Viser 15 indlæg - 1,366 til 1,380 (af 2,180 i alt)
  • Forfatter
    Oktan
    644 Indlæg

Korrekt Kai !

Kai
    583 Indlæg

Det var egenligt Jens Langdahl der gav hintet.

Jeg har ikke lige tid og mulighed for at finde på noget, så jeg giver den videre til Jens.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Okay Kai, jeg bidrager så med et lille udsnit af en af mine helt klare favoritter. Hvad mon dette er?

jewer
    894 Indlæg

Lamborghini Flying Star.

Oktan
    644 Indlæg

Den har jeg aldrig set før.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Der er vi så HELT uenige Oktan :-) For hvad den er, en sports estate, lykkes den da meget godt?! Peger mere fremad end den samtidige Aston Martin DB5 Shooting Brake, og er langt mere moderne end de senere Scimitar GTE og Volvo P1800ES. Jeg synes i øvrigt at der er linjer der minder om Alpine A310 omkring bagenden. Om det så er en kompliment, ved jeg ikke. Forlygterne er måske ikke den mest elegante designløsning, men klart bedre end de tåbelige klaplygter, der aldrig er klar, når man skal bruge dem.

Helt korrekt hedder den Flying Star II, fordi karrosserifirmaet Touring allerede omkring 1930 havde et design der hed Flying Star, der blev brugt på både Alfa Romeo og Isotta Fraschini chassis’er. Flying Star II skal efter sigende være den allersidste bil der blev bygget hos det oprindelige Touring inden konkursen midt i 60’erne. I øvrigt kompliment til dig Jewer, jeg troede sgu jeg havde fundet en opgave der kunne holde et døgns tid. Men I er for seje :-) 

Hold da K…, er stadig ikke kommet mig over, at Oktan ikke kan li’ den her:

rsz_quiz123.jpg

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Peter Plys Karlsen, den flinke mand, har lagt denne lille video med Flying Star II ud på bloggen. Jeg har tilladt mig at “sakse” den, da den passer så smukt ind på dette sted i billedequizzen. Og Jewer, så hænger du for øvrigt på næste opgave :-)

jewer
    894 Indlæg

Heh – jeg kunne ikke komme på anden bil med så lille bagklap:>)

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Tak for de pæne ord Jens L. 

jewer
    894 Indlæg

@Peter Plys Karlsen said:
    Tak for de pæne ord Jens L. 

Den bil Jewer – det ligner en “Peter” bil. Hvis det er, så lavede han også en bil, hvis linier senere kunne ses i en Peugeot 604…, men det er en helt anden snak.

Godnat , sov godt og drøm sødt.

Det er ikke en Monteverdi – men en lille forbindelse er der dog.

Oktan
    644 Indlæg

???

Oktan
    644 Indlæg

OK, jeg kan godt se at der er noget med køler-hjelmen

og emblemerne , det ikke stemmer helt.

Oktan
    644 Indlæg

Oktan
    644 Indlæg

Beklager formateringen….jeg kan ikke rette den.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Nåeh, det er er altså ikke specielt “Flyvestjernen” men ligeså meget Shooting Brakes du ikke ka’ li’  ;-)  Ja, vil godt indrømme at de kan være en “acquired taste”.

Ingen grund til at beklage formateringen, nogle gange er funktion vigtigere end form, he-he. Lad os i stedet i kor beklage de seneste Touring designs.  Deres retroudgave af Alfa Romeo Disco Volante virker ikke for mig, men bliver dog klart “slået” af Bentley’en. Hold K… hvor er den en grim klods!

Viser 15 indlæg - 1,366 til 1,380 (af 2,180 i alt)

Emnet 'billedequiztråden' er lukket for nye svar.