Forum Introducér dig selv og din bil Jacob B – Diverse Alfa Romeo + et Formel-projekt
Viser 11 indlæg - 31 til 41 (af 41 i alt)
  • Forfatter
    Jacob B
    216 Indlæg

Nu var der ellers ryddet op og solgt ud, og egentlig havde det efterladt mig med en dejlig mavefornemmelse, for det der var tilbage, var de rigtige… Men så dukkede ovenstående Giulia op med sjov historie og fornuftig pris, og jeg tænkte “ok nu er der jo plads”.

… men men men, pludselig skete der det, at ham jeg havde solgt SS1’eren til, han skulle af med en sjælden dansk 2000A Berlina for en afdød ven (i øvrigt tidligere dansk Alfadelta importør!!), og da vi jo havde talt om mit Alfa-misbrug i forbindelse med Jaguar-handlen, så mente han, at den skulle til Vadsby.

Og sådan blev det… en eller anden dag lærer jeg det nok…

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Tror det er første gang, jeg ser den farve…?
    Flot.

Ryger den om bag i kø’en, eller får vi lov at følge projektet ? :-)

Skønt køretøj !!!

jewer
    894 Indlæg

Heheh – imponerende! Har set den omtalt på fjæsen. Godt at se at den landede hos dig. Kan den køre? Er spændt på at høre hvordan automatgear spiller sammen med Nord motoren. De kører ganske fortrinligt – har selv haft en manuelt betjent for en 10 – 12 år siden.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Er det min gamle ven Ernest du har handlet med?
    Hvis der er nogen der kan få SSeren ud at køre, så er det ham.

Fed farve Alfaen har.

Jacob B
    216 Indlæg

Så er “guldet” landet… Den er nærmest som ny i kabine og lak, men panelerne er væk.

En sjov detalje er i øvrigt Blaupunkt-radio’en, som eftersigende skulle have kostet 15.000 kr…. og det var man penge den gang ;-)
    Selve radio’en sidder, hvor den plejer, men på en svanehals er der så monteret det formentlig tætteste man dengang kom på ratbetjening!

@Ib Erik: I skal nok få lov til at følge projektet, men det bliver tidligst til vinter… Jeg havde lovet mig selv, at I år skulle de kørende klassikere bruges og nydes!

@Jewer
    : Den har jo stået opbevaret opvarmet siden 1983 (mener jeg det var), hvor den blev kørt ind, så jeg tør ikke forsøge at vække den, før alle væsker er blevet udskiftet, og slanger mm. lige er blevet efterset.
    Jeg tvivler på, at automatgearet gør noget godt for dens Alfa-DNA, men at den er med fuld dansk historie, og at de tilbageværende 2000A’ere eftersigende kan tælles på to hænder, det gør den sjov og bevaringsværdig i mine øjne.
    Og så har den jo træk, så den vil jo være oplagt til at trække Formel-bilen… Det var/er førsteformålet med den ;-)

@Ole
    : Det var nemlig lige præcis Ernest, der fik SS1’eren, da jeg selv indså, at jeg slet slet ikke var mand nok til den opgave… og han er allerede godt i gang med at få lavet/renoveret bagtøj osv. til den i England, så han var den helt rigtige køber! (Og han kendte også ude mærket dig, da jeg nævnte dit navn i går)

jewer
    894 Indlæg

Den er helt klart bevaringsværdig – men ja, sørg endelig for at få vækket den blidt til live.

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Jeg savler simpelthen !!!
    Ligefør jeg savner vinterens komme :-D

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Jacob den er for fed, farven og instrumenteringen er nok til at forsvare en del svejsearbejde.
    God fornøjelse…

Jacob B
    216 Indlæg

Så er det vidst tid til en update på garagen:

Siden sidst er der kommet en ny “keeper” til, som er rustfri men håndmalet, hvorfor maleren får glæde af hende hele vinteren, så han kan gå og hygge med den, og få den ført tilbage til sin oprindelige farve Prugna AR525.

Der er tale om en Alfa Romeo GTV 1600 Junior fra 1975.

Ejet af samme mand siden 1981, men da han desværre (ikke for mig), de sidste mange år har brugt sin kærlighed på 2 stk. Jaguar, ja så fik jeg lov til at overtage bilen, mod at jeg gav ham en tur i den, når den var færdig.

