Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 52 i alt)
  • Forfatter
    holmen
    456 Indlæg

Tjah – de fleste har måske allerede snublet over denne allerede ..
    Selv blev jeg nysgerring – den fremstod jo så fin i sin champagnefarvede kulør og de fine hjulkapsler er da ikke til at stå for. Og så en klassiker, af den rette årgang, indregistreret og så til en yderst fornuftig pris.
    Hvad kunne gå galt, spørger jeg bare.
    En lille smuttur til Sorø er heller ikke nogen afstand at tilbagelægge for at kigge på en bil – trods gråvejr og tæt på frostgrader. Tog bare lidt over en time at nå frem og så stod den der og frøs i carporten – med et drys af frost hen over kølerhjælmen. Stakkels lille bil.
    Fandt den flinke ejer som kom ud og satte sig ind i den – drejede nøglen og den sprang til livs ved første hug. Til trods for at det var flere uger siden den sidst var blevet startet. Den løftede sig stolt, som en lille missekat der strækker sig efter en lang lur. Prustende kørte vi ud af den lange indkørsel og efter nogle kilometer var den varm og snurrede ganske velvilligt, trods den lidt utætte manifold. Så fik jeg lov til at sætte mig bag rattet og prøve.
    Og hvilken overraskelse – kørte omkring i et kvarters tid og blev posiivt overrasket over den fine gang henover de ujævne landeveje på de smalle, smalle dæk.
    Kørte tilbage (en alt for kort tur) og snakkede videre, kigge under, inden i, bagi – tjah. Blev en smule små forelsket i denne lille dyt. Selvom temperaturen nok var under frysepunktet og eftermiddagen var ved at nå til vejs end så kunne jeg simpelthen ikke dy mig – ” Skal vi ikke køre en tur til?” – svaret var “JA” og så kørte vi omkring en halv times tid, for en smule vildt, snakkede Citroen for så alligevel at komme tilbage til udgangspunktet.
    Jeg huskede mange af de gode råd – tag nu en ven med, så du ikke handler spontant, uden at vide hvad du går ind til. Derfor valgte jeg at køre derfra, efter en kop god kaffe, en søg og en god snak. Og lovede at vende tilbage.
    Og det har jeg gjort – med mit bud på bilen.
    Men ak – jeg tror at den nok ryger til en anden – der var nemlig mange Citroen fans som stod i kø for at prøve og nok for at købe.
    Så jeg må nok lade det være ved forelskelse – og se en anden løbe med damen.

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Inden jeg havde fået skrevet på bilen var der en vis “Holmen”, der havde sendt en pm inde på Citronik…den er superlækker, simpelthen. Blandt andet pga af farven. Jeg VIL så gerne have en brunlig vogn!

holmen
    456 Indlæg

Deler din tankestrøm Claus – selv leger jeg med tanken om et sidespring fra det engelske til det frankofile – er sikker på at min rejse bringer mig tilbage til Italien.
    Men det var en ren fornøjelse at køre denne GS – utroligt med den duvende kørsel.
    Og enig – farven er genial. Og denne har den rette mængde patina.
    Krydser fingre – så få du den at se i Århus i maj …

jakob356
    170 Indlæg

KØB!
    For pokker da.
    Alene registreringsafgiften med kort-på-literen-tillæg på en tilsvarende importvogn er nok lige så meget som salgsprisen på den her.

Havde jeg ikke et tocifret antal motorfartøjer for tiden var jeg slået til med det samme!

Lyden i den motor. Og omdrejningerne. Og køreoplevelsen. Og designet. Simpelthen et kup.

Og lad det så snart blive forår, så vi ikke skal høre mere om den Honda ;-)

mvh
    JAKOB
    Bl.a. tidligere GS ejer.

holmen
    456 Indlæg

I know, I know, I know

Jacob B
    216 Indlæg

@Claus: Er det den samme GS’er, som jeg linkede til sidste år, og som den nye ejer så allerede er blevet træt af, eller som måske aldrig blev solgt?… Jeg husker den som værende identisk, og så mange er der vel ikke tilbage i den farve?

Det virker meget billigt, for en bil i den stand?

Simca
    14 Indlæg

Kæft jeg har også siddet på mine hænder siden jeg så annoncen. Heldigvis er der langt til Sorø. Men godt med din lille beretning – og helt i GS-ånden bliver man overbevist bag rattet i sådan en, med mindre man er lidt for høj….

Hvis ikke den bliver taget, må jeg nok hellere gøre et eller andet – det kribler i mig for lige at rette de sidste detaljer så den ligner en ågginal 72er igen. Synes bare mer-værdien af nr. 3 er begrænset. Så skulle det være, ville pladerne ryge af GSAen, og så kunne den jo passende stå og vente på den bliver 35 år gammel. Problemet er bare, at den kører endnu bedre end en GS…..

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Den er en virkelig dejlig bil, så hvis du får den, Holmen, så er jeg overbevist om, at du bliver glad.
    Jeg havde oprindeligt truet med, at hvis jeg ikke fandt noget andet, så ville jeg købe den :-)

holmen
    456 Indlæg

Vi er blevet enige om hvad den skal koste – jeg er i syv sind og vil lade tiden tale sin sag.
    Har nogle ærinder som forhindre mig i at træffe en beslutning lige her og nu.
    Hvis det betyder at den ryger til anden side så må jeg leve med det – der er heldigvis flere fisk i vandet, eller hvordan er det nu den går.
    Hmmm …

Simca
    14 Indlæg

Til lykke! Det lyder som et godt køb!

Hvis du når at fortryde, så sige til, jeg var kommet nærmere i overvejelserne om jeg alligevel havde plads til den, men nu er den hovedpine da fjernet :-)

Brask
    27 Indlæg

Først og fremmest finder jeg det kritisabelt at du har været i Sorø UDEN at komme forbi til en kop kaffe. For det andet må jeg tilslutte mig koret af folk der råber: KØB KØB KØB.
    Hvis ikke jeg allerede havde flere veteranbiler end koner, ville jeg nok også have været interessent til det omtalte vogntøj.

Christian N
    42 Indlæg

Uha, jeg er nød til at sidde på både hænder og fødder. En GS/GSA står øverst på ønskelisten (og måske en Japaner)
    men bilkøb og SU i en og samme sætning harmonerer ikke rigtig. Jeg venter med tålmodighed og håber enten Holmen eller Simca køber den og tilfældigvis vil prøve noget nyt lige præcis samtidig med SU’en bliver erstattet af rigtigt arbejde.

holmen
    456 Indlæg

Ce que je fais. Ce qui se passe pour moi. Je vais maintenant mettre mon Barolo écart en faveur de Bourgogne et de la baguette.
    transformateur voiture imbécile

holmen
    456 Indlæg

@Brask – jeg skammer mig. Glemte helt at kigge forbi til kaffe. Det må blive en anden gang.

holmen
    456 Indlæg

What have I done – merde :-)

A picture tells a thousands words – lots of pictures together make a little film and tell a scary story.
    Jeg må have købt mig en blød hat, nogle baguettes og en lille picninc kurv med plads til rødvin og ost.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 52 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.