-
ForfatterIndlæg
-
17. juni 2019 kl. 17:28 #157787
Jens Pfingstl
64 IndlægJeg har engang købt bil hos Allan Hansen i Vejle og den fik ny gearkasse på garanti hos BMW i Vallensbæk. Der var ingen diskussion om transport til Vejle. De betalte regningen direkte hos BMW.
17. juni 2019 kl. 17:42 #157788
Erik Bossing
37 IndlægJeg kan kun give det råd at fortsætte med hele tiden a skrive til både Hans Bo Jacobsen OG Michael Bo Jacobsen, som er ejer af og direktør for det selskab, som du har købt bilen af.
Det er ikke engang sikkert at Hans Bo er ansat i selakabet! Han er officielt pensionst, og under konurs karantæne..Du er IMHO igang med det rigtige, nemlig at sætte en advokat på sagen. Sørg for at denne handler hurtigt,, for der er massivt pres på alle Michaels selskaber…..og dit krav skal anmeldes ved eventuel konkurs i et eller flere af selskaberne.
20. juni 2019 kl. 15:42 #157806
mich-dyk
39 IndlægDu står i en temmelig fastlåst position.
Hvis du sender bilen tilbage, ser du sikkert hverken penge, eller bil igen. Hvis du ikke sender bilen retur vil sælger sige han ikke har fået bilen, og derfor ikke vil betale dig.
Håber det lykkes for dig på den ene eller anden måde.
Hvis tråden om omtalte ikke havde været slettet, havde du måske set den og været advaret.25. juni 2019 kl. 16:42 #157921steffenaalborg
15 IndlægJeg vil give en kort opdatering. Hans Bo Jacobsen og hans søn er ikke indstillede på, at betale noget som helst, eller tage køretøjet retur som lovet. Jeg har talt med FDM, som gav mig råd om, at få mest muligt ud af køretøjet, og køre sagen ved Ankenævn for Biler, med den frygt for, at virksomheden nok er gået konkurs inden. Derfor har jeg netop skrevet denne mail til Ankenævn for Biler efter, at have fået køretøjet synet for egen lomme:
Kære AfB
Jeg må desværre efter korrespondance med FDM indse, at jeg ikke får virksomheden til, at udbedre de fejl og mangler, som køretøjet havde. Derfor har jeg af egen lomme fået køretøjet synet, så jeg kan få det kørende inden, at det tager skade af, at stå stille. Da jeg talte med FDM i telefonen, og nævnte virksomheden og Hans Bo Jacobsen, så begyndte de, at grine. Jeg blev informeret om, at jeg mere eller mindre godt kunne give op, da virksomhedens skyldner- og synderegister var så langt, at det efterhånden var en kliché i branchen. Vi talte frem og tilbage, hvor de vejledte mig i, at jeg skulle få den størst mulige glæde af køretøjet og returnere det som lovet, når Ankenævnet traf afgørelse herom.
Jeg påberåber mig derfor nu ingen økonomisk forlig (medmindre der foreligger et konkret tilbud fra indklagede virksomhed), men derimod fortsat blot, at aflevere køretøjet tilbage som tilbudt af virksomheden, mod kr. 67.500. Dette er tilbudt direkte – som også fremgår af det indsendte materiale – men også af købelovens §78 stk. 1 nr. 4, hvor en vare i en væsentlig dårligere beskaffenhed end lovet kan returneres. I har tidligere truffet afgørelse om tilsvarende, hvor køretøjet ikke var i nær samme dårlige stand som dette.
Udover ovenstående, så skal jeg selvfølgelig have den lovede faktura for starteren betalt, som aftalt pr. mail og telefonisk. Underligt nok er der ikke kommet penge fra ”starterdrevet?”, som de utroligt gerne vil betale. Dette kunne jo være en start, hvorefter Ankenævnet kan træffe afgørelse om det resterende.
Kort kommentar til en af Hans Bo Jacobsens fejlfortolkninger, som jeg bed mærke i: ”10 Juni Bilen har så mange fejl at den kun var til skrot. 17 Juni Nu kunne bilen repareres for 20.000 dog uden oliespild.” Jeg ser ikke det modstridende. Køretøjet skal laves for kr. 20.000, hvilket et beløb uden rep. af oliespild. Men fred være med det – alle kan læse forkert.
