-
ForfatterIndlæg
-
23. januar 2014 kl. 11:10 #67142
Kai
583 IndlægDen helt analoge afbryder, og noget synligt, det var også mit bud.
VIL nogen stjæle netop din bil, så gør de det, men er det nogen impulsive mennesker så kigger de på naboens i stedet, hvis din virker for svær.
Der er nok forskel på indsatsen de vil gøre, dog, om det er 911 eller Uno, der er det impulsive mål.23. januar 2014 kl. 11:57 #67143
ruldal
148 IndlægKai præcist. Bliver en 911 stjålet er det næppe impulsivt medmindre bilen står i tomgang foran bageren mens man køber rundstykker.
Hvis nogen skulle gå efter en 911 vil det med meget stor sandsynlighed være bestillingsarbejde.Var det ikke mythbusters der viste at en GPS tracker kan “ordnes” med sølvpapir foring. I så fald skal de jo blot fragte bilen ind i en container, eller flyttebil der er foret med dette materiale, og så kan trackeren ikke sende signal. Om det kan blokeres elektronisk ved jeg ikke, men det skulle ikke undre mig ..
Den bedste tyverisikring må vel næsten være en garage med lås og slå, måske en falck alarm dertil ,eller noget kamera.
Står bilen udenfor så ville jeg (alt efter bil) ikke være bleg for at montere det før nævnte pebberspray / tåregas anlæg. Det kan nok diskuteres om det er lovligt her i landet, omvendt må man vel også være verdens dummeste biltyv hvis man efterfølgende laver en politianmeldelse :)
23. januar 2014 kl. 13:28 #67145
Brask
27 IndlægHerligt med mange gode meninger.
Et er hjemme på adressen, hvor den målrettede bandit kommer i en autotransporter. Det er svært at sikre sig imod, især hvis man ikke er hjemme.
Noget andet er de tilfælde hvor man stiller bilen ved Nørreport og skal ud og spisen en burger med en kammerat.Jeg fik en gang en ide om en dims der passede i hjulboltene, en slags støttefod som man monterede i stedet for et af hjulene når bilen skulle stå det samme sted i lang tid. Måske man skulle finde en smed der ville være med til at lave en prototype.
Ellers er jeg med på den med en kill switch, og et tydeligt alarm mærke i sideruden. Det burde være en god low tech kombination.
23. januar 2014 kl. 21:47 #67186
ruldal
148 IndlægEllers så tag ned til den lokale rockerborg og spørg hvad et kæmpe stort Hells-Angels klistermærke skal koste ;) ha ha
Spøg til side, det lyder rigtig fornuftigt. Man kan også få de her blinkende dioder som mere eller mindre kan klistres på hvor man ønsker (eksempelvis i en luftdyse til forruden). Stor effekt at der sidder sådan en lille rød fætter og blinker.
Tanken om en mere permanent måde at “låse” bilen fast til adressen under opbevaring lyder rigtig spændende. Der kan da helt sikkert laves noget med en gammel stålfælg og noget vinkeljern. Lidt i stil med de gamle Amerikanske Wheel-clamps ?
23. januar 2014 kl. 23:24 #67194
Peter Plys Karlsen
586 IndlægJeg vil lige gi´et eksempel på alternativ sikring…
Jeg tar´ikke pis på dig Ruldal – men den lokale rockerborg flyttede ind sidste år i en bygning, der støder op til en ejendom jeg har i Holbæk centrum…det er så blevet den mest sikrede ejendom jeg har…politiet overvåger i døgndrift…
Det var lidt irriterende i starten når jeg kørte fra min ejendom at jeg lider af paranoia… troede jeg. Men en motorcykelbetjent fulgte mig ofte …stoppede da jeg tog et par rundkørsler 10 gange…så forsvandt min paranoia – de sgu´lige være sikre på min karriere.
Det mest groteske er at det er en meget alternativ bedemand, der tidligere havde min ejendom … vi skal da ha´lidt sjov – jeg har i dag kistelageret… bedemand fra helvede…Jeg har en af Danmarks mest sikrede ejendomme indenfor overvågning…og med garanti for øjeblikkelig udrykning – tak nabo…
I skal lige se hvem det var jeg overtog ejendommen fra på en tvangsauktion…det skaber en vis respekt her i lokalområdet…Jeg vil grine min røv i laser den dag en udenbys tyveknægt forsøger sig… når projektører, hunde og megafoner 10 sekunder efter starter – det er sgu´da lige en scene til skjult kamera…dem har politiet så nok også…
Nåh, dem der ikke har set ham…bedemand fra helvede kan klikke her http://www.youtube.com/watch?v=XIWiuLuDRDk – det første minut er rimelig underholdende
Heaven can wait
Godnat, sov godt og drøm sødt
Attachments:
2. februar 2014 kl. 11:14 #67953
Brask
27 IndlægUpdate:
Nu har jeg bestilt en meget billig bilalarm fra Amazon, downloadet en app til min ekstra iPhone som automatisk sender en mail til mig, hvis bevægelses censoren bliver påvirket. Derefter vil jeg kunne følge bilen på Find My iPhone.Så mangler jeg blot at finde en der kan hjælpe mig med at installere en on/off kontakt til benzin og/ eller tænding. Så tror jeg at jeg kan sover trygt om natten og nyde min burger i indre by.
2. februar 2014 kl. 12:00 #67965
jewer
894 IndlægDet kan jeg da godt hjælpe dig med. Jeg er bare ikke heeelt sikker på det kommer til at virke :>D
2. februar 2014 kl. 20:17 #68013
Brask
27 IndlægJewer du er en ven. Vi prøver sgu, vi har før bøvlet med hinandens gamle biler uden at det kom til at virke af den grund…
2. februar 2014 kl. 20:59 #68021
jewer
894 IndlægNemlig:>D – Så kan jeg også få kigget på de hjul.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.