Register

two + eleven =

A password will be e-mailed to you.

Man skal tale pænt om de afdøde, og det er som regel også nemt nok.

Af alt det viste i gallerier herunder er det nok kun en Wartburg Variant, som jeg aktivt gerne vil vælge fra som kandidat til at indtage min drømmegarage. Og så alligevel med den lille irriterende bagtanke, om jeg mon går glip af noget, som jeg ikke gerne vil gå glip af? Kort sagt er der MASSER og masser af biler derude, som jeg om ikke elsker, så i det mindste godt kan lide, respekterer eller simpelthen bare gerne vil eje. Og langt de fleste af dem er gamle, der er masser af dem, de koster ikke nødvendigvis hverken millioner eller bare hundreder af tusinder af kroner.

Hver og een er adgang til oplevelser fra simpelthen at køre i dem mutters alene til at mødes til Copenhagen Historic Grand Prix på Klub ViaRETRO og dyrke det ægte sociale samvær og snakke selvfølgelig biler men også livet sådan generelt.

Og i sidste ende inkluderer det selvfølgelig døden. I lyset af al den tumult der er i bilverdenen helt aktuelt kunne jeg derfor ikke lade være med at spekulere over det sidste. Som jeg vist har skrevet for nyligt forudsagde FIAT’s frelsende engel Sergio Marchionne for år tilbage, at der indenfor en overskuelig årrække kun ville være fem bilproducenter tilbage. Mit bud er, at Morgan vil være een af dem.

Men indtil videre er der stadig mange forskellige bilmærker, og det store spørgsmål der trænger sig på hos mig er: Hvilket bilmærke får som det næste Den Sidste Olie?

Det er ikke altid muligt at se ind i fremtiden. Men man kan da prøve.

3 kommentarer

  1. Claus Ebberfeld

    Jeg ville ikke selv skrive det, @jensby :-)

    Men bortset fra det, så lader Jaguar til at være på en to-tre årsplan, og jeg tror faktisk ikke de dør før ved enden af den rejse.

    Jeg tænker der er flere elbilsmærker der dør før dem – men det ville jeg heller ikke skrive, for jeg er lidt i tvivl om de overhovedet tæller med…

    Svar
  2. Anders Bilidt

    Mon ikke Lancia bliver blandt de næste?
    Jeg er ellers storfan af det ædle italienske mærke, men med den pinefulde og uværdige dødsgang mærket har været trukket langsomt igennem de seneste 15 – 20 år, så ville de næsten være en lettelse om de fik lidt aktiv dødshjælp. Jeg kan frygte at Alfa Romeo desværre ikke er langt efter. Og gad vide hvor længe Opel har en fremtid med deres nye ejer?

    Svar

Skriv en kommentar

Din e-mail adresse vil ikke blive offentliggjort.