Forum Spørgehjørnet: Helt generelt ud i den blå luft Billigste måde at stille op i Mille Miglia?
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Jeppe Holm
    4 Indlæg

Jeg har lige set Chris Harris køre Mille Miglia i en Jaguar C-type, en bil til 2,3 millioner dollars. Andre biler der deltog, Lanciaer, Alfaer og Mercedeser er i samme prisklasse.

Den historiske udgave af Mille Miglia køres som regularity rally, så det er ikke hestekræfter der vinder løbet i dag, og derfor tænkte jeg at der må være en billigere måde at komme til at køre løbet.

Er der nogen herinde der har et bud på biler i den mere prisoverkommelige klasse der må deltage i løbet?

Jacob B
    216 Indlæg

Indtil Hr. Hahn og Hr. Einarsson selv svarer (de er også aktive herinde) kan du læse dig lidt klogere, og ikke mindst blive fristet af denne artikel fra Alfa Klub bladet: http://www.alfaklub.dk/images/acrobat/kb_2012-6.pdf

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Tjaa… der var to skoere tyskere, som stilte op i dette aars Mille Miglia i noget saa ydmygt som en 54’er Goliath GP700 – og gennemfoerte uden problemer.

Nu aner jeg aerlig talt ikke hvad saadan en skal koste, men jeg formoder da at den er NOGET billigere end en C-type eller den Bugatti T40 som vandt…  ;-)

Der er skrevet en artikel om deres Goliath-tur i et tyske Motor Klassik 07/2013.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Her er endda et billede af den paagaeldende Goliath undervejs paa dette aars Mille Miglia.

Connoisseur
    243 Indlæg

Hvis du kikker på Mille Miglia´s hjemmeside, så vil du finde en komplet liste over alle de tilladte biler. Nogle af dem du kan deltage i, vil overraske dig.

Runesten
    222 Indlæg

Det er bare at købe en folkevogn fra mellem 1950-1955 med den rigtige motor :)

Niels Abild
    218 Indlæg

det er ikke nok med at have den rigtige bil,jeg har prøvet at komme med 3 gange,1 lea fransis 2,5 sport,1 jaguar xk 120 fhc leigtht weight,fiat 1100 s mille miglia,og de tog imod pengene sammen med tilmeldningen,men så kom der afslag hver gang med forskellige grunde,som ikke holdt vand,da jeg mødte stirling moss sist han var her spurgte jeg hvorfor,og han sagde det er ikke nok med at have den rigtige bil,som står på listerne,nej hvis der er eks 5 jaguarer xk 120 fhc lightweight,vælger man den bil der har været med engang før,den anden faktor er at man vælger kendte personer der tiltrækker pressen,dvs racer kører,skuespilere og lignende,og så det alle vigtigste,den der kan spæde lidt penge under bordet,og det er blevet værre,da der er fler og fler penge folk ,der har fine biler og mange penge,da jeg meldte mig første gang for mange år siden var der muligheder,men de bliver mindre og mindre,og man skal nærmest vinde i lotteriet for at komme med,og når man kommer med må man regne med at det koster en mellem 60-75.000 inden man er tilbage i dk

kapelmesteren

Connoisseur
    243 Indlæg

Mille Miglia var, i den historiske tid, en fantastisk begivenhed, men nu synes jeg det bliver lidt af en karrikatur.

Det har ingen sportslig værdi, fordi grundideen er væk.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

@Connoisseur said:
    Mille Miglia var, i den historiske tid, en fantastisk begivenhed, men nu synes jeg det bliver lidt af en karrikatur.

Det har ingen sportslig værdi, fordi grundideen er væk.

Jeg er slet ikke uenig!
    Havde jeg virkelig pengene til at stille op i den slags arrangementer, saa valgte jeg meget heller Tour Auto.
    Der handler det fortsat om at koere! – at koere staerkt vel at maerke!!  – og ikke blot om at blive set…

Mogens Chr.
    10 Indlæg

Da jeg kørte med i 1993 i en Aston DB2 1952 var der også en Saab med, den med den lille bagrude, og her var den pludselig helt eksotisk at se på med de frække linier. Den skød ikke meget fart, men alligevel knækkede en trækaksel oppe på en bjergetape.

AlfaHahn
    11 Indlæg

En meget forsinket kommentar.
    Under Kapelmesterens koncert i Holbæk fornylig brørte vi kort emnet. Niels har forsøgt at komme med 3 gange med meget fine biler, medens jeg har kørt ruten 2,5 gange i min Alfa Romeo 1750 GTV fra 1969. De 2 første gange kørte vi hele ruten Brescia-Roma og retur sammen med alle de fine og officielt tilmeldt biler. Jeg tror det eneste vi gik glip af var champagnen på slottene de boede på de to gange med overnatning undervejs. Det kunne såmænd være det samme – vi gik straks i seng for at få et par timers søvn da vi kom frem til vores mere ydmyge hotel. Efter min mening kan man få en ekstraordinær god tur “bare” ved at følge med – og så skal man ikke igennem nåleøjet med en dyr bil og alt det ander der ligges vægt på. Den sidste halve tur var i 2013 hvor vores koner var taget med. Vi kørte med ned til San Marino, over bjergene, men stoppede så i Montone med overnatning medens feltet kørte videre og overnattede i Rom. Næste dag havde vi bedre tid til at køre på tværs ned til Trasimeno søen og derefter over til Siena. Ved tidligere forsøg på at køre med igennem det gamle Siena centrum og ind på Il Campo, blev vi selvfølgelig afvist. I 2013 forsøgte jeg igen og havde lidt erfaring i hvordan man kunne liste sig op ad bjerget og helt ind til bymuren. Vi kom igennem byporten men blev så vinket til venstre hvor feltet fulgte en vej til højre. Det viste sig at de to veje mødtes 5 minutter efter, og så var der ingen vej tilbage af de små stræder, vi kunne kun følge med. Det var en kæmpe oplevelse at køre igennem menneskehavet på pladsen, og mange tilskuere kunne ikke kende forskel på de originale biler og vores nyere Alfa’er. Vi er jo i Italien, og vi fik skam vores del af klapsalver og opmuntrende tilråb. Herefter fulgte vi feltet over Passo del Futa men stoppede og overnattede i Bologna. Denne afkortede tur gav os tid til at bruge 2-3 timer til frokost og endte 2-3 timer til middag på hotellerne. Det var nok lige i overkanten, men meget hyggeligt!. Rigtig gode oplevelser hele vejen igennem. Men NEJ, det var jo ikke det rigtige officielle løb vi deltog i, men det kan vi godt leve med.
    p.s. dagen før start fandt jeg ud af hvor teknisk kontrol blev foretaget, og vi kørte dertil om eftermiddag. Vi blev guidet igennem alle kontroller og check-points indtil jeg selv stoppede i porten til selve hallen og fik kørt ind til siden og parkeret udenfor. Vi sagde det som det var, vi havde ikke den rigtige bil men ville gerne ind og se de andre fine biler. Et par store flinke betjente spurgte om vi ikke kunne parkere lidt diskret og så gå igennem porten lidt længere nede – for der var ingen kontrol og så kunne vi bare smutte ind. Hvor der er vilje og gåpåmod er der også vej :-) og så kan meget mere lade sig gøre i Italien end i topstyrede Danmark.
    Håber dem der er blevet inspireret må få en god tur til maj 2014 ! ;-)

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.