Anden kommentar: ”Jeg har ikke hørt fra Steffen siden”. Jeg har kontaktet virksomheden dagligt de sidste 14 dagen, herunder virksomhedens direktør.
Køretøjet blev repareret for kr. 7.000 for, at kunne blive synet, hvor synsmanden heldigvis ikke lagde mærke til gennemtæringerne af bærearme. Dette forhold vil en besigtigelse af køretøjet af en sagskyndig fra Jeres side dog ville kunne konstatere, som også det indsendte billededokumentation dokumenterer. Herunder vil jeg også appellere til, at den sagkyndige undersøger, om oliespild fra motoren er for stort, da dette blev konstateret ved sidste syn (og af min mekaniker), men ikke af synsmanden.
Det er ærgerligt, at man kan drive virksomhed med indklagede, men jeg kunne forstå på FDM, at Hans Bo Jacobsen har givet dem mange kunder gennem tiden, hvilket jeg også formoder, er tilfældet for Ankenævnet. Jeg vil derfor hellere bruge min energi på, at advare kommende kunder om Hans Bo Jacobsen og hans søn.
Jeg foretager mig ikke mere indtil der er truffet afgørelse i sagen.
Betaling for ”starterdrev” kan sendes til XXXXX med straksoverførsel.
Venlig hilsen
Steffen Sørensen
Mit første store held i meget lang tid er så, at synsmanden ikke opdagede det nævnte. Bilen kommer nu i garagen indtil, at jeg har fået en afgørelse fra Ankenævnet. Det gør godt nok ondt, at jeg skulle være endnu en på listen over ofre, men jeg kan da håbe, at andre vil søge på virksomheden og Hans Bo Jacobsens navn, så de læser denne tråd.
Virksomheden skulle jf. min advokat have fremlagt regnskab for noget tid siden, men dette er ikke sket. Det er nok endnu en konkurs, som er undervejs, men det kan man jo ikke vide. Det er godt nok ærgerligt.
Uagtet ovenstående, så er jeg stadig meget modtagelig overfor råd og vejledning i, hvordan i selv ville håndtere problemer som denne. Det ser ud til, at jeg netop har været ekstremt heldig med syn af køretøjet (som dog kommer til, at stå i garagen fra nu af indtil afgørelse), men det kunne have ruineret mig, med et afmeldt køretøj, som ville gå i stykker af, at holde stille, hvor alternativet ville være, at bruge sindsygt mange penge på, at få det på vejen.
Kommentarer, råd, vejledning og andet er velkommen.
26. juni 2019 kl. 07:53 #157928Erik II
29 IndlægI Statstidende 17.12.2016 var det nævnt, at der er indledt sag om konkurskarantæne mod Hans Bo Jacobsen. Konkurskarantæne plejer at være for en periode på tre år, og jeg vil derfor foreslå, at du kontakter Erhvervsstyrelsen, der administrerer konkurskarantæneregisteret, idet det er sandsynligt, at Hans Bo Jacobsen har overtrådt sin karantæne. Ifølge http://www.ccgarage.dk er Hans Bo Jacobsen eneste kontaktperson, og jeg finder det åbenlyst, at sønnen, Michael Bo Jacobsen Roepstorff, der ifølge http://www.michaelroepstorff.dk er musiker, er indsat som stråmand i selskaber, der reelt ledes af Hans Bo Jacobsen. Siden 01.08.2010 har sønnen drevet enkeltmandsvirksomheden “Hr. Bo v/M. Roepstorff” med CVR-nr. 33104936 og hovedbranchen “Kunstnerisk skaben” samt bibranchen “Indspilning af lydoptagelser og udgivelse af musik”. Hvis man ringer til sønnen og spørger, om en W126 findes med dieselmotor, vil han uden tvivl være helt blank…
26. juni 2019 kl. 14:15 #157934
stefan
147 IndlægJeg er rigtig ked af at læse din historie .Du er godt nok kommet skævt i gang inden for klassikerverdenen. Jeg synes det er svært at give råd til, hvad du skal gøre. Umiddelbart er plattenslagerens virksomhed(er) indrettet efter, at offentlige instanser ikke kan gøre en disse, der kommer folk som dig til gode. Derudover er virksomheden åbenbart klart over, at kunderne til deres biler er flinke rare velopdragene mænd med jobbet i orden og noget “at tabe”. Jeg kan kun gisne om, hvor lang en karriere plattenslageren havde haft, hvis han havde solgt amerikanerbiler, harley davidsons og store sorte BMW’er… At han så eftersigende er hyppig deltager på træf er mig en gåde.
