Viser 15 indlæg - 676 til 690 (af 921 i alt)
  • Forfatter
    Jens
    162 Indlæg

Jeg syntes jeg kunne se en trefork i grillen, når jeg kikker nærmere tror jeg det ikke helt, det er alligevel mit gæt: En Maserati Pininfarina til Clark Gable. Eller Sophia Loren.

Anders Prip
    102 Indlæg

Nej, desværre.

Landet er rigtigt, men det var en herre der bestilte vognen. Og senere kom han faktisk til at eje mærket.

jewer
    894 Indlæg

Hhmmm…er det ikke også en Siata 208 CS? Synes der var en til salg for et par år siden der ligner på snuden? Bertone?

Anders Prip
    102 Indlæg

Ikke Siata, og ikke Bertone men Pininfarina.

Attachments:
    Jens Langdahl
    731 Indlæg

Jeg mener at det er en Ferrari, en af dem med den store Lampredi motor. Jeg kan ikke lige huske om det er en 375MM eller noget lignende eller måske en 410 super America? Jeg tror nok der blev lavet to og den ene af dem blev købt af Giovanni (?) Agnelli, der var chef for Fiat.

Kondrup
    464 Indlæg

Hr Langdahl, sig mig engang…. Er der noget du ikke ved????
    Det er en Ferrari 375MM, men en af de meget få med tilnavnet Ferrari 375 America Speciale, 45 stk skulle der være skudt ud af døren hos Hr Enzo….
    Jeg ved du har ret, for jeg har postede den engang før…… Og jo den er med 4,5 liters Lamperdi V 12 motor….
    Læs lidt her mens Hr Prip sunder sig over din skarphed ;-)
    http://www.conceptcarz.com/vehicle/chassisNum.aspx?carid=8758&idNumID=76

God aften

Anders Prip
    102 Indlæg

Ja, Jens Langdahl har ret.
    Jeg mener dog at den er med et unikt Pininfarina karosseri. Og denne blev købt af Agnelli.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Jo Kondrup, der er masser af ting jeg ikke ved – også når vi snakker klassiske biler. Men det var pænt sagt, tak :-) I øvrigt er der jo den klassiske tredeling af info: Kendskab til, Viden om og Indsigt i. Jeg er meget nysgerrig, noget rastløs og vel også lidt doven af natur, så det er ikke meget jeg har indsigt i :-D.
    Agnellis Ferrari husker jeg fra en af de første store bilbøger jeg købte for 30 år siden. Det var dengang man var ung og letpåvirkelig, det er vel derfor, at den er blevet sidende i erindringen. Og så kan jeg se, at der kun er lavet en af dem – nogen vil måske sige heldigvis. Uden at være hoven kan man vel godt tillade sig at sige, at det ikke er et af Pininfarinas mest vellykkede arbejder. I får lige en ny en at gå i seng på, kan ikke se, at den skulle have været bragt før.

Attachments:
    jewer
    894 Indlæg

Det er en Lamborghini – og jeg mener den er bygget på en 400 GT – men hva’ dælen den hedder kan jeg ikke huske.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Hej Jewer – du har helt ret. Skal vi lige lade de andre komme med et bud på karosserifirmaet? Hvis ikke der er andre der melder ind, så server du bare – men ikke før i morgen over middag! ;-)

jewer
    894 Indlæg

Jeg får jo ondt i armen hvis jeg skal holde serven så længe:>D. Vi venter til i morgen – der må være nogle derude der har bedre hukommelse :>)

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Og der var Neri & Bonacini der slog stregerne i 1966. Jewer server.

jewer
    894 Indlæg

Arh, ser det først nu – har ikke lige noget at komme op med. Værsgo’ at overtage serven til hvem der nu lyster

Jens
    162 Indlæg

:-)

Attachments:
    Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Kæft- jeg har drukket og set

Den mest kantede SM til dato ….dejligt legetøj

Vive La France

Viser 15 indlæg - 676 til 690 (af 921 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.