Viser 15 indlæg - 556 til 570 (af 2,180 i alt)
  • Forfatter
    Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

lorte-motor.jpg

Connoisseur
    243 Indlæg

Jeg gætter på at den skal sidde i denne Chris Craft Cobra, da der står Cobra på den.image-9.jpg

Dennis
    217 Indlæg

Jeg vil sige at det er en 289 fra 1963

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

I er begge meget tæt på… Motoren er fra 1963 og trecifret kom så…

Dennis
    217 Indlæg

6015AB indikerer 289

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Nåh, hvad ved jeg andet end at sælgeren sagde at det var en 427?  – Dennis jeg ved ikke en disse om amerikanske motorer, måske er den boret op eller måske har sælgeren ikke ret.

Er det her en sjælden 1963 427 motor? –  eller ville  jeg være blevet snydt.

Hvis 289 indikeres af 6015AB –  vil jeg da gerne ha´en historie om sandt eller falsk i forbindelse med denne annonces varedeklaration…. 

Dennis
    217 Indlæg

Jeg er altså heller ikke sikker. Min sidste kommentar var mere ment som et spørgsmål.

Jeg er også langtfra ekspert. Jeg slog det bare op og fandt følgende. Så tag det endelig ikke for gode varer. Jeg håber da ikke at du er blevet snydt.

“OUR SAMPLE ENGINE BLOCK NUMBER: “C5AE-6015-E   7C20”

C – Designates the decade that the engine block was made.

C = 1960’s; D = 1970’s; E = 1980’s and so on

5 – Designates the particular year that the engine block was made.

5 = 1965; 6 = 1966; 7 = 1967; 8 = 1968; 9 = 1969; 0 = 1970

It is important to note:  a more accurate date of when the engine was made is reflected in the date code which follows the casting number.  Casting numbers were sometimes a year or two ahead of the block’s date of manufacture (sometimes they were even behind the date of manufacture). 

This is evident, for example, in a 1964 1/2 Mustang with a 289.  The casting number “C5AE-6015-E” and the date code “4D17” show differing years of the engine block’s manufacture date.  One might think that “C5” indicates the engine block was made in 1965.  However, according to the date code, it was actually manufactured in 1964.  Always look to the date code for the correct manufacture date.

A = Designates the vehicle the engine was designed for. 

A = Galaxie; D = Falcon; F = made outside the USA; G = Comet; J = Industrial/Marine; M = Mercury; O = Fairlane; P = Autolite or Motorcraft; R = Rotunda; S = Thunderbird; T = Truck; V = Lincoln; Z = Mustang

E = an engineering number used by Ford
    (The 289 was originally designed for the Ford Galaxie and the letters AE stayed on the engine block number even after other models were added to the lineup)

6015 = Designates an engineering number used by Ford. 
    “6015” meant “289 Engine Block”

E = Designates the location that the engine block was made.
    Engine blocks were made in Detroit, Michigan and Windsor, Canada

Dennis
    217 Indlæg

Hvis ellers det blev min tur, så kommer her en af mine favorit førkrigsbiler.

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Joh da, det kan vi godt sige det er… jeg fik et eller andet Ford Galaxie ud af koderne – men noget stemmer ikke helt overens, hvis ovennævnte blok har et 5 tal. Der er sikkert mere vidende her på bloggen udi dette – kom gerne frem…

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Tror jeg har den: Det er en Frazer Nash. Vistnok den eneste der er lavet med lukket karrosseri før 2. verdenskrig. Bilen afslører sin oprindelse via den smalle sporvidde i bag, den kører med kædetræk på en bagaksel uden differentiale. Jeg kan i øvrigt ikke modelnavnet eller motortypen, ligesom jeg aldrig kan huske om det er grundlæggeren Arthur Frazer-Nash eller bilen, der staves med bindestreg. Og du har ganske ret Dennis, det er spændende biler! Skal af sted på arbejde, og får ikke tid til at lege med mere i dag, så der er fri serv – hvis jeg da overhovedet har vundet retten. God dag!

Kai
    583 Indlæg

Jeg kan ikke komme på noget, men har længe haft lyst til at poste en bagsidereklame fra BM&S, vist fra Hella eller Lucas.

Der var fronter fra mange hverdagsbiler, med ekstralygter, på hele siden.

Min storebror og jeg legede altid gæt-bil, med den reklame.

Jeg har hverken blad, eller scanner.

Dennis
    217 Indlæg

@Jens Langdahl said:
    Tror jeg har den: Det er en Frazer Nash. Vistnok den eneste der er lavet med lukket karrosseri før 2. verdenskrig. Bilen afslører sin oprindelse via den smalle sporvidde i bag, den kører med kædetræk på en bagaksel uden differentiale. Jeg kan i øvrigt ikke modelnavnet eller motortypen, ligesom jeg aldrig kan huske om det er grundlæggeren Arthur Frazer-Nash eller bilen, der staves med bindestreg. Og du har ganske ret Dennis, det er spændende biler! Skal af sted på arbejde, og får ikke tid til at lege med mere i dag, så der er fri serv – hvis jeg da overhovedet har vundet retten. God dag!

Ja det er rigtigt nok, det er den eneste Frazer Nash Owlet Special. Jeg har heller ikke lige tid til og poste en nu,

Dennis
    217 Indlæg

Ok her er en ny

Gæt-en-bil-7.jpg

Kondrup
    464 Indlæg

Det er da en Ghia 1500 GT fra 1964… hmm måske ikke .. Men jeg holder på mit første gæt.. 

Dennis
    217 Indlæg

@Lars K said:
    Det er da en Ghia 1500 GT fra 1964… hmm måske ikke .. Men jeg holder på mit første gæt.. 

Viser 15 indlæg - 556 til 570 (af 2,180 i alt)

Emnet 'billedequiztråden' er lukket for nye svar.