-
ForfatterIndlæg
-
31. juli 2018 kl. 11:31 #146485
holmen
456 IndlægHvide dæksider i løs form er ikke lige mig – jeg vil foreslår at du finder et par dæk hvor der er den tynde men faste hvide stribe på. Mere elegant og ikke så legetøjsbil-agtigt.
31. juli 2018 kl. 12:41 #146486westmus
122 IndlægJacob356 har sådan set ret i det med den tynde hvide stribe. Hvide dæksider var blevet gammeldags i 60’erne hvor en tynd hvid stribe i stedet var det nye smarte. Amerikanerne som jo altid er fremme i skoene, fandt på flere ting som f.eks mulighed for en friskere rød stribe på de mere sportslige biler. Sidst i tresserne kom de første dæk med hvid tekst. Så der er en helt naturlig grund, hvis man synes at hvide dæksider får en bil til a se meget halvtresser’agtig ud.
Hjul har jo generelt en kæmpe indflydelse på en bils udseende, ligesom hvor højt bilen står. Med begge ting giver selv små ændringer, store visuelle ændringer.I øvrigt mindes jeg at have set folk der har købt deres veterandæk gennem normale dæk-online shops som f.eks tyske dækonline.
1. august 2018 kl. 21:09 #146505
A VINTAGE RUN
313 IndlægDu kan øjensynlig også selv male den hvide stribe, om du vil eller kender en “maler” der vil.
https://www.veteranimporten.dk/saelg/knallert-871/tilbehor-874/white-tire-paint-344
også kan du jo tilføje den røde stribe hvis du synses. :-)
Jeg ved ikke ret meget om dæk og heller ikke om de hvide gummisider der kan sættes imellem dæk og fælg. Men et og andet siger mig at det skal være et dæk beregnet til en dækside, og her tænker jeg på et dæk med glatte sider uden prægning og mønster med skrift der hvor dæksiden skal sidde. Ydermere en dækprofil der har en vulst der hvor den hvide dæksiden slutter. Så har dækket et lille knæk udvendigt set i profil. God jagt..1. august 2018 kl. 22:17 #146506
holmen
456 Indlæg@njal – netop. Jeg havde løse dæksider på min gamle Volvo 544 for mange år siden. Venstre forhjul eksploderede ved høj fart i et sving. Dæksiden fandt jeg aldrig men ved nærmere eftersyn på dækkene havde bevægelse mellem løs dækpynt (aka hvide dæksider) og dæk slidt igennem gummiet ind til det forstærkende lag. Ikke rart. Siden da har jeg aldrig nærmet mig løsningen.
17. april 2019 kl. 00:49 #155896
Moesgaard
65 IndlægSå er det vist på tide at få afsluttet denne, efterhånden, lange saga om istandsættelsen af min 1968 Ford Taunus. Som nogen måske allerede har set, kom bilen jo til Fredericia og stod på Ford M klubbens stand.
1 år og 1 md tog hele forløbet.
Jeg har lige læst denne tråd igennem og det er nu meget sjovt at se, hvor optimistisk man var undervejs, med at få den færdig. ” Nu er vi der næsten” , ” 4-5 uger så burden den være klar” :)
Ja ja ting tager tid- det er vist det jeg har lært af dette projekt, og havde det ikke været for messen i Fredericia som absolut deadline, havde vi som nok stadig været i gang – for ja, der er nu stadig små rettelser og irritationer som skal / bør justeres. Jeg valgte at få bilen hjem nu- 95% som jeg vil have den, resten må laves løbende.
På et tidspunkt skal man også stoppe og havde det været en E-type, 911 eller den dur, var budgettet også et andet end til min Taunus.
Alt i alt står bilen i absolut pæn stand og vigtigst af alt er kørende! :)
Den sidste uge har været fantastisk – Ikke fordi jeg har kørt hundredvis af kilometer i den, men mere bare dét , at den står i garagen og jeg kan køre i den når jeg vil……Det er Fedt! og man får stadig et smil på læben når man sætter sig bag rattet.
(Nu frygter man jo bare, at man får uro i jernet ….og begynder at kigge på alle de forårs fristelser der kommer til salg i disse uger :/ )
17. april 2019 kl. 00:52 #155897
Moesgaard
65 IndlægLige et par billeder i det gode vejr :)
17. april 2019 kl. 09:53 #155919
A VINTAGE RUN
313 IndlægSuper lækkert at følge din tråd igen og ser bilen færdig. Jeg har også ventet med spænding på hvornår du endelig var i mål. Små ting der mangler kender alle til og også i en 911 som du nævner. :-) Gamle biler i dag, er noget andet end dem vi kan købe i bilmode butikkerne. Stygt; som ulven der står i fåreklæder for at kunne ligne alle de andre omkring sig!
Jeg kan godt lide dine endelige valg i både interiør og eksteriør med hvid lak, samt de hvide dækstriber. Motorrummet ser også fint ud.
Det har været spændende at følge din tråd, tak for det. Og hvis du forsætter om bilen og dig – dine rejse kan du altid spørge os til råd hvis du en dag er i tvivl.
Tillykke med køretøjet, og jeg håber du får mange fede oplevelses ture i sommer og i fremtiden.17. april 2019 kl. 14:46 #155920
Ole Wichmann
815 IndlægSådan!
Flot, det er jo en helt anden bil…25. april 2019 kl. 12:51 #156087
Soren W
390 IndlægFlot Keld, jeg så den godt i Fredericia, og vi nåede jo også lige at sige hej…
Nyd sæsonen…
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.