 motor. Man var lang fremme med planerne, men blev aldrig enige. Måske er FIAT 8 V motoren en resultat af dette forløb? Selv er jeg mest facineret af undervognen på FIAT 8 V. Den fine DuBonnet forhjulsophængning, og elegante kombinerede støddæmpere/fjedre. Man brugte faktisk dette forhjulsophæng allerede på FIAT 1500 og 508. 

Jeg må hellere slutte……..

Næste billede Jens.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Kurt, tak for historien og billederne. Det er en af mine absolutte favoritter fra 1950’erne, så lidt ærgerligt at du sluttede fortællingen så tidligt :-)

Når jeg kunne gætte den så hurtigt, var det pga. udstødningsmanifoldene. Som man ser af den første stregtegning er de meget karakteristiske.

Så rykker vi lidt frem i tid. Hvad har vi her?

Kurt
    61 Indlæg

England – glasfiber – motor på tværs – sidst tres’erne/ først halvfjers’erne ??

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Jooeeeh, men lidt mere præcist, tak! En lille hjælp: denne model har været med i en berømt film

Oktan
    644 Indlæg

..og filmen hedder

Agent 008

The Man with The Orange Spraygun

Viser 15 indlæg - 1,651 til 1,665 (af 2,180 i alt)

Emnet 'billedequiztråden' er lukket for nye svar.