-
ForfatterIndlæg
-
10. marts 2013 kl. 20:59 #53117
Niels Abild
218 Indlægkai godt gået,men det er stadig ikke den jeg tænker på,og jeg ved godt det er ondt,men det var ikke for at være uforskammet over for jer,men det var for at dæmpe dennises trang til at briliere med alle de nymodens biler og jeg foreslog eks mg da han var uforskammet over for mig,men bilen hedder pegasus atlas,og er dansk,og er på vej,som bil,helikopeter til 5 personer,med 2 diselmotorer på ialt 600 hk,300 km i timen radios 3000 km 3 ton,det er menigen at den skal ud af garagen startes og lette meddesåmme,og samtidig kunne køre på vejene som en almindelig bil,flyve i 12 km højde,lande og kør til bageren,med trykkabine,forbrug 45 liter diesel i timen ved 300 km fart vingerne og de 4 propeller klapes ind i bilen når dem kører på landevej,der mangler 3 år og 30 milioner
niels
10. marts 2013 kl. 20:59 #53118
Dennis
217 IndlægHer er en ny. Og bare for at Niels ikke skal føle at han bestemmer det hele, så er den ikke så nem. Der er dog bygget mere end en.
10. marts 2013 kl. 21:00 #53119
Peter Plys Karlsen
586 IndlægDen har da en fantastisk lighed med Alpinens hjulstilling.
Så har han iøvrigt været nævnt idag, den kære Mogens Damkier. Jeg erindrer et koncept han udtænkte – er der nogen her, der ved om det nogensinde blev udført…det koncept ville sikkert kunne tage sving som ind i helvede.
Nåh Jens Langdahl fortæl – fortæl!
10. marts 2013 kl. 21:07 #53120
Dennis
217 Indlæg@Niels Abild said:
kai godt gået,men det er stadig ikke den jeg tænker på,og jeg ved godt det er ondt,men det var ikke for at være uforskammet over for jer,men det var for at dæmpe dennises trang til at briliere med alle de nymodens biler og jeg foreslog eks mg da han var uforskammet over for mig,men bilen hedder pegasus atlas,og er dansk,og er på vej,som bil,helikopeter til 5 personer,med 2 diselmotorer på ialt 600 hk,300 km i timen radios 3000 km 3 ton,det er menigen at den skal ud af garagen startes og lette meddesåmme,og samtidig kunne køre på vejene som en almindelig bil,flyve i 12 km højde,lande og kør til bageren,med trykkabine,forbrug 45 liter diesel i timen ved 300 km fart vingerne og de 4 propeller klapes ind i bilen når dem kører på landevej,der mangler 3 år og 30 milionerniels
Ha ha ha ha, det må jeg sgu give dig Niels, den kendte jeg ikke. Her er et billede af den. (Det ligner jo virkeligt noget der bliver virkelighed)
10. marts 2013 kl. 21:08 #53121
Jens Langdahl
731 IndlægDet var hurtigt! Og du har fuldstændig ret. Udviklet i tredserne af Bill Milliken og hans firma Milliken Reasearch Associates, der ofte har været benyttet som eksterne konsulenter, når Formel 1 teams skal have deres raceres dynamiske kvaliteter afpudset.
Camber-bilen kunne trække over 1,4 G uden aerodynamiske hjælpemidler, men “døde” som idé, med de store fremskridt der skete aerodynamisk få år senere.
Manden selv er en All-American Hero, byggede sin første motorcykel som helt ung teenager, væltede med den, og besluttede sig i stedet for at lave en flyvemaskine,. Efter fem års arbejde fik han, stadig som teenager, maskinen i luften, i øvrigt fra samme strand hvor Brødrene Wright lettede. Uddannet fra MIT, udviklingsingeniør hos Boeing og i fritiden en af de første der kørte sportsvognsløb i USA. Væltede med sin Bugatti 37A på Watkins Glen og fik et sving opkaldt efter sig, skrev Sport Car Club of Americas regelsæt, og kørte Miller 4WD i Pikes Peak løbet. Samt en masse andet spændende, der er beskrevet i hans selvbiografi “Equations of Motion – Adventure, Risk and Innovation”. Bill Milliken døde sommeren 2012 – 101 år gammel. What a life!
