-
ForfatterIndlæg
-
26. februar 2018 kl. 22:26 #141467
Claus Ebberfeld
604 IndlægBliver det så alligevel en komplet lakering?
28. februar 2018 kl. 23:29 #141527
Moesgaard
65 IndlægPlanen var at den skulle afsted i dag, men den fynske vinter satte desværre en midlertidig stopper. Jeg fik derimod startet bilen op efter at den har stået stille de sidste 5 mdr.- Lige et skud strøm og så var der gang i den igen :)
Ja den får en hel lak… Jeg skiller dog ikke hele kabinen og motor, men ruder skulle også gerne ud. Tror det bliver et bedre resultat i sidste ende..
Mht fælge, så er planen lige nu, at male stålfælgene i samme røde nuance som kabinen, bibeholde crome V4 center kapsler og evt et sæt hvide dæksider.
Den skulle gerne ende ud lidt ala vedhæftet billede :)(( Hvis alt går vel..!!)) :)
Attachments:
1. marts 2018 kl. 00:36 #141530
A VINTAGE RUN
313 IndlægCool stil.. Med eller uden kuffert. :)
Det bliver mere nøjagtig at dække hullet af med papir end afdækningstape og papir rundt om gummilister og krom. Så er tiden også kommet, til at overveje om den gamle forrude skal udskiftes med en ny.
Det lønne sig og er besværret værd!God arbejdslyst
Mvh.
Njal1. marts 2018 kl. 09:56 #141536
Leo Jensen
154 IndlægHar du fået justeret dørenes placering ?
Det er vigtigere end ny lak, hvis du spørger mig…2. marts 2018 kl. 12:28 #141582
Moesgaard
65 IndlægNjal , Det bliver nok uden kuffert…….:) Er ved at “style” et sæt gamle Thule tagbøjler jeg har fundet… så må vi se om de passer til stilen når de engang er færdige :)
Måske man kunne finde et gammelt surfbræt man kunne male i bilens farver, som man kunne smide på taget, når turen går til Saxild strand i løbet af sommeren :)
Ja, jeg skal have set på justering af de døre… så det er på To Do listen..:)
2. marts 2018 kl. 17:48 #141601
Ole Wichmann
815 IndlægJeg var vist forud for min tid i 80’erne med surfer og hvide dæksider…
Attachments:
3. marts 2018 kl. 19:28 #141644
Moesgaard
65 IndlægHehe ret cool at smække et surfbræt på en E-type…!;)
Men skulle der være en derude der har et bræt til salg, må i gerne smide en besked….
Havde faktisk fundet et….. Men det var 3,20 m….. Lige rigeligt at smide på taget af en Taunus :)4. marts 2018 kl. 18:05 #141655
A VINTAGE RUN
313 IndlægEnig,- cool mix. En Jaguar og et windsurfe-bræt, så mangler der kun lidt Beach Boys som stemningsmusik.
Men det er jo det, det handler om, at være sig selv og sin egen lykkesmed.
En af de mange gode ting her på sitet og lærerigt. – At se hvilken stil andre lægger i deres arbejde, og med bilen som midtpunkt og træfpunkt. Om vores passion deles af professionelle eller blåt som ihærdige amatører.10. april 2018 kl. 23:19 #143040
Moesgaard
65 IndlægVar her til aften ude og kigge til bilen hos min maler. Hold da op den var blevet skrællet!
Vildt at se sin bil der for nogle uger siden stod varmt og godt i garagen og ventede på foråret. -og så nu, hvor den står helt skrællet og slebet.
Jeg var meget spændt på hvordan det stod til med rust i diverse afkroge, nu hvor bilen stod “nøgen”.. Heldigvis var der kun ganske lidt. Et lille hul på størrelse med en 2 krone i bunden og så lidt kant rust i panelet under kofangerne.
Derudover bliver skærme og døre rettet til og et par små buler bliver rettet ud.Jeg har fra start besluttet at jeg ville bibeholde den originale rå-hvide farve, men nu , da bilen står som den gør, er der pludselig mulighed for et farveskifte…..og nu er jeg jo lidt i syv sind.
