Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Anders Bilidt
    648 Indlæg

Hej med jer,

Jeg haaber en af jer maaske kender liiiige den rette mand til denne opgave…

Saederne i min BMW 2002 staar stadig helt originalt! Stoffet som ellers er kendt for at blive noget tyndslidt paa rekordtid er stadig fint og intakt, hvilket jeg glaedes over hver eneste gang jeg aabner doeren. Men smilet stivner desvaerre lidt naar jeg saa saetter mig til rette, for den gamle polstring er sunket gevaldigt sammen. Saederne er dermed ikke laengere synderligt behagelige at sidde i paa laengere ture, og jeg frygter ogsaa at den manglende polstring goer at stoffet folder og bliver haevet i mere end normalt naar man sidder i saedet, hvilket muligvis vil foere til foroeget slid.

Saa jeg skal finde en som meget naensomt kan pille betraekket af saederne, og saa renovere eller vel naermere fornye polstringen. Nu kan jeg jo godt lide naar tingene goeres autentisk, saa jeg vil helst ikke have moderne skum under betraekket, men soeger en som kan lave det paa den gode gamle maade med de her “puder” som er naermest flettet af saadan nogle orangebrune strimler eller straa. Ja sorry, jeg kender altsaa ikke den rette betegnelse af det materiale man brugte til at lave saedepolstring af dengang i 60’erne og 70’erne, men I ved nok hvad jeg mener… ;-)

Hvis det kunne vaere en som var taet paa Herning, saa ville det vaere endnu bedre, da NullZwei holder paa AutoGalleriet der. Men er det den helt rette mand til jobbet, saa koerer jeg naturligvis gerne til den anden ende af DK for det…

holmen
    456 Indlæg

Jeg har hørt godt om Holbæk Autosadelmageri – har ikke selv erfaringer med dem men har hørt fra et par stykker med klassikere som har været tilfredse. Et opkald værd – hører naturligvis om udfaldet :-)
    http://www.autosadelmageren.dk/

jewer
    894 Indlæg

Ja, dem har jeg også kun hørt godt om. Morten Nordskov, der arbejder dér, ompolstrede for år tilbage førersædet på min daværende Alfa 75 – til min fulde tilfredsstillelse. Det var så godt nok med skum men prøv at hør dem om ikke de kan på den gode gammeldaws facon:>).

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Mange tak De Herrer! :-D
    Dem har jeg jo faktisk ogsaa hoert om adskillige gange nu hvor jeg lige taenker over det. Tror endda at BMW Club DK havde et eller andet koerende med dem for mange, mange aar siden…?? Bestemt en mulighed…

Nu bliver det foerst aktuelt naar jeg er i DK naeste gang i slut juli, saa skulle der i mellem tiden vaere en som kommer i tanke om en dygtig polstre som er taettere paa Herning, saa skriv endelig!
    Hvis ikke, saa tager jeg da bare turen til Holbaek. Mon ikke NullZwei og jeg kigger forbi Sjaelland alligevel mens jeg er i landet, nu hvor den stoerste vennekreds befinder sig i Kbh og soester i Soroe… ;-)

mich-dyk
    39 Indlæg

Det materiale du efterlyser som polstring, lyder til at være det samme som i gamle Mercedeser, og skulle efter sigende være gummibetrukket hestehårsuld.
    Som sadelmager kan jeg anbefale Johnny fra Tårnby. tlf. 22790706
    Han laver et virkeligt godt stykke arb. til rimelige penge. Han har lavet hele kabinen til en 230sl jeg er ved at sætte i stand. Og han har for øvrigt også lavet den Porche der var i Viaretro for nogle dage siden.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Tusind tak for det! Det er altid godt at have et par muligheder paa haanden.
    Nu har jeg fundet en email adresse til Holbaek Autosadlemager. Har du evt. ogsaa en email til Johnny fra Taarnby?
    For saa vil jeg da proeve at sende begge parter en lille email, saa jeg kan tage en beslutning om hvad der skal ske til juli…

Lars R. Nissen
    41 Indlæg

Har du evt. ogsaa en email til Johnny fra Taarnby?

http://www.johnny-sadelmager.dk :-)

Jacob B
    216 Indlæg

Johnny har også lavet komplet kabine til en kammerats Karmann Ghia, og resultatet var fantastisk… og samtidig var prisen fornuftig, og det gør jo ikke noget :-)

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Tusind tak De Herrer! :-)

Jeg proever at skrive til til Johnny og til Holbaek. Saa maa vi se hvad de vender tilbage med…

Herluf
    28 Indlæg

Christian Ivers Haferbogen 6 Grosenwiehe Ved Flensborg er en fagmand som kan sit kram telf 0171 / 5352792 + kaldenummer Tyskland Han taler også Dansk og har mange kunder i Danmark

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Hmmm… sikkert ogsaa et godt bud, da jeg med al sansynlighed skal et smut Flensborg alligevel her til sommer.
    Mange tak Herluf! :-)

Anders Bilidt
    648 Indlæg

WOW!! :-O
    Til min store overraskelse fandt jeg ud af at BMW Classic faktisk reproducere den oprindelige gammeldags saedepolstring til 02 saederne. Lavet fuldstaendigt autentisk efter gammeldags maner.
    HaHa… det er sgu naesten for nemt at eje en klassisk BMW. Stoetten fra BMW er jo faenomenal…
    Saa de er nu indkoebt. Saa er spoergsmaalet bare om jeg selv afmontere den fine gamle betraek fra saederne og udskifter polstringen, eller om jeg faar en prof til at goere det for mig??

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.