Når du får svar fra ankenævnet er der vel ikke andet at gøre end at leve med den og få det bedste ud af det. Bilen kan du vel sælge herefter med det tab du får. Du bliver nok aldrig glad for den alligevel.27. juni 2019 kl. 12:16 #157935Jens Pfingstl
64 IndlægDet er da heller ikke til at vide hvem der egentlig sælger bilerne???
Er det
Hans Bo med konkurskarantæne
Michael Bo der er musiker
Copenhagen Classic ApS – hvem er ansat
Copenhagen Classic Garage ApS – hvem er ansatHvem ejer bilerne ? De er vel ikke i kommission i årevis?
Ser man på veteranposten er det helt klart Hans Bo der er kontaktperson.
Attachments:
30. juni 2019 kl. 17:36 #158025
Anders Teglman
7 IndlægSteffen, for hvad det må være værd så er jeg ærgelig på dine vegne at du har gjort handel med Danmarks (muligvis) værste bilhandler og alt det bøvl du skal gennemleven, endog med udsigt til måske aldrig at se nogen som helt form for økonomisk kompensation.
Jeg afskyr uhæderlige mennesker i alle afskygninger og jeg er i den grad forbandet over at det ikke er muligt én gang for alle at få slået en prop i, at Hans Bo Jacobsen kan drive virksomhed (uagtet om det er biler eller duft-lys). At sønnike agerer mellemmand gør mig ikke mindre pikeret og det er mig en gåde at der stadig findes personer med relation til klassiker-miljøet der værdiger manden et blik.
I en FB opdatering for få timer siden skriver de “En hel gård fyldt med spændende biler, til investering og glæde. Alle biler er til salg, alle i en meget fin stand, og nøgleklar til at bruge i sæsonen. PB for mere info !”
Med din historie in mente tillader jeg mig at betvivle lødigheden af den påstand, men teoretisk er det da muligt at det er rigtigt.
Cheers
2. juli 2019 kl. 12:46 #158040Jens Pfingstl
64 IndlægDer er flere der har penge til gode !!
I forbindelse med lejemålet på Vasekær 6 i Herlev er det netop kommet frem at Landsretten givet Fogedretten medhold i sagen mellem udlejer og Copenhagen Classic Garage ApS
Lejeaftalen er opsagt da Copenhagen Classic Garage ApS ikke har betalt leje eller anden pengepligtig ydelse rettidigt.
Ifølge aftalen skal Copenhagen Classic Garage, v/ Michael Bo Jacobsen Roepstorff, søn af Hans Bo Jacobsen, fraflytte lejemålet senest d. 18/7-2019 kl. 9.00
Som følge af at sagen er trukket ud har udlejer et 6-cifret tilgodehavende. Michael Bo Jacobsen Roepstorff (ejer/direktør) og Hans Bo Jacobsen (via fuldmagt) har i de seneste fogedretssager udtalt at firmaet ikke har nogle aktiver. Der er dermed risiko for at gælden aldrig indfries.
Hans Bo Jacobsen vil naturligvis fortælle en helt anden historie omkring fraflytningen. Men sagen er ganske klar. Betaler man ikke husleje bliver man smidt ud !!!
Det er blot endnu en sag der omhandler Hans Bo Jacobsen, Michael Bo Jacobsen Roepstorff, Copenhagen Classic Garage og de mange mange kreditorer…….
