Viser 7 indlæg - 46 til 52 (af 52 i alt)
  • Forfatter
    Oktan
    644 Indlæg

Tak for en fin historie om din dejlige GS.
    Har gode minder om sårn’ en , som min far købte
    tilbage i slut-halvfjerdserne.
    Lånte den dengang til en skøn tur til Paris.
    Kan i den grad genkende glæden ved at stå med
    nye og ny-renoverede dele…klar til at blive monteret.

Har du givet manifolden en-eller-andet overflade beskyttelse ?

holmen
    456 Indlæg

Gravede også lidt I de gamle papirer på bilen.
    Den er registreret første gang den 28.11.1972.
    Den har fuld servicebog med sidste stempel i bogen i 1989 – der har den tilbagelagt 68.639 km.
    Den bliver afmeldt i frankring den 5.2.2002 og solgt til første danske ejer den 31.7.2003.
    Herefter viser synspapirene at den i 2006 har kørt 84.000 km, i 2009 87.000 km og i 2011 91.000 km.
    Idag står kilometertælleren på 96.162 km. I hele dens levetid I danmark er den blevet passet af en ægte Citroën mand – den er blevet passet med rigelig mængder olie I vanger og hulrum, dele som underlæbe og brille som er meget udsatte for rust er blevet galvaniseret og ellers er den bare blevet passet med service og pleje så den holder.
    Den blev også omlakeret I 2005 – det ses ikke, eller med andre ord, lakeringen falder meget godt ind I resten af bilens fine patina. Alt virker dog som det skal. Den starter uanset temperatur, den hæver og sænker sig som en Citroën bør og den har et herligt mildt men alligevel bestemt optræk. Andet gear skal tages med følelse ellers bider synkroen fra sig og el-bagruden skal lige have tjekket forbindelsen – ellers virker alt som det skal – varme, blæser, lys, blink – you name it, det er bare I orden.

holmen
    456 Indlæg

Manifolden har fået aluminium – som Jyderup sprøjter på efter sandblæsning og svejsning.
    Han viste mig apparatet – den tager simpelthen og sprøjter flydende aluminium på – er slags varmtgalvanisering uden at emnet skal dyppes og varmes og dermed med fare for at det slår sig.
    Her et par uger efter og med masser af kørsel, så sidder de bare der og ser rene og lækre ud.
    Absolut anbefalingsværdigt.
    Noget som alle mine biler skal ave lavet fremover – af med manifolden og få den aluminiseret – mums.

holmen
    456 Indlæg

“Skal eller skal ikke” var vist nok overskriften på Niels’ indlæg om den mere eller mindre vellykkede tur til England. Vellykket set ud fra mit perspektiv – jeg har genset videoen flere gange og selv min 12 årlige søn der mangler samtlige bilinteressegener morer sig og ser den i sin fulde længde.
    Samme overskrift kan bruges om min GS – hvis ikke Lotus’en snart finder en ny ejer så skal den tilbage i folden. Jeg har før prøvet at have mere end en klassiker af gangen og det går ikke – slet ikke!
    Derfor står jeg nu og overvejer “Skal eller skal ikke” ift til salg af GSen – den har hele tiden kun været tiltænkt til at fylde hullet mellem salg af Lotus og køb af en anden, men nu hvor temaet er “This garage is only big enough for one of us …” og med lange udsigter til at Lotus’en frister en anden så bliver det nok ikke den som kommer til at stå ude i kulden.

Begge biler har vist sig fra deres bedste side – Lotus’en har ført mig igennem hele sidste sommer, både silende regn og høj sommer uden et eneste kvæk – den klarer det hele uden kortslutning eller overophedning. GS’en ligeså – den blev hentet i snestorm, starter hver gang uanset temperatur og glider nu lydløst igennem landskabet og ser endda lidt mere præsentabel ud efter at nyindkøbte kromdele, lygteglas og andre gode dele nu er påmonteret .

Så “Skal – skal ikke?”

Hvad siger I …

Oktan
    644 Indlæg

..vi siger: hva’ koster den ?

holmen
    456 Indlæg

Det har jeg ikke rigtig gjort op med mig selv – er stadig ved fasen fer hedder “skal – skal ikke?”
    Har lige sat pynteskinner på, poleret dem og så taget en lille tur omkring på de små veje og på de lange, lige landeveje og den er bare så charmerende. Så lige nu er det “skal ikke”, men tænk – der er ho så mange andre lækre biler derude.
    Stay tuned – pludselig så er den på Rubrik, på G&G og Veteranposten. Hvis ikke loge Claus kommer dem i forkøbet ;-)

holmen
    456 Indlæg

Er nu sat til salg – rimelige bud fra viaRetro venner er meget velkomne ;-)

Viser 7 indlæg - 46 til 52 (af 52 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.