-
ForfatterIndlæg
-
9. marts 2013 kl. 15:57 #53066
Kondrup
464 IndlægRX 7 ???
9. marts 2013 kl. 19:50 #53067
Ryhl
303 IndlægDet er en Mazda prototype – som vist aldrig blev til mere …
AZ1 – som Lars allerede har nævnt !
9. marts 2013 kl. 20:28 #53068
Ryhl
303 IndlægNu kædespænderen ikke lige er på …
Her er en, som måske burde være i Fredericia, – men af gode grunde ikke lige er med:

Har ihvertfald deltaget i et Italiensk motorløb, jeg ikke lige husker …
9. marts 2013 kl. 22:47 #53069
Jens Langdahl
731 IndlægHistorien (legenden?) fortæller, at Ettore Bugatti skal have kaldt Bentley’er for hurtige lastbiler. Det ville være mere på sin plads, hvis han havde sagt det om bilen på billedet. Der er tale om den danske Triangel racer, der i 1927 blev indsat i løbet Rom-København. Fabrikken i Odense byggede den på et af deres alm. buschassisser og vognen blev med vilje forsynet med et tungt karrosseri, så den samlede vægt svarede til de alm. bussers 4,4 ton. På den måde blev løbet en glimrende test af bilens styrke og holdbarhed. Bilen gennemførte de 2300 km. på 51 timer og 7 minutter, hurtigere end det kunne have været gjort med eksprestog. Endnu mere imponerende er næsten at benzinforbruget var forholdsvis beskedent, lige knap 6 km literen. Der er en udførlig beretning om løbet i Erland Egefors’ læseværdige bog om Triangel.
10. marts 2013 kl. 07:36 #53070
Ryhl
303 IndlægFuldstændig rigtigt jens, det var jo Rom-København.
Nogle herlige lange ræs de holdt sig dengang, og det gjaldt bare om at komme først – ikke så meget pjat!
Man kan godt se det ikke er en Bugatti … Chaufførerne sidder jo i samme højde, som hvis de stod op ved siden af … :-)
10. marts 2013 kl. 08:07 #53072
Jens Langdahl
731 IndlægOg efter dette lille sidespring afventer vi i spænding, hvad Dennis siger til de sidst indkomne bud på den hvide racer – så vi kan komme videre på rejsen gennem fotoarkiverne :-)
10. marts 2013 kl. 08:55 #53073
Peter Plys Karlsen
586 IndlægMorn!
10. marts 2013 kl. 11:19 #53074
Niels Abild
218 Indlægden med triangel var opladt,en yderlig komentar til vores gætteleg er at det er sjovere jo flere der er ind over,der er mange der ikke har et helt asenal af bilbøger,og ikke har tid til at side timevis på computeren for at finde det rigtige svar,og dette er ikke en kritik,men en konstatering,at de fleste svar kommer fra experterne,som er en håndfuld,og man udelukker en masse der måske også har lyst til at være med,eks den hvide japaner,hvem kender til en bil der aldrig er blevet serie produceret,og derved udelukker man en masse,hvad er der i vejen med en mg c,eller lignende,eller en bmw batomobil,tråden bliver mere festlig jo flere der er indover
kapelmesteren
desværre kan jeg ikke finde ud af at sætte bileder ind,og jeg har bedt plys om at komme forbi og hjælpe mig,men han har for travlt i bedemandsforettningen.
10. marts 2013 kl. 12:10 #53075
Kondrup
464 IndlægUndskyld… men jeg havde brug for lidt søvn ….
Så for at gøre det nemt jeg har fundet lidt sjovt til jer….
10. marts 2013 kl. 13:58 #53076
Dennis
217 IndlægDet er en Mazda prototype – som vist aldrig blev til mere … AZ1 – som Lars allerede har nævnt !
10. marts 2013 kl. 14:04 #53077
Dennis
217 Indlæg@Niels Abild said:
den med triangel var opladt,en yderlig komentar til vores gætteleg er at det er sjovere jo flere der er ind over,der er mange der ikke har et helt asenal af bilbøger,og ikke har tid til at side timevis på computeren for at finde det rigtige svar,og dette er ikke en kritik,men en konstatering,at de fleste svar kommer fra experterne,som er en håndfuld,og man udelukker en masse der måske også har lyst til at være med,eks den hvide japaner,hvem kender til en bil der aldrig er blevet serie produceret,og derved udelukker man en masse,hvad er der i vejen med en mg c,eller lignende,eller en bmw batomobil,tråden bliver mere festlig jo flere der er indoverkapelmesteren
desværre kan jeg ikke finde ud af at sætte bileder ind,og jeg har bedt plys om at komme forbi og hjælpe mig,men han har for travlt i bedemandsforettningen.
10. marts 2013 kl. 14:07 #53078
Dennis
217 IndlægH
@Lars K said:
Undskyld… men jeg havde brug for lidt søvn ….Så for at gøre det nemt jeg har fundet lidt sjovt til jer….
10. marts 2013 kl. 14:10 #53079
Dennis
217 Indlæg
10. marts 2013 kl. 14:47 #53080
Kondrup
464 Indlæg@Dennis said:

Nej det er selvfølgelig en Alfa Romeo Jeep. Glemte lige hvilket forum jeg var på. ;-)
Jeg har ikke lige en ny, så afgiver gerne serveretten.
HaHa øhh nu må du altså tro jeg er alfa dude, men jeg viste at første bud ville være på Fiat´en … så valgte Alfa´en …
But who cares ….. The show must go on Dennis you are IT ;-) hihi
10. marts 2013 kl. 15:01 #53081
Niels Abild
218 Indlægjeg kan ikke sætte fotos ind,så kør i blot videre i 3-4 stk med jeres leg,og luk alle andre ude
niels
Emnet 'billedequiztråden' er lukket for nye svar.