Forum Bilmærker Tyske mærker Nyvognspris BMW 528iA
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Kjaer
    2 Indlæg

Hej alle,

Er der nogen der kan fortælle mig hvad en BMW 528iA kostede i Danmark i 1978?

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Desvaerre ligger baade min samling gamle BMW brochurer, farvekort og prislister saavel som samlingen af Bil-Revyen hjemme i DK, saa jeg haaber en anden herinde vil vaere dig behjaelpelig…

Maa jeg vaere nysgerrig og spoerge hvor meget Skat vil have?

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Hej Torben

Bilårbogen 1978, med deadline 22. oktober 1978, opgiver prisen til 201.879 kroner. Med den daværende afgift giver det en veteranafgift på omkring 30.640 kroner. Tallet er ikke helt præcis, fordi jeg ikke korrigerer for afgiftsfritagelsen for radio, rulleseler, lamineret rude osv. Jeg vil tro, at SKAT’s tal ligger ca. 500 kroner højere, altså omkring 31.000? Jeg kunne faktisk også godt tænke mig at kende det, så jeg får en fornemmelse af, hvor langt deres tal ligger fra min beregning :-) Hvis du ikke vil have det ud i æteren, er der vist en Private Mail funktion her på siden et sted – send gerne!

Kjaer
    2 Indlæg

Mange, mange tak til dig for dit svar Jens. Jeg har sendt dig en PM.

Jeg kan jo kun give dig ret når du siger, at en 528 var en dyr luksus, da den var ny … jeg er faktisk temmelig chokeret over at den kostede over 200k tilbage i 1978  ……;-<

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.