Viser 15 indlæg - 616 til 630 (af 2,180 i alt)
  • Forfatter
    Connoisseur
    243 Indlæg

Jeg tænkte først at det var en BMW motor, men AC-bristol motoren har en samlet top, og ikke 2 smalle. Hvis det er den ?

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Rigtigt Connoisseur, der er tale om motoren fra en BMW 328 Roadster fra sidst i 30’erne. Konstrueret med halvkugleformede (Hemi) forbrændingsrum trods sine stødstænger. Udstødningsventilerne aktiveres via de vandrette stødstænger fra indsugningssiden. Ulempen ved konstruktionen var, at karburatorerne måtte placeres oppe i V’et mellem vippearmsakslerne, så motoren blev meget høj. 

Konstruktøren Fritz Fiedler endte efter 2. Verdenskrig i England, og var med til at videreudvikle motoren, der blandt andet blev brugt i AC Ace og Aceca, Bristols 400-serie, Frazer Nash Replica’er og ikke mindst Cooper-Bristol formel 2 racere fra først i 50’erne.

Er du sikker på, at AC’s Bristolmotorer havde samlet top? AC producerede jo også modellerne med deres egen AC motor og Fords 2,6 liter fra Zephyr. Under alle omstændigheder: Din serv Connoisseur :-)

Connoisseur
    243 Indlæg

image-13.jpg

jeg kikkere efter den motor, og kunne ikke finde den med 2 dæksler.

Nå. Her kommer en anden, men jeg ved ikke om den er for let.

Dennis
    217 Indlæg

Abarth Porsche GTL

Connoisseur
    243 Indlæg

He he he.

Nej, men mon ikke det rigtige kommer nu ?

Dennis
    217 Indlæg

Porsche 356 Abarth Carrera GTL

Dennis
    217 Indlæg

Ha ha, nu fandt jeg ud af hvad det er. Det er en Apal Coupe. Havde hørt om Apal kit cars før, og også set billeder af en. Men havde aldrig lige bidt mærke i at den lignede en Abarth GTL. Den er da super fed sådan en Apal.

Connoisseur
    243 Indlæg

image-14.jpg

Heller ikke, men det er også lidt af en snørklet een.

Der komme lige et billede mere.

Connoisseur
    243 Indlæg

Fint du har serven.

Apal GT coupe.

Dennis
    217 Indlæg

Det skal ikke være engelsk det hele fra min side, så her er en af mine yndlingsbiler fra Italien.

Men den er måske for nem?Gæt-en-bil-10.jpg

Connoisseur
    243 Indlæg

Jaeeee, lidt for nem, for det er også en af mine. Formerne, de forme, som i den grad minder om Maserati, men vi lader den lige stå, for jeg kan ikke poste billeder fra denne PC.

Connoisseur
    243 Indlæg

Abarth 205, og billedet er fra MM 1950.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Jeg er helt enig med dig Connoisseur, tror godt du må komme med en ny. Og under alle omstændigheder er 12 timers grænsen jo overskredet.

Connoisseur
    243 Indlæg

image-19.jpg

Så prøver vi denne

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Er det en italiener?

Viser 15 indlæg - 616 til 630 (af 2,180 i alt)

Emnet 'billedequiztråden' er lukket for nye svar.