Kan godt lide ideen i at holde bilen i original farven. Synes den hvide farve og den røde kabine passer meget godt sammen og er en klassisk kombination…
Men kunne der være andre farver der ville passe til både bilen og kabinen?
Maleren har givet mig en uge inden han bestiller farve og bad mig gå i tænkebox så længe…
Forslag og kommentarer modtages :)Attachments:
11. april 2018 kl. 08:48 #143046
A VINTAGE RUN
313 IndlægGå efter din egen forestilling.
13. april 2018 kl. 19:48 #143153
Soren W
390 IndlægUha Kjeld, noget af en opgave. Hvid er klassisk, men jo også ekstremt diskret. Til det røde kan sølv og koksgrå også gå, men jeg er nok mere til champagne metal, eller lys vissengrøn alfa LandRover bare lysere. Jeg tror du skal komme forbi med farvekortet, så bestemmer jeg GERNE… …glæder mig til at se det færdige resultat på havnen…
14. april 2018 kl. 09:56 #143207
Claus Ebberfeld
604 IndlægHvis bilen er født hvid, så ville jeg absolut beholde den i hvid. Og som du siger, så passer det jo faktisk fint til bilen som en helhed. Den der hvide med tagbagagebærer og hvide dæksider, som du har vist et billede af længere oppe, den er da ikke til at stå for.
14. april 2018 kl. 15:48 #143210westmus
122 IndlægFarve skifte er svært at gøre ordenligt uden at skille bilen ad i tuside dele.pga alle kringelkrogene Noget andet er at sådan en æggeskals hvid jo er en klassisk 60’er farve, som oven i købet er praktisk til en sommerbil, da støv er svært at se og bilen bliver minimal varm i kabinen at af stå uden i solen. Jeg har både haft en hvid bil med lyst indtræk og en sort med sort indtræk, så jeg har praksis oplevet forskellen. Mindes at set en artikel i et blad hvor man i et laboratorie på en moderne bil havde målt vist op til 30 graders forskel i kabine temparaturen afhængig af bilens farve.
14. april 2018 kl. 22:59 #143237
Moesgaard
65 IndlægKan godt mærke, at jeg nok følger min mave fornemmelse og holder den i den originale cremehvide farve.
Selv om det Virkelig er fristende, at prøve en anden farve..!
Har godt nok Googlet og “Pinterestet” meget de sidste dage med bilers farver fra 1960´erne.Jeg stod og kiggede i min malers gamle originale farvebog …. og så bliver man virkelig fristet. Der var sgu mange fede farver på den tid…. som også kunne gøre sig godt sammen, med en rød kabine :)
Faldt især over en Gylden beige/brun metallic som dog var en original Peugeot farve. Den var fed ! :P
Men en koksgrå eller gun metal ville heller ikke være dårlig.Men men men… når alt kommer til alt, så har jeg det nu bedst med at bibeholde den originale farve. Som Westmus skriver, så skal alt stort set skilles af for at få den nye farve til at dække overalt.
Det ville være så surt at, kigge i motorrummet og stadig kunne se den hvide farve i krogene.Soren W- Ja ser også frem til at komme på havnen igen… med bil :) Håber den er mere eller mindre klar 1.Maj-ish… :)
27. april 2018 kl. 23:34 #143611
Moesgaard
65 IndlægVar igen forbi min maler i løbet af ugen, for lige at se hvordan arbejdet skrider frem…
Jeg gik jo og havde en forestilling om, at billen næppe kunne skilles mere af en sidst jeg var der……. men det kunne den så åbenbart..!
Nu var døre, motorhjelm og bagklap også afmonteret, desuden var flere dele i motorrummet også afmonteret, så den også kan blive malet der..
Desværre fandt han også lidt mere rust i panelerne langs siden af bilen, som ellers var kittet fint ud med spartel masse.
Men det bliver nu slebet væk og så bliver der svejset et nyt stykke i.
Så mine forestillinger om, at komme ud at trille 1. Maj bliver skubbet lidt… Nu SKAL den blive klar til Wedelslund 5. JuniAttachments:
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.