-
ForfatterIndlæg
-
28. januar 2014 kl. 00:29 #67547
Claus Ebberfeld
604 IndlægGenialt, Per – genialt! Tillykke med brunheden.
28. januar 2014 kl. 11:43 #67565
Ole Wichmann
815 IndlægJeg kan kun gentage Claus’ ord: genialt, tillykke.
Den har den perfekte farve og så i den stand til den pris.
Hvis jeg havde plads, tid og familie-goodwill til en Citröen, så var det lige noget for mig.Jeg bryder mig normalt ikke om at man ryger i en bil, men i netop den bil medvirker det vel til at konservere farverne :-)
28. januar 2014 kl. 13:22 #67569Ib Erik Söderblom
423 IndlægHa ha, skøn lille film. Ægte Fransk :-)
Du bli’r garanteret rigtig glad for den Citroën.
Fortsæt endelig med den Film-stil :-)
28. januar 2014 kl. 13:30 #67570
Søren Navntoft
326 IndlægHerfra også et løft på baskerhuen for den lille video. Skøn humor og dejligt at se regulær rygning for lukkede vinduer.
Tillykke med den nye vogn.
28. januar 2014 kl. 13:44 #67573
mich-dyk
39 IndlægSjov, sjov bil Per. Det var ikke noget man havde meget tilovers for da de var brugte biler. Men når den har klaret sig fri af skrotpressen helt til i dag, er det fordi nogen har passet på den. Hvis du fortsætter med det vil den ha mulighed for at give dig mange dejlige køreture.
Vi må bytte en køretur når vi mødes på AJ tanken senere på året.
Rigtig sjov dogmefilm også. Hvis du fortsætter med det, vil vi efter få år se dig, stå sammen med Von Trier og heile nede i Frankrig. Så må du jo ud og finde en Göring slæde med soltag over bagsædet.28. januar 2014 kl. 17:12 #67574
jewer
894 IndlægHahah – kanon video, Per – eller man skal måske fremover kalde dig Serge? Stort tillykke med GS’eren. Den ser ud til at være i rigtig fin stand. Glæder mig til at se den derude i den virkelige verden.
28. januar 2014 kl. 18:37 #67578
holmen
456 IndlægTak til de herrer – det er en skøn bil. Og egentligt et lystkøb.
Fik en opringning fra min køre hustru som undrede sig over hvor jeg blev af efter datterens flytning til Århus. Da jeg tog telefonen i omegnen af Roskilde spurgte hun om jeg så skiftede tog i København – og først der krøb jeg til bekendelse og fortalte om min nyerhvervelse :-)
Samtalen blev en anelse kort og trak ganske vist på min goodwill – selv min forklaring om at den indgår som en del af en større plan har ikke vist den store forståelse.
Forslag til genvindelse af goodwill modtages gerne. Ses derude.28. januar 2014 kl. 21:13 #67584jakob356
170 IndlægFORSLAG: Tag tvivlere med ud at køre: Det er dejligt og helt specielt at blive transporteret i flyvende tæppe. Tillykke med den!
Fik forresten vekslet min blå 305 til en 16 år nyere grøn løve med halvt så mange kilometer på. Dog meget lidt retro. Men min VW113 legebil er med baghulstræk skæg her i sneen.
mvh
JAKOB29. januar 2014 kl. 10:09 #67626
Ole Wichmann
815 IndlægHej Per
Rart at høre at jeg ikke er alene, jeg tror jeg ville få præcis samme reaktion fra fruen hvis jeg dukkede op med en GSer ud af det blå. Min kone interesserer sig ikke for gamle biler, kunne dog godt tænke sig en Jaguar E-type igen, men det har jeg ikke råd til. Da jeg var aktivt på jagt efter en Alfetta GTV var der kold luft. Jeg har vis billeder af Lotus Elite og Eclat og både kone og døtre har vendt tommelfingeren nedad. Nu jagter jeg en billig MGB GT (til klub-ræs) og den kan pigerne godt acceptere på betingelse af at jeg ikke sælger min Jaguar. Men fruen ignorerer mig når jeg stadig oftere og med fastere stemme gentager at “vores” næste bil bliver en MG. Men så kan hun i det mindste ikke sige at jeg aldrig har fortalt det.
Mit bedste forsvar har jeg allerede parat. Hun er den eneste der har en ny bil (Fiat 500C) så hendes bil har været dyrere end alle mine gamle biler tilsammen.
Det var måske en vej du kunne prøve…
Eller noget med sko i Milano eller…29. januar 2014 kl. 13:06 #67665Ib Erik Söderblom
423 IndlægRomantik i en Fransk bil !
Jeg ved jo ikke hvilken slags stil hun er til, men prøv, at forberede bilen med lidt af det.
Et tæppe, en blomst, særlig musik eller noget lignende…
Og inviter hende på en tur, hvor I måske tager ud og spiser Fransk. Bedst, hvis du kan arrangere det med et bord, hvor der er udsigt til GS’en :-)29. januar 2014 kl. 19:06 #67676
Mads H
73 IndlægMan bliver helt glad og varm om hjertet – endnu en discipel i kulten, tres bon!
Jeg må hellere få taget mig sammen & lavet en lille film når jeg om føje måneder skal sydover og reanimere Blodappelsinen…
9. februar 2014 kl. 16:18 #68448
holmen
456 IndlægVinterferie er godt – endelig tid til bilpleje (og kone pleje) og familiepleje.
Tror nu ikke at det bliver til meget mere end en formiddagsvask – se biller her: http://holmensgarage.blogspot.dk/ og så tager vi skam bare den kedelige Golf og bruger tiden på lidt brunch, lidt bio, lidt middag.
Egentlig tror jeg at min skønne hustru allerede tilgav mig den dag vi blev gift :-)
Og så er planen jo fortsat at nedgradere ved at få solgt Lotus’en og købe en billigere klassiker, så’n omkring de 50K.
Forskellen skal bruges til rejse til New York og videre i US – så mon ikke at der er en vis på forhånds goodwill i denne plan?
Hvilken bil det så skal være når de 50K ligger og luner i lommen.
Ja egentlig, så håber jeg ikke at det sker før efteråret – det tiltaler mig at tage en tur til Padova igen med den viden at jeg gerne vil købe en klassiker med hjem – endda køre den med hjem. Det kunne sku være fedt.
O jeg skal blot sikre mig at cigarettænderen virker – for så kan jeg få mig en smøg og samtidigt lade både kamera og iPhone mens turen går nordpå.
God plan – synes jeg selv.
Og nå den næste klassiker er i garagen, så skal GS’eren sælges.
Men der skal jeg vist bare slå på tråden ti Claus – så er den videreAttachments:
9. februar 2014 kl. 19:47 #68453
Ole Wichmann
815 IndlægFine billeder, det minder mig om at jeg en gang havde en kollega der kørte Citroen GS (brunmetal så hvidt jeg husker). En dag sagde han at hans GS var en luksus udgave, der stod nemlig “Traction Avant” på den. Da jeg spugte om dt ikke bare betød forhjulstræk, blev han stille…
9. februar 2014 kl. 20:39 #68456
Peter Plys Karlsen
586 Indlæg9. februar 2014 kl. 22:11 #68468
holmen
456 IndlægVeksler lidt imellem at få en ordentlig gang klistermærke tuning og lave den om til en rallyudgave eller blot bevare det patinerede sydfranske stilbillede.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.