-
ForfatterIndlæg
-
16. januar 2014 kl. 09:16 #66582
Jacob B
216 IndlægDet er helt ok Søren… Det var nu også bare en konstatering, i forbindelse med, at jeg lagde lidt nyt på tråden :-)
ViaRetro er en gratis ydelse og nydelse, og jeg ved, hvor meget du kæmper med at få det til at spille, så ingen stress her fra!
Ting tar’ den tid ting tar’… Lige som alle mine hængepartier på og i garagen! ;-)
23. marts 2014 kl. 16:58 #71232
Jacob B
216 IndlægVejret er blevet varmere, og så er det sjovere at arbejde i min (endnu ikke opvarmede) garage… I første omgang blev der arbejdet lidt på 77′ GTV’en, hvor de alt for moderne (og store) fælge samt de forkerte kofangere, blev skiftet ud med mere tidstypiske 15″ Zender, afmontering af kofangerne og lidt optisk tuning, for så at ende op med et 70’er-racelook.
Attachments:
23. marts 2014 kl. 19:32 #71241
Jacob B
216 IndlægDa jeg kan se, at det tilsyneladende kun er billederne af Spider’en, der er overlevet, så kommer her lige et billede af den brede dame også:
Attachments:
23. marts 2014 kl. 21:12 #71246
Jacob B
216 IndlægHvis vi skal have den næste generation til at passe på vores gamle biler, så bliver vi nød til at præge dem i en tidlig alder!
Lotus og Lewis er derfor “tvunget” til at træne alternativt, indtil de kan få deres officielle debut i gokarten, når de fylder 5… De bliver de første tvillinger, som deltager i LeMans ;-)
PS. Sorry for off-topic :-)
23. marts 2014 kl. 21:16 #71250
Jacob B
216 IndlægHvis vi skal have den næste generation til at passe på vores gamle biler, så bliver vi nød til at præge dem i en tidlig alder!
Lotus og Lewis er derfor “tvunget” til at træne alternativt, indtil de kan få deres officielle debut i gokarten, når de fylder 5… De bliver de første tvillinger, som deltager i LeMans ;-)
PS. For at det ikke skal blive alt for off-topic, så er der også et billede af 2xLotus i indkørslen ;-)
Attachments:
23. marts 2014 kl. 21:35 #71265
Jacob B
216 IndlægØhh.. Søren kan du få styr på alle de her billeder, der pludselig er blevet smidt op? (Den meldte fejl MANGE gange, men har åbenbart uploaded billederne nogen af gangene alligevel?)
24. marts 2014 kl. 10:59 #71282
Anders Bilidt
648 IndlægSer ellers godt ud Jacob.
Din 77’er er nu ret laekker. Jeg ville nu nok overveje at goere den endnu mere 70’er med det fraekke saet Momo Vega alufaelge som pt er til salg her paa Rubrik. Saa et saet store Carello spots paa fronten, og maaske endda en mattsort motorhjaelm hvis du virkelig vil koerer racerlook’et helt ud… :-DI oevrigt dejligt at se at du faar praeget dine boern i den rigtige retning! ;-)
24. marts 2014 kl. 15:31 #71288
jewer
894 IndlægHvordan går det med den bredbyggede, Jacob?
25. marts 2014 kl. 19:17 #72000
Jacob B
216 Indlæg@Anders: Tak :-) De nævnte MOMO Vega er super fede, MEN jeg har aldrig set en Alfa som de pyntede på!? Jo jeg har set dem på en Spider og en Alfetta, og det så flot ud, men slet ikke i nærheden af, hvor flotte samme modeller kan se ud med de originale muligheder.
Carello holder jeg mig fra, da den skal signalere banerace mere end rally, og den sorte hjelm hører/hørte jo også til på grusvejene.
@Jewer: GTV Non Originale aka. Bæstet er godt på vej… Jeg har koncentreret mig om at lave den kritiske rust, så det synlige er lige nu stadig synligt… Det kan være, at du skal lære mig nogen tricks ;-)Næste projekt (i morgen hvor der er endnu en tvungen fridag uden kone og børn) bliver at forsøge mig med noget af det tryllemiddel, som tætner de gamle motorer… Den brænder olie af, men da den store 3.0 Busso er relativt nyrenoveret, så håber jeg, at jeg slipper for at åbne den op!
Den lækre undervogn har jeg ventet med… Dels fordi det har været for koldt i garagen, og dels fordi det har første-prioritet, at være kørende i år, efter et par år uden kørende Alfa’er!
25. marts 2014 kl. 19:59 #72001
jewer
894 IndlægGodt at høre at der bliver gået til den:>) . Tricks m.h.t. til rusten? Tjah, jeg troede jo – dengang jeg købte den første gang – at tricket var at få den forbi en yderst respektabel rustbeskytter. Jeg splittede hele kabinen ad, så man kunne komme til at beskytte de ekstra hulrum – der var lavet huller til det indefra. Jeg mener jeg gav 7 kilo for en specialbehandling dér i foråret 2005. Det har så senere vist sig at visse af hulrummene i skærmene var knastørre – havde aldrig set skyggen af rustbeskyttelse!
Olieafbrændingen er da irriterende – det var jo netop p.g.a. for højt olieforbrug, at Anders oprindelig fik motoren renoveret. Håber ikke det er slemt.27. marts 2014 kl. 11:00 #72058
Anders Bilidt
648 IndlægTjaa… du kan have ret i at den mattsorte motorhjelm signalere rally mere end baneracer. Men de ultimative baneracere – altsaa typen som holder til 24 timer med fuld skrael paa enten Spa eller Nordschleife – ser da droenfraekke ud med lysarsenal af Carello, Marchal eller Cibie plastret paa fronten. :-)
Mht. Momo Vega, tjaa… smag og behag. Jeg synes designet er fabelagtigt 70’er, og det ville aerlig talt vaere noget af det foerste jeg gjorde ved naesten hvilken som helst klassisk Alfa jeg fik fingrene i. Det er dem eller et saet Campagnolo Elektron 40711 eller maaske 40774.2. april 2014 kl. 09:01 #72397
Jacob B
216 IndlægHvad gør man, når man for første gang i mange år, er ved at have styr og overblik over vognparken, fordi planen om at holde fokus på de blivende biler har båret frugt?
Ja så ødelægger man “stilheden”, ved at forelske sig i et nyt projekt… Idiot siger du? Måske men jeg kan ikke lade være!
Derfor landede denne efterhånden sjældne Giulia Super 1600 Bollino d’oro i går efter flere ugers ventetid :-)
Den er født sølv metal med lysbrunt skai, så det bliver den selvfølgelig igen… og planen er denne gang at lave en 100% original bil, men nu må vi se, om jeg kan holde det ;-)
PS. Søren du må meget gerne slette nogen af alle de dublikat-billeder fra tidligere, hvis du kan.
Attachments:
2. april 2014 kl. 12:09 #72423
jewer
894 IndlægHohoh! – Velkommen i klubben:>)
14. april 2014 kl. 18:00 #73544
Jacob B
216 IndlægYehaa, frist nysynet og dermed godkendt til at gøre vejene usikre i endnu 2 år, og de sorte plader til Spideren skulle lande engang i maj… Det begynder at dufte af sommer :-)
Attachments:
14. april 2014 kl. 18:09 #73546
Jacob B
216 IndlægPrøver lige igen…
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.