Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)
  • Forfatter
    Connoisseur
    243 Indlæg

jeg finder lige nogle bedre billeder.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Jamen velbekomme :-) Du kunne måske også lægge en lille historie om dit projekt ud på Autosports “The Nostalgia Forum” – det er rigtig, rigtig mange mennesker fra motorsportsmiljøet der er aktive på siden, og de er enormt hjælpsomme. Hvem ved, måske er der en der ligger inde med netop denne del? Hvis du går ind på viaRETRO’s forside under arkiver, venner og links, finder du et direkte link til siden.

Kai
    583 Indlæg

Jeg har godt nyt.

Jeg har bedt ham kigge herind.

Så må vi se hvordan i får udvekslet kontaktoplysninger.

Kai
    583 Indlæg

Lidt uddrag fra mine Personlige beskeder, på Facebook:

• Hvordan kommer han i kontakt med dig? 

• Han kan bare ringe til mig på 21829717. Hvor er han fra??

• <li id="wm:”>

• Peter Larsen

Shit. Det var sg langt var. Det ka være han skulle prøve Torben ved Randers istedet. Han har et firma der hedder tss racecars. Han findes på nettet.

Kai
    583 Indlæg

Var det noget du kunne bruge?

Connoisseur
    243 Indlæg

Jeg ligger brak med en mande-forkølelse, så hovedet er et andet sted, end lige det projekt. Men jeg regner med at tage fat i dem efter weekenden.

Connoisseur
    243 Indlæg

image-15.jpg

Status: Jeg har besluttet, efter mange alvorlige overvejelser at skrotte den upright som har en revne. jeg tør simpelthen ikke køre med noget som ikke kan blive 100% i ordén. 

Men jeg beholder den, og opbygger bilen, samtidig søger jeg efter en erstatning for den defekte.

En tak til dem som har givet indspark til hjælp omkring svejsning af støbt aluminium.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Glaeder mig MEGET til at foelge dit fremskridt paa Neue Klasse raceren!!

Hvilken farve har du i tankerne?

Og hvornaar regner du med at den staar klar?

Connoisseur
    243 Indlæg

“Neue klasse” er ved at få svejset de små steder med defekterne, og så skal sæde-og bur støtterne også svejses på.
    Gearkassen er ved at blive renoveret, og jeg er ved at skille hjulophæng ad, så de kan blive rengjorte, og få nye gummibøsninger, fjedre og støddæmpere overalt.

Farven er jeg ikke lige kommet til endnu, men det bliver nok en hvidlig grå basis farve, med nogle rød/hvide skak-stafferinger på taget.

Færdig ?????

Anders Bilidt
    648 Indlæg

@Connoisseur
    said:
    Farven er jeg ikke lige kommet til endnu, men det bliver nok en hvidlig grå basis farve, med nogle rød/hvide skak-stafferinger på taget.

Maa jeg foreslaa den originale Bristol grau som netop mange af TiSA’erne blev leveret i?  Det er en skoen 60’er farve og ser pivfraek ud paa Neue Klassen – saerligt hvis bilen er saenket lidt og sidder paa nogle brede staalfaelge.  Jeg mener det er farvekode 058.

Connoisseur
    243 Indlæg

Det var også den farve jeg havde tænkt mig.

De bredde stålfælge er meget svære at finde, endvidere er de ikke de mest tinde som findes. Jeg vil have mig et sæt Minilite’s, eller lignende.

Jeg er jo ikke så langt fremme i projektet, først skal karroseriet laves, derefter undervognen, motor/gearkasse og til sidst interiør.

Men alt skal tilpasses inden maling, for der er ikke noget så surt, som at skulle bore huller i en friskmalet bil.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Jeg kan forsta at der er et stykke vej endnu.  Men dejligt at hoere at du vil lave det ordentligt.  Det bliver godt at se en Neue Klasse i den danske 65-klasse!!  :-)

Hvis du skulle beslutte dig for at det altsaa skal vaere et saet 6×14″ TiSA staalfaelge alligevel, saa siger du bare til, for jeg burde kunne skaffe dig et saet…

Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.