Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    holmen
    456 Indlæg

Nu var familien og jeg på ferie ved Como søen i sidste uge. Vi fandt en fantastisk fed lejlighed via AIRBNB i den aller nordligeste del ad søen, på den vestlige side i en lille flække 1,5 km op ad bjerget ved navn Vercana. Kan absolut anbefales – der er endda aflåst garage med elevator direkte til lejlighedens etage.
    Området omkring Como søen er bare fantastisk og der er de mest lækre køreveje både omkring søen og op ad bjergsiderne. Kan man blive træt af hårnåle sving – yep, det kan man.
    Men skal jeg dertil igen – yep, det skal jeg. Det er absolut turen værdig at tage et smut over Stelviopasset for at havne ved Como søen og udforske de mange spændende ting i området.
    En af de ting som jeg fik lokket min søn med på, var en tur til Museo Storico Alfa Romeo i Arese midt mellem Como og Milano – endnu en undskyldning for at komme ud og køre.

Jeg har sammensat en lille video for dem som ikke har været der endnu og som inspiration – det er absolut et besøg værd – det er helt fantastisk at gå omkring de mange, mange smukke Alfa’er som er iscenesat i nogle fede omgivelser.

Enjoy – og tage jer ikke af det håndholdt kamera eller det enfoldige klippearbejde, ej heller at der er kommet en ikke Alfa med til sidst – det passede ligesom ind i det hele.

Soren W
    390 Indlæg

Årh… Per, den video skal du da ikke skamme dig over. Faaaaantastisk museum. Der kunne man jo gå rundt en hel dag og drikke espresso. Fede biler. Og cool med de mange røde og hvide. Det minder mig om Alfa udstillingen på Kunstindustrimuseet sidst i halvfemserne…
    Alfa Romeo rocks….

jewer
    894 Indlæg

1996 var den udstilling på Kunstindustrimuseet. Mand hvor tiden dog løber stærkt!

Tak for filmen, Per.
    Jeg stod i disse dage for fire år siden ved museets indgang og rev i døren, men der var lukket og slukket, og vagten anede intet om hvorvidt det overhovedet ville åbne igen. Skønt, at det nu endelig er åbent. Filmen inspirerer til at komme ned og se det.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Dejlig video – tak for at dele med os Per…
    Og sikke nogle fantastiske vogne! Jeg startede med at sidde og taenke at man maatte finde frem til de tre skoenneste som skulle fremhaeves, men det er jo aldeles umuligt. Ihhhh… hvor er der mange som virkelig faar foelelser og droemme i gang. Okay, for mig er det nemt nok at naevne en enkelt, for Tipo 33 Stradale har alle dage vaeret min ypperste helt sammen med en Jaguar XK-SS. Men jeg kan saa til gengaeld umuligt vaelge blot to til fra Alfa Romeo’s imponerende samling. Helt klart et museum som jeg meget gerne vil ned og besoeg! Hmmm… Martin, tror du at jeg ogsaa koerer forgaeves, hvis jeg tropper op ved museet i en gammel BMW 2002…?? ;-)
    Blasfemi !!!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.