Forum Historisk Motorsport Hvem vil køre Hillclimb?
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Ole Wichmann
    815 Indlæg

Som det måske er nogle ViaRETROlæsere bekendt, kører jeg hillclimb i Historisk Motor Sport med min MGB GT fra 1971, og det er mega sjovt.
    HMS Hillclimb er delt op i forskellige klasser, efter årgang op til 1990 og efter om bilen er standard eller tunet. Jeg kører i klasse 3A for standardbiler fra 1966 til 1976.
    Grunden til dette opslag er, at antallet af deltagende klassikere fra 30erne op til 70erne er faldende, de unge mennesker foretrækker biler fra 80erne. I år var der kun 6 forskellige deltagere i klasse 3A og endnu færre i de ældre klasser.
    Men jeg har hen ad vejen, når jeg har skrevet i min tråd her på ViaRETRO, og når jeg har været til løb, hørt forskellige klassiker ejere der overvejer at stille op.
    Så sent som i dag har jeg set ViaRETROs egne Anders Bilidt og Claus Ebberfeldt sige at de burde i gang igen.
    Derfor en opfordring: Kom frisk! Prøv at stille op, det kan man sagtens med en standardbil på en endagslicens. Hillclimb kalenderen for 2022 er lige offentliggjort i dag, og der arbejdes på et kursus inden sæsonen starter. Eller kom i det mindste og kig. Det ville være skønt med nogle flere gamle biler.
    Hms.dk har flere oplysninger…

Hej Ole, synes ikke jeg kan finde datoerne (links er ikke aktive) endnu. Vil nemt kunne køre til Græsted.

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Satans, @ole-wichmann, man kan da heller ikke skrive noget på de sociale medier uden at nogen ser det :-).

Men jeg foreslog jo også Anders, at vores team kunne hedde “Vi burde”…

Sagen er jo lidt med det der motorsport, at det allermindste af det er at stille op til løbene. Før OG efter det skal man så lave en masse andre ting, der også både koster tid og penge. Så man skal nødvendigvis være lidt mere overskudsagtig end jeg er lige i øjeblikket, i hvert fald.

Men det kunne jo godt være, at vi i det mindste kunne følge din opfordring til at komme og kigge – det kunne jo være en ViaRETRO-udflugt udover de fem allerede i 2022-kalenderen?

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

@mslund, hvis du kikker på det første billede, så bliver det så stort at du kan se datoerne ude til venstre.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Tjaaa… viljen fejler ikke noget. Faktisk så gad jeg rigtig godt at komme i gang igen. Savner det…
    Men Claus rammer desværre plet når han foreslår at vores team kunne hedde “Vi Burde”.
    Tiden er noget knap synes jeg. Og ja ja, så kan man da bare omprioritere sin tid siger den kække overskudsagtige livsnyder. Helt så let er det bare ikke når man balancere en ny karriere, familie, istandsættelse af et gammelt hus og selvfølgelig hobby.

Men måske jeg kan finde plads til at køre et enkelt eller to hillclimbs i år? Måske…??

Hvordan er det nu Ole… hvilken klasse kører man i, hvis man tropper op med en klassisk bil som er tidstypisk men ikke original?

stefan
    147 Indlæg

Jeg har tidligere taget “licens” til Hill climb. Desværre var min bil ikke original nok til at være original – og ikke racerbil nok til at være racerbil. Det gjorde lidt, at interessen visnede lidt. Men at være på kursus var sjovt og lærerigt!!

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Hej Stefan, det er selvølgelig ærgerligt, når ens bil sætter sig imellem to stole.
    Da jeg købte min MGB GT vidste jeg heller ikke, at den ikke er specielt velegnet. Den er tungere end MGB roadster og har et tyndere homologerings katalog, da man kørte mest race med roadsteren. I klasse 3A kører alle biler fra 1966 til 1976. Så ofte er min bil den med færrest hestekræfter, når jeg er oppe mod 6 og 8 cylindrede sportsvogne. Men sjovt er det alligevel.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.