Viser 13 indlæg - 16 til 28 (af 28 i alt)
  • Forfatter
    Jacob B
    216 Indlæg

Kære Stig,

Jeg har læst det andet steds, så jeg vil blot gøre det kort men præcist: Tillykke med at du igen vil lade hjertet tale ;-)

Mvh. Jacob

Oktan
    644 Indlæg

?

jewer
    894 Indlæg

??

Jacob B
    216 Indlæg
    jewer
    894 Indlæg

Hohoh!

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Det med de 70% kan ikke ignoreres.
    Jeg bytter nu gerne med min Alfa 156 ;-)

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Det kaerlighedsforhold holdt godt nok ikke laenge!
    Stig, det kunne da vaere spaendende at hoere hvad som ligger til grunde… Hvilken oplevelse giver Alfa ejerskab dig ift. Porsche ejerskab?

jewer
    894 Indlæg

Jamen, Alfaerne Stig har kører vel blot bedre :>)

Jacob B
    216 Indlæg

Jeg kan ikke svare for Stig, men som jeg har nævnt før, så er oplevelsen for mit vedkommende således:

Med de Porscher jeg har haft, har jeg oplevet overraskende mange, skal vi kalde det, snobber inden for mærket… Jeg har også mødt rigtig mange dejlige mennesker, men der har været en kedelig procentdel af “de andre”.

Omvendt kan jeg ikke huske, hvornår jeg har haft den følelse blandt dem hvor hjertet banker 70% hurtigere… Her taler alle med alle, og jeg har ALDRIG oplevet, at der er blevet set ned på selv den “dårligste” repræsentant for mærket! (Og med dårlig mener jeg standsmæssigt, da der ikke findes dårlige modeller… Hvis vi måske lige glemmer Arna et øjeblik!)

Min oplevelse er, at folk ikke køber en gammel Alfa, medmindre de brænder for den, og det skinner igennem!
    Til gengæld er der en del, der køber en Porsche pga. signalværdien… Og børn, tøser og journalister (i hvert fald dem Søren møder til til fester) kan ikke se forskel på en 911 fra 81 og en fra 2004, så det virker efter hensigten, og de kan så føle sig som verdensmænd bag rattet i deres egen lille verden.

Gudskelov er der også rigtig mange passionerede Porsche-kørere… Den grå procentdel med de forkerte hensigter forplumrer (kan man sige det?) bare indtrykket!

Ovenstående er selvfølgelig kun min egen holdning, ud fra de ting jeg har oplevet i 912, 924 og Boxster! (Alle 3 billig-modeller i Porsche-familien, så det forklarer måske mine oplevelser)

holmen
    456 Indlæg

Godt jeg lige nåede at se den før den ryger videre …

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Overraskende alligevel…
    Jeg har altid selv haft en idé om, u-underbygget at, hvis jeg ikke var til Alfa’er, var jeg til Porscher.
    Nok mest grundet det aktive garagemiljø omkring dem, omend jeg der mest har kendskab til Amerikanernes uimponerede og uprætentiøse tilgang til skru’ning og svejsning.
    Måske er det anderledes herhjemme?
    Har hørt rygte om, at 912-ejere ikke betragtes som lige så fine som 911’ere, men rygter er jo altså kun rygter.
    Kan dog nok godt tro, at personlighedsbredden blandt Alfa-ejere er bredere, grundet model/prisbredden.
    Som tiden er gået, vil selv en Arna-ejer blive modtaget venligt på Roskilde Havn :-)
    Jeg vil nu helst ikke bytte med min 156’er, men Stig’s Porsche er da flot !
    Har han mon noget specifik Alfa i sigte ?

jewer
    894 Indlæg

Han skal da bare ud at køre noget mere i sin Giulia – og så kunne han evt. få 75’eren ud at trille nogle ture også :>)

Claes
    129 Indlæg

Nu behøver det jo ikke have så meget med Porschen at gøre. Det kan jo være Stig bare er en god forretingsmand. ;-)

Viser 13 indlæg - 16 til 28 (af 28 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.