Register

ten − seven =

A password will be e-mailed to you.

I serien “Ting man kommer til at tænke på fordi det er godt vejr”.

Pragtfuldt vejr, faktisk: Der var 31,6 grader i sepakerboksen på Ring Djursland. Cirka samme temperatur, som da jo på sommerferien så en Maserati Biturbo Spyder i Strabourg. Eller rettere: Det var om formidddagen (det franskmænd kalder morgen), og han var på vej efter croissanter, tror jeg. I hvert fald var taget nede, solen skinnede og ingen havde overtøj på. Det så faktisk meget rigtigt ud:

Jeg undrer mig over at han havde sikkerhedssele på, men måske var han ikke indfødt? Hvorom alting er, det så rigtigt ud og det lød godt og så tænker man jo lidt over det.

Hvorpå en læser i sidste uge sendte ind som på bud Ugens Fund – en rød Maserati Biturbo Spyder, til salg i Danmark, med afgift. Til 260.000 kroner. På pænere fælge end den jeg så, 37.000 kilometer på tælleren og – det første jeg tjekkede – med manuelt gear. Det skal min Biturbo nemlig have.

Til salg i Danmark til 260.000 kroner.

Og så tænker man jo videre. Men nu har jeg tænkt, og det var måske Brenderuptraileren i baggrunden der gjorde udslaget. Min Biturbo skal ikke være en Spyder. Bevares, den behøver ikke træk, men mens en Biturbo står som noget næsten mytisk for mig på både godt og ondt, så er det selve dens italienskhed jeg elsker. Igen på godt og ondt. Og uden tag – så bliver det for italiensk.

Da den røde i Danmark så vidt jeg kan se har været til salg i hele 17 uger, hvilket svarer til hele sommeren og lidt til, så er jeg åbenbart ikke den eneste der tænker sådan. Eller – det er nu alligevel en fed bil, ikke?

 

9 kommentarer

  1. Lars D

    Det bliver nok uden mig selv om jeg så en af de første modeller på en studietur i Italien i start firserne og blev ramt. Jeg husker også Alfisten havde vist en i Risskov. Læste lige en artikel på en webside om worlds worst sportscars. Der kom mange ikke særligt venlige kommentarer jeg nok skal spare jer for. I løbet af et par år gik alt hvad der kunne gå i stykker i stykker og derefter begyndte den at ruste.
    Jeg kan stadig godt lide coupedesignet, men ideen med at sætte to turboer på en to liters moter med en weber kaburator er kritikeren ikke helt med på. Senere bliv de så bedre motoriseret undtagen i US. Så man skal nok have en god ven med til købsforhandlingerne

    Svar
  2. Claus Ebberfeld

    @lars-d, idéen med to turboer og en Weber er vel god nok, men kræver at alt er i orden for at fungere. Jeg tror snarere at det var dén præmis, der ofte skred i svinget. Hurtigt. Derfor har jeg også altid lovet mig selv, at jeg trods min forkærlighed for den første af alting IKKE vil have en karburator-Biturbo. Og det er bilen til salg heller ikke – se billedet herundet: Den har indsprøjtning.

    Men den er nu alligevel ikke solgt på de mange uger. Måske ER det det manglende anhængertræk?!?

    Svar
  3. Soren W

    @lars-d – den bagved tror jeg altså er en trailer, der er spændt efter trucken? (Manglende forhjul) Men det får vel ikke det hele til at give mere mening?

    Svar

Skriv en kommentar

Din e-mail adresse vil ikke blive offentliggjort.