Bilen er nysynet, rustfri og kører som en drøm, så når vinteren er ovre og bilen er ført tilbage til sit oprindelige look, så glæder jeg mig til at “betale” den tidligere ejer tilbage, ved at give ham en tur bag rattet.

Samtidig blev der indflettet den “klausul” i handlen, at jeg så skulle hjælpe ham med at tømme hans garage for Alfa-reservedele, og overtage det jeg kunne bruge… Det viste sig så at fylde 3 (!!!) læs med en stor lukket trailer, så jeg nu er den lykkelige ejer af bl.a. 19 stk Del’orto/Weber/Solex, 2 stk. motorer, topstykker, bundkar, døre, diverse krom, fælge, kofangere, 4 stk. kabiner osv. osv. osv.

Og lige præcis kabinerne har givet mig et lille dilemma… Blandt dem var der nemlig et slidt eksemplar af den smukke Super Veloce-kabine!
    Både bilens oprindelige kabine og Veloce-kabinen skal ombetrækkes, men selvom jeg helst vil føre den tilbage “fabriksstandard”, så ville jeg elske at smide den Veloce-kabine i… Gode råd modtages gerne, specielt mht. værdiforringelsen/forøgelsen (og nej, jeg får ikke ompolstret begge kabiner, men jeg beholder selvfølgelig den originale)

Her er den elegante dame, som hun ser ud i dag:

Ellers er der de gamle kendinge tilbage, hvor det meste tid er gået med at få gjort den bredbyggede GTV6 klar til vejene igen, hvilket krævede omtrent samme mænge metalplade, som der går til at ligge dækket på et gennemsnitligt fragtskib ;-)
    Men det har været det hele værd, hun ligner nu en der spiser 911’ere til morgenmad, og bortset fra lidt drillerier med batteriet (formentlig/forhåbentlig bare en dårlig stelforbindelse), ja så er La Bestia Rossa (“den rødhårede” i daglig tale…) mere klar end nogensinde!

Her er hun foreviget til CHGP i weekenden, hvor hun først torsdag nat blev samlet færdig efter retur fra maleren:

Spideren som endelig blev færdig sidste år, mangler stadig et par små kosmetiske detaler, som f.eks. at få de indvendige dørhåndtag til at sidde fast, men hun er blevet luftet og nydt ved flere lejligheder i år, og hun kører præcis som den drøm jeg havde og sigtede efter, igennem alle de år restaureringen tog!

Her en lille kollage fra en af udflugterne i nydelsens tegn ;-)

Der ud over er der følgende biler med tilhørende status:

1965 Tecno Ducati K250 Formel4 – Står først for til vinter, når Bertonen er afleveret hos maleren… Min drøm er, at kunne deltage i Goodwood (eller i hvert fald CHGP), når jeg fylder 40 om 3 år!
    1966 Alfa Romeo Giulia Super 1600 Bollino d’oro – Rustopgaven er uddelegeret, og den er ved at få lavet rust et sted i Jylland!
    1973 Alfa Romeo Berlina 2000A (Automatgear) – Den er kommet tilbage fra det firma, som tilbød at lave rusten meget billigt… Men efter de havde hentet bilen, var det lige pludselig ikke så billigt længere! :-(
    Jeg er ikke selv kommet videre med den pga. de andre biler, og efter Bertonen er kommet til, er jeg måske indstillet på at sælge den… Dog er den en perfekt trækker til Tecno’en, så jeg tror jeg venter med at træffe den beslutning!
    1977 Alfa Romeo Alfetta 2000 Inj. – Er ved at blive solgt for at gøre plads!

Jeg elsker, når I andre kommer med updates fra jeres garager, så jeg vil selv forsøge at være bedre til dette fremover!

Jeg håber, at ovenstående var værd at læse, og jeg slutter med et par billeder omhandlende Tecno’en ;-)

jewer
    894 Indlæg

Spændende at følge – og fedt at se den bredbyggede i så god stand hér i week-end’en:>). Godt gået!

Soren W
    390 Indlæg

Wow den ser sjov ud den Techno…
    Hvor meget skal der laves ved den?

Viser 11 indlæg - 31 til 41 (af 41 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.