Forum-svar oprettet
-
ForfatterIndlæg
-
11. februar 2015 kl. 05:59 #92083
AllanMB170
28 IndlægDen vil jeg kigge på. Fandt en super lækker læderkabine i Litauen (200 EUR)
Hej Allan
Da jeg kørte Lancia Kappa havde jeg stor glæde af det tyske Kappa forum på Viva Lancia. Der kører en del Lancia i Tyskland. De har også et Dedra forum.
De fleste dele købte jeg i Tyskland, ofte på eBay.de. Det gør jeg også til den Alfa 156 jeg kører i i dag.9. februar 2015 kl. 19:05 #92013
AllanMB170
28 IndlægTusind tak for links og råd.
Det er desværre kun en turbo. Men den køre faktisk super godt.
Mangler mest to bagskærme og evt. en ny spoiler.
24. november 2013 kl. 13:08 #63141
AllanMB170
28 IndlægJa, det er forståligt nok. Jeg synes kun at kunne finde den “lille” og ” mellem”
Er det bare mig?
19. november 2013 kl. 11:08 #62811
AllanMB170
28 IndlægHmm, den ser faktisk ret okay ud.. Smart det de har gjort ved hjulene.
Gad vide om den er CE godkendt..
Takker for linken!
18. november 2013 kl. 19:12 #62770
AllanMB170
28 Indlæg<div class=”d4p-bbp-quote-title”>mich-dyk wrote:</div>værktøjsboden
værktøjsboden, synes ikke lige jeg kan finde den (:
18. november 2013 kl. 19:08 #62769
AllanMB170
28 IndlægJeg kigger lige efter en af dagende..
<div class=”d4p-bbp-quote-title”>Lars T Madsen wrote:</div>Puha…. Hvis der mod forventning skulle være noget værktøj i kasserne i dørerne, så giv gerne lyd :)
10. november 2013 kl. 17:29 #57057
AllanMB170
28 Indlæg@Lars T Madsen said:
Vi må straks se billeder af din Lomstrende jaguar – formoder det er en MK VII?

Under en oprydning fandt jeg et billede, det må være fra 1993-95, den står endnu samme sted. tager et billede ved lejlighed. Måske endda i farve ^^
9. november 2013 kl. 22:32 #57048
AllanMB170
28 Indlæg@Ib Erik said:
Lyder som noget jeg kender :-)
Mine garageforhold er pt. lidt snævre, så jeg er også igang med, at gøre arbejdsforholdene mere anvendelige.
For fjorten dage siden så det således ud:http://soderblom.dk/wp-content/uploads/2013/10/20131019_121034.jpg
Og det er med det halve af bilen uden for !
http://soderblom.dk/wp-content/uploads/2013/10/20131019_121149.jpg
På venstresiden var der ikke mange centimeter. Halvtredsergarager er ofte ikke bredre end, hvad en Folkevogn har krævet :-)
At der stod en 1200L olietank til højre for bilen, gjorde det ikke lettere.
Olietanken blev skåret ud af garagen for en uge siden og der blev ryddet plads inde i garagen, så hele bilen nu rent faktisk kan stå inde.
Om en måned bliver det meste øvrige plads ryddet, så der bliver ordentlig muntre-plads :-)
De sidste portioner ikke-garagerelateret-udstyr fjernes så sidst i januar, hvorefter seriøs garageindretning begynder :-)
Undervejs bliver der så tid til, at hive motoren helt ud (neden om og ud, faktisk) og finpudse den, skifte diverse stumper m.v.Kender jeg godt.. i noget tid stod jeg faktisk på gaden, har skiftet motor på en polo, lavet rust på en bil på et fortov på Nørrebro :) Folk kigger lidt.
Har en dobbelt garage på Frederiksberg, men den er fyldt med en masse ting :) Har blandt andet en ny sammenklappelig giraf hvis det var?ups.. du skrev olietank.. minder mig om at jeg har skruet helt op for varmen på værkstedet, så der er nok 27 grader nu.
9. november 2013 kl. 17:09 #57042
AllanMB170
28 Indlæg@Ib Erik said:
Beklager, kender dem ikke, men det er vel lige før, man kan lave et eller andet med en fjernpladseret støvsuger og en laaang slange… ?
Heldigvis har jeg ingen svejseprojekter i umiddelbart syne, da 156 v6’eren er flot rustfri.
Medmindre der dukker en Panda op…, for sådan en er garanteret tæret…, selvom jeg nu helst vil undgå et projekt…En forlænger og tragt på værsktedsudluftningen er da en udemærket idé.
Hvordan skrider det frem med projekterne ?Alfa.. har faktisk lavet et par stykker, lavede to Alfa Romeo 2000 GTV Bertone lige efter hinanden.. den første, der brugte jeg ikke en ny del, nummer to fik nye døre, skærme, paneler og alt nyt i gummi, nu efter godt 20 år står de stadig begge super flot. Ville gerne have en 156’er Super flot bil.
Projekterne, tja. stille og roligt. Bruger nok mere tid på ændringer på værkstedet, har nogle reoler der altid står i vejen. så nu laver jeg en ramme, og sætter hjul under, så må jeg se om det vælter :)9. november 2013 kl. 03:37 #57034
AllanMB170
28 Indlæg@Ib Erik said:
Må indrømme, jeg bruger lungerne…
Satser på, at masken virker som en slags røg-deflektor :-)Tror ikke du skal se masken som andet end “lys og gløde” værn :)
Kender du de mobile udsugninger?
Jeg har tre forskellige, de har et tilfælles.. De LARMER9. november 2013 kl. 03:31 #57033
AllanMB170
28 IndlægNår jeg tænker på hvad mine lunger har klaret gennem livet, så må man bare erkende at vi mennesker er godt konstrueret :) Har lige renoveret en John Deere Gator, sluttede af med at lakkere den (uden maske eller udsugning) Ret dumt.. Har ligget død hele aftenen. For et års tid siden var jeg på §26 kursus, blev belært om støv, røg. udluftning blandet med rygning.. dårlig cocktail :)
Synes nu det værste ved de der trivielle bil projekter, at man efter en dags arbejde ligner en minearbejder.
Tror jeg har skrevet en liste med diverse ting til 170eren for 15 t. eur. vil selvfølgelig prøve at finde noget brugt :)
6. november 2013 kl. 20:21 #56973
AllanMB170
28 Indlæg@jewer said:
Sådan er børn så forskellige. Jeg har haft knægten med ad Autobahn til Oldtimer Grand Prix i en 2-liter Giulia med åbne tragte, big bore udstødning og absolut ingen lyddæmpning. Han syntes det var skægt – også med 6.500 omdrejninger i minuttet i 5. gear:>)Det har du ret i, men hvis man er der i 2 dage, så er det godt, om ikke andet når/hvis man skal sove :)
6. november 2013 kl. 19:44 #56969
AllanMB170
28 Indlæg@Wentzel said:
Hvad siger fruen til afrustning i badekarret?? Har prøvet at vaske et komplet sæt måtter i badekarret – succes?? Både og – måtterne blev rene og flotte, fruen blev sur og skældte ud!!
Bor sammen med knægten, vores fælles bil projekt, og så har vi to badeværelser.. ingen skæld ud :)
6. november 2013 kl. 16:44 #56963
AllanMB170
28 IndlægGod ide! Måske en god ide at finde nogle gode høreværn til drengen.
Har været på turen med datteren, og i den alder høre de stadig godt :)
6. november 2013 kl. 16:36 #56962
AllanMB170
28 IndlægHvis penge ikke har relevans. Så er Mercedes også et ret godt bud.