10. marts 2013 kl. 21:15 #53122
Jens Langdahl
731 IndlægGod aften Plys, tror du ikke det var Mogens Teisen istedet for Damkier? Mener at Teisen lavede en trehjuler, 1 foran og 2 uafhængigt affjedrede i bag, således at den kunne “tilte” i svingene
10. marts 2013 kl. 21:28 #53123
Peter Plys Karlsen
586 IndlægGod aften Jens Langdahl
For helved..jeg skulle være stoppet med at drikke…joh, det var da Mogens et eller andet han hed. Det var faktisk den jeg tænkte på -og tænk så at Ellerten kom til at minde om den. Den kunne så også “tilte” i svingene ;-)
Jeg syntes at Mogens konstruktion var genial…og ville gerne i dag kombinere den med to andre specielle koncepter, der er meget langt fra hinanden.
For at kunne realisere er den første forudsætning at kunne drømme det…
Jeg har drømt det. Det findes ikke. Det er min store drøm at realisere det.
10. marts 2013 kl. 21:47 #53124
Ryhl
303 IndlægTeisens idé har jeg da for længst set kopieret af Japanere, – men husker ikke hvem det var …. og har stadig ikke mødt det på gaden.
10. marts 2013 kl. 21:48 #53125
Peter Plys Karlsen
586 IndlægNissan lancerede iøvrigt et koncept a la Mogens i året 2009 – der skulle gå mange, mange år
10. marts 2013 kl. 22:10 #53126
Jens Langdahl
731 IndlægDennis, nu ved jeg jo ikke om du spørger mig, eller om det var rent retorisk… Selv synes jeg absolut ikke, at der er noget galt med moderne biler, så længde de bare er spændende. Men jeg anerkender også, at andre kan være af en anden mening, især når vi mødes under navnet viaRETRO.
Jeg tjekkede lige Runesten’s spilleregler igen:
“Gæt en bilmodel. Det er hygge og for sjov og baseret på nogenlunde almen bilviden. Det er muligt at der findes helt særlige modeller, bilmærker, eller lignende der kunne passe på billederne, men prøv at holde det nogenlunde simpelt og sjovt og uden alt for meget kvæulering. Den der gætter billedet server. Har man ikke lyst til at serve skriver man bare “serven er fri” og så er det først til mølle. Den der har postet billedet er dommer og afgør hvem der har serveretten. Benyttes serveretten ikke inden 12 timer, så er det igen først til mølle.”
10. marts 2013 kl. 22:21 #53127
Jens Langdahl
731 IndlægRyhl, sjovt at du er sikker på at bilen er engelsk – jeg har en fornemmelse af, at den er amerikansk. Men måske er det bemalingen og startnummerets udformning der snyder mig. Jeg kan under ingen omstændigheder sætte navn på, og der er selvfølgelig også den mulighed, at det er en engelsk bil, der er røget over Atlanten – man har da hørt så galt før.
10. marts 2013 kl. 22:21 #53128
Jens Langdahl
731 IndlægSlettet, gentaget post
10. marts 2013 kl. 23:46 #53132
Niels Abild
218 Indlægenten en crossle eller en cooper climax,men det er jeg ikke siker på så det er et skud i tågen
niels
11. marts 2013 kl. 11:20 #53135
Dennis
217 Indlæg
@Jens Langdahl said:
Dennis, nu ved jeg jo ikke om du spørger mig, eller om det var rent retorisk… Selv synes jeg absolut ikke, at der er noget galt med moderne biler, så længde de bare er spændende. Men jeg anerkender også, at andre kan være af en anden mening, især når vi mødes under navnet viaRETRO.Jeg tjekkede lige Runesten’s spilleregler igen:
“Gæt en bilmodel. Det er hygge og for sjov og baseret på nogenlunde almen bilviden. Det er muligt at der findes helt særlige modeller, bilmærker, eller lignende der kunne passe på billederne, men prøv at holde det nogenlunde simpelt og sjovt og uden alt for meget kvæulering. Den der gætter billedet server. Har man ikke lyst til at serve skriver man bare “serven er fri” og så er det først til mølle. Den der har postet billedet er dommer og afgør hvem der har serveretten. Benyttes serveretten ikke inden 12 timer, så er det igen først til mølle.”
11. marts 2013 kl. 18:19 #53138
Niels Abild
218 Indlæglotus,men jeg tror iike det er en seriebygget,er motoren ikke bag det ver iike en tornado,eller en turner,men marcos med inp motor den der ligner mest er en cooper monaco,der var kun sunbeam hilman og cooper der kærte med hækmotor i england,resten findes ikke i bøgerne over seriefremstilede biler
niels
Emnet 'billedequiztråden' er lukket for nye svar.