Forum Introducér dig selv og din bil Jaaay- Så kom man på Sorte plader!!
Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Forfatter
    Anders Bilidt
    648 Indlæg

Et stort tillykke med din ‘nye’ gamle Taunus, og velkommen blandt de tossede klassiker-ejere… :-)

Jeg har alle dage vaeret saerligt pjattet med gaarsdagens hverdagshelte – deriblandt stort set samtlige inkarnationer af Taunus’en. Ganske charmerende koeretoej som uden tvivl vil foere til mange hygsomme samtaler paa tankstationer og andre stoppesteder, da der naturligvis er mange som har gamle minder og oplevelser med netop saadan en Taunus V4…

Rat-look??? Hmmmm… det er aerlig talt en stil som jeg personligt ikke fatter en dyt af! Men bevars, det er din klassiker, og du skal naturligvis goere med den som du lyster. Var det min, saa tror jeg bare at jeg bevarede en sund portion patina, uden at jeg bevist gjorde noget for at faa Taunus’en til at fremstaa mere slidt og traet end den er. Og faelgene… jamen hvis du oensker noget lidt bredere for at give morfar-slaeden lidt attitude, saa kan du vel bare faa de originale faelge svejst lidt bredere. Saa er du ogsaa helt ude over problemer med at finde passende 3-huls faelge eller maaske endda skulle ombygge Taunus’en til at acceptere 4- eller 5-huls faelge.

Men uanset hvad du goer – som flere andre allerede har pointeret – saa soerg for at du kommer ud og trille i Taunus’en! Det er paa landevejen at det taette baand mellem klassiker og ejer bliver skabt, og det er vigtigt hvis jeres forhold skal blomstre og bestaa… ;-)

Moesgaard
    65 Indlæg

@02Anders Takker…
    Har brugt hele dagen i garagen og fået strikket en lille film sammen…
    Skulle lige teste Filmora – genialt program med mega mange muligheder…..(hvis man betaler naturligvis….) Jeg har lige prøvet det af, Så i må lige leve med det fantastiske Filmora logo…. :)

https://drive.google.com/file/d/0B_tDdyXg_yVHVTA4czFtTzdLWDA/view

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Jaeh, det med lakken er stadig svært at bedømme uden at have set den i virkeligheden – men man kan da godt se, at der er NOGET. Jeg er selv igang med de sidste paneler på min Renault 5 GT Turbo, og det er nu alligevel utroligt så meget det har givet den – man kan nå langt med knofedt. Og vand.

Men jeg stemmer lige i med de andre: Kør først!

Moesgaard
    65 Indlæg

@ebberfeld har gået i garagen de sidste to dage og er nok også kommet frem til, at lakken må stå lidt som den gør… så må jeg se hen af vejen….
    Stod med sandpapir i hånden og klar til at slibe den ene forskærm……. men inden jeg kom igang brød solen frem og så måtte jeg bare ud og kører en tur på de små Syd fynske landeveje…. FANTASTISK! :)

Moesgaard
    65 Indlæg

På tur i Taunus………

A VINTAGE RUN
    313 Indlæg

Fin tur I fik jer.
    Gode sving og bakker på skovvejene. Super kørestil og hygge skabt til vores biler m. eller uden familie.

Moesgaard
    65 Indlæg

@fredhave Yes super tur.. De Syd fynske landeveje er skabt til gamle biler….. :)

Soren W
    390 Indlæg

Hej Moesgaard,
    Rigtigt fint at få hilst på dig og få ansigt på. Man kan møde mange på havne træf i Faaborg.
    Fin Ford med et fantastisk interiør. Vi ses på havnen… Søren

Moesgaard
    65 Indlæg

@soren w ja verden er nu ret Lille – Ret sjovt at jeg har sovet side om side med et par af dine biler uden at vide de stod i garagen ved siden af :)
    Ja mon ikke vi støder på hinanden igen på havnen..?:)

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.