Dertil skal det nævnes at tre af deres selskaber endnu ikke har afleveret regnskaber (frist 31/5-19). Det udløser diverse bøder og tvangsopløsning truer alle selskaber.
Så har en ny kreditor har meldt sig. En smed, Morten, der har fremstillet en specialrampe i det lejemål de nu er smidt ud af. Rampen forbinder en 4-søjlet lift med en kontoretage der skulle bruges til opbevaring af biler. Pris ca. 42.000 kr. som ikke er betalt.
Det retssamfund mange læsere taler om er slet ikke gearet til mennesker som Hans Bo Jacobsen, Michael Bo Jacobsen Roepstorff. De har leget denne leg i så mange år at de kender systemet ud og ind.
Det er også meget overraskende at en klub som DVK nægter at tage stilling til Hans Bo Jacobsen og hans medlemskab i forhold til DVK’s vedtægter. De mener ikke at hans opførsel har noget med klubben at gøre – uagtet at klubben, via møder og arrangementer, benyttes til at skabe kontakt til potentielle kunder. De afviser at de er med til at “blåstemple” ham og de tror ikke på at det koster medlemmer.
Som følge af deres reaktion har jeg meddelt at mit medlemskab af DVK ikke ønskes fornyet før Hans Bo Jacobsen er ekskluderet. Det blev blot besvaret med “det er noteret”……..
6. juli 2019 kl. 15:25 #158164Jens Pfingstl
64 IndlægI sidste øjeblik er der afleveret regnskaber.
Som “Mikroselskab” skal man ikke angive regnskabsprincip og antal ansatte. Regnskabskyndige vil sikkert finde det interessant at sammenligne regnskaberne med de foregående år…….
GK finans
Copenhagen Classic
Copenhagen Classic Garage7. juli 2019 kl. 15:59 #158166
Kai
583 IndlægTak for de konstante opdateringer, det foretagende må og skal jo stoppes.
Jeg så også deres opslag på FB, og kom til at grine, og tænke på denne triste historie.20. juli 2019 kl. 19:53 #158464Jens Pfingstl
64 IndlægSå er Copenhagen Classic Garage flyttet.
Nye lokaler er lejet på Gladsaxe Møllevej 21.
Der er altså penge til depositum og husleje. Det er tidligere udlejer nok forundret over da han stadig har et stort beløb tilgode……
20. juli 2019 kl. 20:35 #158465
Erik Bossing
37 IndlægAlle kreditorer må undre sig !!
Både Hans Bo og søn Michael har indefor de seneste måneder i fogedretten under ed erklæret at der ikke var aktiver i Selskabet Copenhagen Classic Garage ApS !
De har begge indgået betalings aftaler – INGEN har modtaget en krone…. !
Erklæringerne stemmer iøvrigt ikke overens med det senest indsendte 2018 regnskab, heller…! (For sent indsendt d.4/7-2019 )
Så desværre fortsætter de tilsyneladende deres uærlige forretning. Igen baseret på urigtige oplysninger, set det ud til.
21. juli 2019 kl. 13:37 #158466
Anders Teglman
7 IndlægOg man må håbe at udlejer af de nye faciliteter på Gladsaxe Møllevej 21har gjort sit hjemmearbejde grundigt og forlangt et solidt depositum og leje betalt på forskud!
Mht. de kritiske skriverier her på siden, så bliver de tydeligvis drevet af de samme mennesker (der i blandt jeg selv) og det kan uden tvivl blive trættende for øvrige brugere af forummet, men vær bevidst om at det bliver gjort af nobel hensigt!
Hvor skønt det end ville være hvis HBJ & Co lukkede helt ned for aktiviteterne og om føje tid blot var et dårligt minde så er det håb næppe realistisk. Hvis det at holde “gryden i kog” med kritiske indlæg kan være med til at oplyse nye læsere af nærværende forum, at de skal være yderst varsommme med at gøre handel med HBJ (helst helt undgå det) så er det argument nok i min optik.
23. juli 2019 kl. 20:41 #158495
Kai
583 IndlægBliv endelig ved at opdatere.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.