-
ForfatterIndlæg
-
2. juli 2015 kl. 15:14 #104425
Jacob B
216 Indlæg… En af Europas flotteste bilsamlinger har (åbenbart) til huse på Mols.
Og nu har ejeren besluttet sig for at sælge ud, hvilket selvfølgelig, samlingens indhold taget i betragtning, sker i samarbejde med Bonhams Auktioner.
Til dem som ikke er blevet væltet af nyheden endnu, så er her lidt præsentation af samlingen: http://www.bonhams.com/video/19519/
Byd løs ;-)
3. juli 2015 kl. 14:41 #104524
jewer
894 IndlægDet er altså en seriøs samling!
Alfaklubbens Jyske sektion havde en tur dertil sidste år. Jeg overvejede at tage med men tænkte det var lige langt nok at køre – den samling kunne man vel se en anden gang. Det kommer man så desværrre ikke til.
Hvorom alt er så bliver auktionen spændende at følge.4. juli 2015 kl. 11:14 #104593Ib Erik Söderblom
423 IndlægTænkte som Jesper, desværre.
En seriøst lækker samling biler, og havde jeg vundet Eurolotto… :-D
Men kunne da godt “nøjes” med Jaguar SS’en og de to nyere Citroën’er.
4. juli 2015 kl. 15:08 #104614
jewer
894 IndlægSå napper jeg Duesenberg’en :>)
4. juli 2015 kl. 18:07 #104618
Jens Langdahl
731 IndlægMin første tanke da jeg klikkede på linket var, at Bonhams havde valgt den helt rigtige baggrundsmusik – sådan lidt halvtrist og melankolsk. Det er altid ærgerligt, når en dansk samling opløses, også selv om mange af bilerne nok ikke har tidlig dansk historie.
Og når I nu er i gang med at dele rovet :-): Cord 812 har altid været en drøm, men det skal være en lukket! I stedet tror jeg, at jeg nupper den der Stutz DV32. Ligesom Duesenberg en række-otter med fire ventiler pr. cylinder. Eller måske en af Hispano’erne, eller … :-D
7. juli 2015 kl. 13:35 #104708Rasmus Høj Outzen
5 IndlægSe evt mere her 16:30 inde i klippet
http://www.tv2oj.dk/arkiv/2014/06/04?video_id=47635&autoplay=117. august 2015 kl. 19:49 #106843
Martin Lindø Westergaard
53 IndlægSå er auktionskataloget klar:
http://www.bonhams.com/auctions/23234/
Det kan enten læses som e-katalog eller downloades som pdf.
Godt, at der er mere end en måned til, så man kan nå at spille lotto, belåne huset, fedte for sin bankrådgiver eller sælge løsøre – eller alle fire ting.
Alene den Frua-Rolls er helt fantastisk.
For slet ikke at tale om Maybachen.17. august 2015 kl. 20:23 #106844
jewer
894 IndlægHoly feck hvor jeg glæder mig til den 30. ! Har lige løst sammentalt de højeste estimater i hovedet. Ca. 215 mill. !
Har ikke så meget styr på mange af modellerne men umiddelbart falder jeg da lige over et par stykker – bl. a. 16-cylindret Cadillac – der er estimeret en smule lavt?18. august 2015 kl. 08:30 #106869
Soren W
390 IndlægDet er jo en ufatteligt imponerende og omfattende samling. Mange af bilerne kan jeg ikke vurdere, men dem jeg kender lidt til, Citroen DS, Citroen SM og Jaguar SS100 ser ud til at være vurderet til ca. Det dobbelte af hvad man kan købe et flot eksemplar til på,det åbne marked. Spændende om de på den måde kan rive køberne med og blæser priserne op?
Der kan vel også ske det modsatte, at mange af bilerne ikke bliver solgt? Spændende at følge…
…der blev jo trods alt solgt en Jaguar C-type (Ecurie Ecosse) i USA i weekenden til tæt på 100 mio. kr. Hundrede millioner..!
18. august 2015 kl. 08:56 #106875
Klaus R
143 IndlægDet bliver rigtigt spændende at se hvordan det går – og at se samlingen inden den bliver spredt for alle vinde.
Jeg skal heller ikke kloge mig alt for meget på vurderingerne, men umiddelbart er jeg da overrasket over, at nogle af de meget fine gamle biler ikke er vurderet højere.
Andre ser så til gengæld meget dyre ud – en DS i rigtig fin stand kan i hvert fald købes meget billigere. Endda med rattet i den rigtige side…… Men det er måske det der gør den speciel?Og så er der jo lige en Duesenberg. Den glæder jeg mig til at se, da sådan en bare er noget der skal stå i garagen en dag…….. Om Lotto-heldet altså skinner denne vej på en af de store udbetalingsdage ;o)
Og en Hudson Hornet Convertible, og en Frua Rolls, og en……18. august 2015 kl. 09:05 #106878
Klaus R
143 IndlægI øvrigt sker det åbenbart ofte, at denne type auktioner får blodet i kog hos byderne.
Den Jaguar som Søren W omtaler røg jo på auktionen ved årets højdepunkt i Californien, og der er før solgt biler til priser man overhovedet ikke fatter.F.eks. en Alfa Romeo Giulia Sprint GT Veloce fra 1967, sort med rødt interiør, og totalt renoveret.
Den fik hammerslag sidste år i august på 92.000 gode US$…..
Godt nok var kursen lavere, men alligevel – og så var det en af de billigste biler der blev solgt der.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.