-
ForfatterIndlæg
-
21. juli 2015 kl. 18:11 #105348
DW
378 IndlægFor det er man tilsyneladende kun hvis man har ejet eller ejer en Alfa Romeo, ihvertfald, hvis man skal lytte til ham den store fra Top-Gear, der slås med sine kollegaer…..
Nå, men jeg har sgu købt en Alfa Romeo! Nærmere bestemt, en GT 1300 Junior fra 1969, stel nr. AR 1231786, Sølvgrå med sort interiør, 2 runde ure og knækfront. Bilen er født i Milano d. 12.02.1969 og solgt første gang i Laveno Mombello, Varnese d. 28.02.1969
Derfra er den solgt til Hr. Marchegiani i Bari d. 03.04.1981 som har haft den lige siden.Ligesom andre af mine biler, har jeg først “opdaget” dem mange år senere, efter det første bekendtskab, meget mærkeligt, men det er nu sådan jeg er.
Opildnet af min nylige opdagelse/åbenbaring, valgte jeg i første omgang at spørge, ejere af sådanne biler, for og imod´er? Ingen imod´er men masser af for´er?
Så gik jagten ind, Mobile, Autoscout, mund til mund, for til sidst at falde over én, annonceret på Subito.it
Ikke fordi, der ikke findes nogle fine eksemplarer til salg, både herhjemme og i broderlandet, men tanken om selv at finde den selv, og ydermere i dens moderland tiltalte mig.
Der gik 14 dage med div. mails frem og tilbage (dog mest frem) spørgsmål blev besvaret med spørgsmål? og jeg var mildest talt ved at være noget kold på bilen og ikke mindst dens ejer…
Redningen blev en god ven, Cesare som bor 2 timers kørsel fra Bari, Cesare beskæftiger sig med opdrivelse af klassiske italienske bilmærker, primært til tyskland. Han skulle alligevel i den retning for at se på 2 biler for en klient, og han ville træffe en aftale, blot for, i første omgang at se om der overhovedet var en bil?
Tit og ofte er bilen solgt flere år før, for man sletter da ikke en annonce, nu når man har brugt tid på at skrive en linje og lægge 3 slørede billeder ind….?!?
En søndag aften, ringede Cesare, og fortalte mig at bilen var til salg, i overordentlig fin original stand og kun med meget få kosmetiske fejl, såsom en mindre revne i en gummimåtte samt én i instrumentbordet.
“Skal du ikke have den? så tager jeg den…!” sådan nogenlunde lød beskeden, fra Cesare.
Jeg modtog en masse billeder, primært af de før omtalte ting, men også af andre sider af bilen, stillede alle de obligatoriske spørgsmål, såsom “kan i holde varmen”… “har du holdt ferie” osv. Man er vel høflig?
Nå, men overskriften lyder altså på en GT1300Junior “knækfront”, som bliver leveret i slutningen af August…
Spændende!22. juli 2015 kl. 13:15 #105387
jewer
894 IndlægHahah – man behøver nu ikke en Alfa for at være et ægte gearhoved – men det er altså dejlige køretøjer de gamle 105-serie Alfaer. Velkommen i klubben:>)
22. juli 2015 kl. 13:21 #105388
Soren W
390 IndlægJeg tror du har Porscher nok til at være et gear-kopf…
Annyway tillykke med en nye…22. juli 2015 kl. 23:06 #105393
Claus Ebberfeld
604 IndlægJa, du er – men enig i, at det var du vist også i forvejen.
Lykken er gode venner, der gør den slags italienseventyr nemmere!
25. juli 2015 kl. 23:06 #105559
Anders Bilidt
648 IndlægTjaaa… jeg mangler selv endnu den stor blaastempling som gear-hoved… ;-)
Stort tillykke med din knaekfront. Daelme en fin lille bil! Glaeder mig til billeder og maaske endda at se den ‘live’ paa AJ-tanken en dag…21. august 2015 kl. 19:58 #107026DW
378 IndlægMed sommerferie i Italien, bliver bilen lidt forsinket, men det går jo nok..
Papirerne incl. de originale nummerplader bliver sendt med UPS.Attachments:
4. oktober 2015 kl. 10:33 #108968DW
378 IndlægSom tidliger nævnt på tråden “rejser” levede sælger beskrivelse i ordets fattigste forstand ikke op til det lovede…
Fra et par nye måtter og et revnet instrumentbord, blev det til et nyt topstykke og en udsigt til en komplet renovering af bilen.
bevares, der er da en stort set fejlfri kabine, altså sæder og dørsider..:-))
Nå, men jeg har fået rystet de værste frustrationer af mig og sparket en bule i min nye bil og set i lyset af denne oplevelse er det jo meget rart at vide at endnu et projekt står og venter når nogle af de andre snart er klar…?
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.